کد خبر: 11168 - تاریخ: شنبه، 3 نوامبر 2012 - 19:41

در خطبه های نماز جمعه این هفته خمام:

حجت الاسلام عاشوری: علت اصلی دشمنی ملت ایران با آمریکا بخاطر سال ها اقدامات خصمانه اين کشور مستکبر عليه ملت ايران بوده است.

حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز 13 آبان «روز ملي مبارزه با استکبار جهاني» اظهار نمود: 13 آبان در سال 1343 يادآور ايستادگي حضرت امام خميني(ره) در مقابل زياده خواهي هاي آمريکا در اين کشور و همچنین در این روز، جمعي از دانش آموزان و دانشجويان در دانشگاه تهران، گرد هم آمدند تا پيوند خود را با رهبر بت شکن خويش به جهان اعلام کنند

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته ی خمام با حضور گسترده مردم ولایت مدار، به امامت حجت الاسلام عاشوری، امام جمعه خمام، در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.
حجت الاسلام عاشوری در بخش اول از خطبه ی دوم با اشاره به این که فردا روز عيد غدير است. يعني روز پيمان گرفتن خداوند از بندگانش براي ولايت و امامت گفت: در واقع مي توان گفت که روز غدير خم، مثل روز «الست» است که خداوند، انسان ها را بر خداوندي خود گواه گرفت و فرمود: « الست بربکم قالوا بلي شهدنا» (اعراف/172). يعني«آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: چرا، گواهي مي دهيم». ولي بعد ها عده زيادي گفتند:« ما هي الا حياتنا الدنيا نموت و نحيا و ما يهلکنا الا الدهر» (جاثيه/24). يعني «چيزي جز همين زندگي دنياي ما در کار نيست؛ گروهي از ما مي ميرند و گروهي جاي آنها را مي گيرند؛ و جز طبيعت و روزگار، ما را هلاک نمي کند.»
وی افزود: درباره واقعه غدير هم همين اتفاق افتاد. يعني عده اي که در آنجا بخٍ بخٍ و مبارک باد مي گفتند، بعد از آن گفتند: «حسبنا کتاب الله» يعني«کتاب خدا براي ما کافي است» و ديگر هيچ.

خطیب نماز جمعه ی خمام با ذکر بخشی از خطبه 3 نهج البلاغه آن جا که حضرت علی علیه السلام فرمود: آگاه باشيد به خدا سوگند! فلاني جامه خلافت را بر تن کرد، درحاليکه مي دانست جايگاه من نسبت به آن، همچون محور آسياب است به سنگ آسياب» و همچنین با اشاره به گوساله پرستي بني اسرائيل در زمان غيبت حضرت موسي(عليه السلام)، تاکید نمود، کسانيکه ديد ملکوتي نداشته باشند و نور نبوت را نبينند، و صرفاً بواسطه معجزه پيامبر و تبديل عصا به اژدها،ايمان بياورند. بواسطه سحر سامري و صداي گوساله هم ايمانشان را از دست مي دهند.
حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز 13 آبان «روز ملي مبارزه با استکبار جهاني» اظهار نمود: 13 آبان در سال 1343 يادآور ايستادگي حضرت امام خميني(ره) در مقابل زياده خواهي هاي آمريکا در اين کشور يعني وضع قانون کاپيتولاسيون مبني بر مصونيت قضايي اتباع آمريکايي در ايران است که منجر به تبعيد آن حضرت به خارج از کشور گرديد ولي در چهاردهمين سالگرد اين واقعه ، جمعي از دانش آموزان و دانشجويان در دانشگاه تهران، گرد هم آمدند تا پيوند خود را با رهبر بت شکن خويش به جهان اعلام کنند.گرچه اين واقعه نيز از سوي مزدوران رژيم شاه که وابسته به آمريکا بودند، به خون نشست، لکن سرعت بيشتري به روند پيروزي انقلاب بخشيد بطوريکه حدود 3ماه بعد، انقلاب اسلامي ايران به پيروزي رسيد و شکست سختي را به آمريکا تحميل کرد؛ ولي آنان همچنان به کارشکني و مخالفت با انقلاب اسلامي ملت ايران ادامه دادند تا اينکه سفازتخانه آنها که به مرکز جاسوسي عليه کشور ما تبديل شده بود به تسخير دانشجويان انقلابي درآمد و همه هيمنه و ابهت پوشالي آمريکا در هم شکست.

امام جمعه خمام  در پایان با اشاره به دشمنی های آمریکا با ملت ایران گفت: آمريکايي ها سعي دارند منشأ دشمني خود با ملت ايران را از زمان تسخير سفارتخانه خود در سال 58 دانسته و ملت ايران را مقصر اين جريان معرفي کنند! درحاليکه منشأ دشمني آنها با ملت ايران به 26 سال قبل از اين تاريخ، يعني از زمان کودتاي 28 مرداد32 بر مي گردد که در نتيجه آن دولت ملي مصدق را که هيچگونه دشمني هم با آنها نداشته، ساقط کردند و با روي کار آوردن مجدد رژيم پهلوي و حمايت همه جانبه از آن ، ملت ايران را تحقير و سرکوب کردند. و مرجع تقليدشان را به خارج از کشور تبعيد نمودند و در جريان انقلاب اسلامي و حتي بعد از انقلاب نيز سفارتخانه خود در تهران را مبدل به جاسوس خانه اي عليه انقلاب و ملت ايران ساختند. در نتيجه واکنش ملت انقلابي در تسخير لانه جاسوسي آمريکا، بخاطر سال ها اقدامات خصمانه اين کشور مستکبر عليه ملت ايران بوده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads