کد خبر: 111802 - تاریخ: چهارشنبه، 25 می 2016 - 22:20

استاندار گیلان:

ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی به‌کار گرفته شود

استاندار گیلان با بیان اینکه بخشی از تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل استفاده از منابع است، گفت: ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی در همایش روز ملی جمعیت که با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان و مقامات استانی، در سالن همایش استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری،کشور نیاز به نیروهای جوان، بانشاط و تحصیل‌کرده برای استفاده از فناوری روز دنیا دارد.

وی با اشاره به ترتیب جامعی که توسط دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در راستای سیاست ابلاغی و گام‌های برداشته شده توسط دولت، حرکت کنند.

استاندار گیلان با توجه به اینکه بخشی از تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل  استفاده از منابع است، گفت: نیاز به سیاست درون‌زا و برون نگر در اصول پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی است و در راستای عملی کردن اقتصاد مقاومتی به آن پرداخته شده است.

نجفی با توجه به سیاست برون‌نگرا که ارتباط با دنیا است، افزود: سیاست اشتباهی که در دولت نهم و دهم داشتیم باعث شد تا فضایی ایجاد شود که کشورهای دیگر دشمنی با ایران را شروع کنند و فضای ارتباطی ما نیز با اکثر نقاط دنیا بسته شده بود.

وی با اشاره به اینکه صدها کشتی در پشت خلیج فارس و در بندرعباس به صف ایستاده بودند، افزود: این شرکت‌ها سیاست‌های فولاد را  با بررسی اینکه چگونه هدایت می‌شود در نظر می‌گرفتند و با قیمت کمتر منابع خود را به فروش می‌رساندند که هنوز هم فولاد تاوان آن را پس می‌دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه هنوز برخی راضی به ارتباطات روشن و شفاف‌سازی نیستند و شاهد این بودیم که برخی از کشتی‌ها در دریاها معامله می‌شدند، خاطرنشان کرد: هزینه کشتی‌ها، ارتباطات جمعی و ورود کالا را مردم می‌دادند و جیب برخی در این موارد پر می‌شد.

نجفی در بحث ارتقاء جمعیتی و ارتباط جمعیتی که از جمله مباحث فرهنگی و بهداشتی است، نیاز به افراد جوان، پرشور و تحصیلکرده را ضروری دانست و اظهار کرد: درکنار همه این موارد ما قصد داریم امید در بین مردم را ارتقاء ببخشیم و معاملات شفاف در بین مردم داشته باشیم.

وی با توجه به بحث افزایش جمعیت خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌ها توان مالی مناسبی برای داشتن فرزند بیشتر را دارند ولی فرهنگی اشتباه در زندگی آنان شکل گرفته که فرزند کمتر، زندگی بهتر را در بردارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads