کد خبر: 112216 - تاریخ: چهارشنبه، 1 ژوئن 2016 - 10:05

گزارش /

عرضه کالا اساسی در نمایشگاه طرح ضیافت و فروش های فوق العاده گیلان / از توزیع مرغ، گوشت و برنج تا تخفیف های ۵ تا ۱۵ درصدی بازار رمضانیه استان

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نمایشگاه طرح ضیافت و آغاز فروش های فوق العاده به منظور عرضه کالاهای پرمصرف سبد خانوار در ایام ماه مبارک رمضان در سطح استان شروع بکار خواهد کرد.

به گزارش خوبان، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقاضای مردم به محصولات و کالاهای اساسی و تنظیم بازار عرضه و تقاضا نیازمند توجه هرچه بیشتر مسوولان و متولیان این بخش است.
یکی از مواردی که در چندسال اخیر سازمان صنعت،معدن و تجارت پیشه گرفته برپایی نمایشگاه عرضه و تقاضا و همچنین فروش های فوق العاده در فروشگاه های منتخب برای عرضه کالاهای هدایت شده و اساسی برای مردم است.
در این نمایشگاه ها علاوه بر اینکه تمام کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم موجود میباشد در وقت صرفه جویی شده و همچنین مردم می توانند با تخفیف ویزه که مقطعی و کوتاه است بهره مند شوند.
از سوی دیگر برپایی چنین نمایشگاه های در سطح بازار بر اساس نیاز سنجی تقاضا ثبات در قیمت ها را در پی دارد و نظارت مکفی هم از سوی بازرسی این سازمان و همچنین از سوی بازرسان اتحادیه های اصناف از مزایای دیگر این نوع بازار ها است.
مجید زیرک در گفتگو با خبرنگار۸ دی در خصوص تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان و تمهیدات اندیشیده شده در این راستا اظهار کرد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان در شهرستان رشت واقع در نمایشگاه بین المللی نمایشگاه طرح ضیافت فعال خواهد بود.
وی با اشاره بر اینکه نمایشگاه طرح ضیافت از ۱۶ لغایت ۲۵ خرداد برپا شده، گفت: ۱۰۰ غرفه نمایشگاهی با عرضه کالاهای پرمصرف خانوار در محل دائمی نمایشگاههای استان واقع در کیلومتر ۵ آزادراه رشت- تهران برپا می شود.
معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن، تجارت گیلان با بیان اینکه در این نمایشگاه کالاهای اساسی عرضه خواهد شد، گفت: کلاهایی را که سازمان جهاد کشاورزی به ما عرضه کرده است را از جمله گوشت قرمز منجمد، مرغ منجمد، شکر و برنج را توزیع خواهیم کرد.
وی با اشاره بر اینکه این مقدار از کالا ها فعلا در این اندازه خواهد بود، گفت: در حال حاضر مرغ ۷۰۰ تن، گوشت قرمز۶۸تن ، برنج۱۰۵۰ تن و شکر ۱۶۵۰ تن برای توزیح در سطح استان برنامه ریزی شده است.
زیرک با اشاره بر اینکه در ماه مبارک رمضان کالاهایی که بیشتر مصرف می شوند از جمله حبوبات، مواد پروتئینی و اقلامی که مرتبط با سفره مردم می شوند را تدارک دیده ایم، گفت: سعی شده است تا در این مرحله تخفیف های ۵ تا ۱۵ درصدی را لحاظ کنیم.
وی با بیان اینکه همه ی شهرستان های گیلان گنجایش برگزاری نمایشگاه را ندارند، بیان داشت: جز رشت تنها شهرستان بندر انزلی است که برای برگزاری نمایشگاه اعلام آمادگی کرده است.
زیرک در خصوص شهرستان هایی که امکان برگزاری نمایشگاه را ندارند نیز گفت: برخی از فروشگاه ها و اتحادیه های صنفی را آماده کرده ایم تا فروش فوق العاده داشته باشند.
معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره بر اینکه تخفیفی که در نمایشگاه ها لحاظ می شود در فروش فوق العاده نیز مطرح است، گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته کالاهایی که در نمایشگاه ها عرضه می شود در نمایشگاه های منتخب نیز عرضه خواهد شد.
وی با بیان اینکه قیمت محصولات و کالاهای عرضه شده در نمایشگا ها و فروشگاه های فروش فوق العاده در استان یکسان سازی شده است، ادامه داد: بازرسان سازمان با همکاری اتاق اصناف در این ایام در بازار نظارت ویژه دارند.
گرچه استقرار چنین نمایشگاه هایی در تمامی شهرستان های سطح استان برپا نیست اما فعال کردن فروش فوق العاده می تواند همپوشانی در بازار داشته باشد.
این درحالی است که نظارت بر عرضه و تقاضا کاملا با برنامه ریزی است و کالاها با نیاز مردم تناسب دارد.
نظارت بر عرضه در بازار نیز با حضور بازرسان عادل و روشن بین در سطح بازار که به صورت ویژه فعال شده اند انگیزه خانوار را برای خرید در این فروشگاه ها و نمایشگاه ها را بیشتر می کند و مردم با امنیت غذایی و قیمت مناسب کالاهای خود را در بازار تهییه می کنند.
لازم به ذکر است اتاق اصناف مسئولیت برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در مرکز استان را به عهده خواهد داشت

 

انتهای پیام/456


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads