کد خبر: 112263 - تاریخ: پنج‌شنبه، 2 ژوئن 2016 - 10:01

با شروع فصل تابستان؛

مانتوهایی که فرهنگ اسلامی – ایرانی را نشانه رفته اند+عکس

با فرا رسیدن فصل تابستان، طراحان مانتو نیز سبک های جدیدی را روانه بازار کرده اند که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی – اسلامی کشور ندارند.

به گزارش خوبان به نقل از فرهنگ، رواج فرهنگ خارج از عرف و مخالف هنجارهای پذیرفته شده در کشور، از زوایای مختلفی سبک زندگی واقعی مردم ایران را نشانه رفته است. یکی از روش های نابود کردن فرهنگ جامعه و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ استحاله شده، در نوع پوشش افراد آن اجتماع است.

حجاب در ایران یکی از مغولاتی است که رعایت آن طبق قانون اجباری است و این اجبار با توجه به سبک زندگی اسلامی – ایرانی، در نظر گرفته شده و مورد مطالبه و مقبولیت اکثریت جامعه مسلمان کشور نیز می باشد. ولی با این وجود هنجار شکنی در هر جامعه ای وجود دارد و هنجارشکنان و مخالفان حجاب نیز به هر روشی دست می زنند تا آن را مخدوش سازند.

با گرم تر شدن هوا در بهار و تابستان، مانتوهای جدیدی روانه بازار می شوند که نه تنها هنجارشکنی در بطن آنها نهفته است بلکه حالتی تمسخر آمیز نیز دارند. در جدیدترین مدل با نام مدل میکی موسی، طرحی بزرگ از شخصیت های عروسکی یا کارتون های خارجی در پشت مانتو نقش بسته و از جلو نیز حالتی باز دارد. طرح های دیگری نیز به زبان انگلیسی پشت یا برخی اوقات در جلو آن طراحی می شود.

مدل جدید مانتو جلو باز سعی کرده با بلند کردن آن، به نوعی حساسیت نسبت به مانتوهای کوتاه را از بین ببرد اما این نوع طراحی، با باز بودن از جلو، به شکلی بدتر در زمینه بدحجابی، قانون شکنی کرده است. چاپ تصاویر شخصیت های فیلم ها و کارتون های خارجی، نیز حالت فانتزی به مانتو داده و اصالت پوشش را به تمسخر گرفته است.

عدم نظارت دقیق و قوی بر تولیدی های لباس های زنانه و به ویژه مانتوها و نبود قوانین صنفی مشخص، در کنار رونق کارگاه های زیر زمینی و تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی، سبک های جدیدی از پوشش را به بازار و به دنبال آن اجتماع تزریق می کند که کمترین همخوانی با سبک زندگی و عرف جامعه اسلامی و ایرانی ندارد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads