کد خبر: 112727 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 ژوئن 2016 - 17:46

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

شناسایی 84 کودک کار در رشت/ 90 درصد کودکان غیربومی هستند

مدیرکل بهزیستی گیلان از شناسایی 84 کودک کار در رشت خبر داد و گفت: 35 درصد کودکان کار در معرض خشونت هستند.

به گارش خوبان، محمدرضا پارسی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت 23 خرداد روز مبارزه با کار کودکان، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های بهزیستی درباره آسیب‌های اجتماعی است.

وی توسعه انسانی را زیربنای هر کشوری دانست و تصریح کرد: کودکان سرمایه‌های اجتماعی هستند و باید توجه ویژه‌ای درباره آنها صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرند، افزود: کودکان استعداد بیشتری برای آسیب دارند و بر اساس کنوانسیون حقوق کودک باید در راستای حمایت از آنها اقدام‌های لازم به سرانجام برسد.

شناسایی 84 کودک کار در رشت/ فقر اقتصادی و فرهنگی عامل کار کودکان

وی کودکان کار را اغلب بدسرپرست و یا بی‌سرپرست عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی از سال‌های گذشته برنامه‌هایی را برای حمایت از کودکان کار و یا خیابانی تدوین کرده و در این راستا اواخر سال 93 مرکز حمایتی‌ـ‌آموزشی کودک و خانواده در رشت راه‌اندازی شد.

پارسی با اشاره به اینکه در مرکز مذکور از کودکان کار و خیابانی حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 84 نفر کودک کار در رشت شناسایی شدند که از مرکز مذکور و بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه کودکان دستگیر شده دارای خانواده و سرپرست هستند، یادآور شد: این کودکان بین سنین 7 تا 18 سال هستند که به دلیل وضعیت بد اقتصادی خانواده و فقر فرهنگی مجبور به انجام کار شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی گیلان پدران 52 درصد کودکان مذکور را معتاد دانست و افزود: بیشتر این کودکان مهاجر هستند و از دیگر استان‌ها به مرکز گیلان برای کار آمده‌اند.

وی 90.5 درصد کودکان کار دستگیر شده توسط بهزیستی گیلان را غیربومی خواند و اضافه کرد: 15 درصد این کودکان زیرپوشش بهزیستی و 10 درصد زیرپوشش کمیته امداد هستند.

35 درصد کودکان کار در معرض خشونت هستند

پارسی با بیان اینکه 35 درصد کودکان کار در معرض خشونت هستند، یادآور شد: گرایش به مواد مخدر، سوءاستفاده‌های افراد فرصت‌طلب، آسیب‌های اجتماعی و… کودکان کار را در معرض تهدید قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد کودکان کار مشغول به‌تحصیل هستند، متذکر شد: بهزیستی گیلان در مرکز مذکور برنامه‌های حمایتی و آموزشی را برای کودکان کار ارائه داده و تاکنون 12 درصد از این کودکان از چرخه کار خارج شدند.

مدیرکل بهزیستی گیلان ارائه خدمات بهزیستی را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار در کودکان دانست و تصریح کرد: تردد اجتماعی این کودکان آنها را در معرض انواع خطرات قرار می‌دهد.

وی تغییر نگاه جامعه نسبت به کودکان کار را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: عمده کودکان در معرض آسیب هستند و واکنش منفی جامعه به کودکان کار اسیب می‌رساند.

پارسی برگزاری همایش کودکان کار در گیلان را از برنامه‌های بهزیستی در روز مبارزه با کار کودکان عنوان کرد.

منبع:فارس

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads