کد خبر: 111975 - تاریخ: شنبه، 28 می 2016 - 13:09

نماینده مردم رشت در مجلس:

دانشگاه گیلان محل جولان افراد فتنه شده است/ اخراج استادیار زن محجبه دانشگاه گیلان قانونی نیست

دانشگاه گیلان محل جولان افراد فتنه شده است/ اخراج استادیار زن محجبه دانشگاه گیلان قانونی نیست

به گزارش خوبان، جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برخی اقدام‌ها در دانشگاه گیلان، اظهار کرد: اخیراً یک بانوی محجبه و استادیار دانشگاه گیلان با پنج سال سابقه کار و بدون جرم سیاسی از این دانشگاه اخراج شده است.

وی با بیان اینکه بانوی مذکور همسر یک جانباز است، افزود: اخراج بدون دلیل این استادیار محجبه از دانشگاه گیلان قانونی نیست و رئیس دانشگاه گیلان باید پاسخ اینگونه حرکات را بدهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته نیز فرزندان جانبازان از دانشگاه گیلان اخراج شده بودند، تصریح کرد: وزارت علوم از این واقعه بدون تفاوت گذشت و امروز نیز شاهد اخراج همسر یک جانباز هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی عوامل فتنه عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان محل جولان افراد فتنه شده و گروه‌های آموزشی این دانشگاه به افراد مذهبی می‌گویند از آنجا که وابسته به دولت قبلی هستید، اخراج می‌شوید.

کوچکی‌نژاد با تصریح بر اینکه گروه‌های آموزشی عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان اساتید غیر گیلانی هستند، یادآور شد: برخی وابستگان قدرت‌های سیاسی که از نظر علمی پایین هستند، عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان شده‌اند.

وی با ابراز تأسف از وضعیت دانشگاه گیلان، خاطرنشان کرد: رئیس دانشگاه گیلان در مقابل پاسخ ما اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید «در جریان اخراج استادیار زن دانشگاه نیستم»، چگونه فردی که با حکم وزیر، رئیس دانشگاه شده از خود سلب مسئولیت می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاه گیلان نیاز به رئیس قوی و توانمند دارد، یادآور شد: از وزیر علوم می‌خواهیم نسبت به وضعیت دانشگاه گیلان حساس باشد و نخستین سئوال بنده از این وزیر، درباره وضعیت دانشگاه گیلان است و اینکه خواهان تغییر مدیریت در این نهاد فرهنگی هستیم.

شایان ذکر است این استاد اخراجی، پس از ۵ سال فعالیت به عنوان استادیار دانشگاه گیلان بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای اخراج شده و این مسئله واکنش‌هایی را در بر داشته است.

انتهای پیام/136

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2016/05/29 - 13:11
    پاسخ

    دانشگاه جای سیاسی بازی نیست.چه برای وزیر.چه برای استاد و چه برای نماینده شهر. ایکاش هرکسی کار خودش را می کرد.وزیر وزارت می کرد. استاد ؛ استادی و نماینده هم به وظایف اصلی و حیاتی حوزه اش رسیدگی می کرد.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads