کد خبر: 111559 - تاریخ: یکشنبه، 22 می 2016 - 20:07

مدیرکل اطلاعات استان همدان:

۲ تروریست‌ که قصد حضور در تهران داشتند در همدان شناسایی و دستگیر شدند

مدیرکل اطلاعات استان همدان با بیان اینکه تغییر در باورهای دینی مردم و فعالیت گروه‌ها و فرق نوظهور از مهمترین تهدیدات و چالش‌های جامعه است،گفت: ۲ تروریست‌ در همدان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خوبان، ابطحی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) و  سالروز تشکیل وزارت اطلاعات اظهار داشت:این وزارتخانه مطابق قانون در سال 1362 تاسیس شد و در سال 1363 نیز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: برای کارکنان وزارت اطلاعات همین افتخار کافی است که از سوی حضرت امام خمینی(ره) مدال سربازی گمنام امام زمان (عج) بر سینه‌هایشان نقش بسته و به فرموده رهبر معظم انقلاب نیز فعالیت پرسنل این وزارت خانه مجاهدت خاموش محسوب می‌شود.

ابطحی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا هیچ حکومتی امنیت و عملکرد خود در حوزه امنیتی  در معرض دید مردم قرار نداده و عملکرد اطلاعاتی خود را منتشر نمی‌کنداظهار داشت: چون وزارت اطلاعات خود را از مردم و برای مردم می‌داند از طریق اصحاب رسانه گوشه‌ای از عملکرد خود را برای عموم مردم منتشر می‌کند.

مدیرکل اطلاعات درباره اقدامات این نهاد در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری اقدامات این اداره کل نیز سمت سوی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل داشته و تمام برنامه‌های آن  معطوف به اجرایی شدن این اصل در استان می‌باشد.

وی با بیان اینکه اداره کل اطلاعات استان اولین نهادی بود که آمادگی خود را برای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان به استانداری اعلام کرد و از هیچ کمکی به مسئولان برای پیشرفت در این حوزه دریغ نمی‌کند، اظهار داشت:اداره کل اطلاعات در دو شورای حفظ حقوق بیت المال  و شورای نظارت  بر دستگاه‌های دولتی عضو بوده و از این طریق مباحث را برررسی و حافظ منافع و حقوق مردم در حوزه اقتصادی می‌باشد.

ابطحی افزود: با تشکیل 4 کارگروه در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان، اداره کل اطلاعات نیز در آنها حضور یافته و ایفای نقش می‌کند و آنچه را که وظیفه‌اش محسوب می‌شود که همان اجرای فرامین رهبری و ایجاد زمینه برای اجرایی شدن و تبیین اقتصاد مقاومتی در جامعه است را پیگیری می‌کند.

مدیرکل اطلاعات استان با بیان اینکه ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذار و متوجه کردن مسئولان به ظرفیت‌های داخلی،  رصد موانع  و رفع  مشکلات از دیگر وظابف اداره کل اطلاعات به شمار می‌آید، تصریح کرد:این اداره کل در دو حوزه ایجابی و سلبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه قدم بر می‌دارد چراکه خیزی که استان برای جلب سرمایه‌گذار برداشته فرصت‌ها و تهدیداتی را به دنبال دارد که ما کمک می‌کنیم  فرصت‌ها از دست نرفته و تهیدات نیز مشکل ساز نشود.

وی تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری را موضوع مهمی دانست که در کل کشور مطرح بوده  و همه دولت‌ها رویکردشان حل این مشکل می‌باشدو افزود: مجموعه مسئولان استان تمام تلاش خود را برای اشتغال بیشتر و رفع موانع تولید به کار گرفته‌اند اما برای سنجش اینکه تا چه اندازه موفق بوده‌اند تکیه بر آمار ابتدایی‌ترین ملاک بوده و صحنه عمل گویای واقعیات است.

ابطحی با تاکید بر اینکه باید به مردم و تولیدکنندگان امید داده شود و همه برای رفع بیکاری تلاش کنند، گفت:روح اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد با نگاه به درون امکان‌پذیر است اما نباید از کمک‌هایی که در بیرون از کشور وجود دارد چشم پوشی کرد.

وی درباره برخی شایعات در مورد همکاری اداره کل اطلاعات با سپاه در انجام طرح‌های اقتصادی، گفت: این نهاد هیچگونه فعالیت اقتصادی نداشته  و سپاه نیز جز طرح‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت اقتصادی که انتفاعی باشد ندارد.

مدیرکل اطلاعات استان با اشاره به اینکه موضوع انحراف مالی در مدیران استان موضوع بسیار مهمی بوده  و نمی توان به راحتی درباره  آن تعبیر انحراف را به کار برد گفت: به‌سبب  حساس  بودن موضوع  نباید با حدس و گمان و بدون داشتن مستندات  در این باره  اظهار نظر کرد چراکه در اعتماد مردم به نظام خدشه وارد می‌کند.

ابطحی گفت:سرلوحه کار وزارت اطلاعات و خط قرمز این نهاد شرع مقدس، قانون اساسی،اصل ولایت مطلقه فقیه و شخص رهبری است  لذا مبنای تعامل و تقابل ما بر این 4 اصل استوار است بنابراین اگر اهالی رسانه  و هر شخص دیگری در این چارچوب حرکت کند در نهایت آزادی می‌تواند در جامعه به فعالیت بپردازد.

مدیرکل اطلاعات استان با بیان اینکه استان همدان علی‌رغم همجوار بودن با استان‌های مرزی از امنیت خوبی برخوردار است گفت: در 2 عملیات شناسایی گروه‌های ترورسیتی که قصد حرکت به سمت تهران را داشتند موفق شدیم 2 تن از تروریست‌ها که از گروه‌های تکفیری و داعش بودند را شناسایی و دستگیر کنیم.

وی مهمترین چالش‌های استان را تلاش سرویس‌های اطلاعاتی برای حضور و جمع‌آوری اطلاعات  ایجاد نارضایتی اجتماعی، ایجاد خرابکاری، جاسوسی تلفنی منافقین از مردم، آسیب‌های فضای مجازی  و استفاده از بستر قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌ها برای ایجاد مشکل بیان کرد و گفت:این دوره از انتخابات نیز همانند سایر دوره‌ها در سلامت کامل برگزار شد و هیچگونه مورد امنیتی در جریان انتخابات گزارش نشد.

مدیرکل اطلاعات استان همدان فعالیت فرق‌های نوظهور و ضاله را از دیگر مشکلات استان مطرح کرد و گفت: فعالیت برخی از فرق از جمله فعالیت مسیحیت تبشیری صهیونیستی که در همدان اقدام به تاسیس چند کلیسایی خانگی کرده بودند از مواردی بود که رسیدگی شد.

ابطحی گفت:برای بررسی تخلف‌های ادارات، مراجع متولی وجود دارد و در ابتدا از سوی واحدهای نظارتی دستگاه مربوز تخلف صورت گرفته بررسی می‌شود و در صورتی که تخلف جدی و عمیق باشد موضوع به اداره کل اطلاعات واگذار می‌شود و ما نیز با هرکسی که بخواهد به اعتماد مردم نسبت به نظام خدشه‌ای وارد کند برخورد می‌کند

وی بزرگترین تهدید در سطح کشور را تغییر باورهای مردم  به ویژه در حوزه دینی با استفاده از فرق نوظهور دانست و افزود:این مهم می‌طلبد روحانیت معزز با کمیت و کیفیت بیشتری برای ارتقای باورهای دینی مردم در جامعه حضور یابند.

مدیرکل اطلاعات استان با اعلام اینکه هر انتصابی در استان با هماهنگی و نظر اداره کل اطلاعات انجام نمی‌شود و از  اطلاعات تنها در انتصاب مشاغل حساس  استعلام می‌شود گفت: اداره کل اطلاعات نیز صلاحیت امنیتی افراد مانند ساختکارشکنی، تعرض به قانون و مبانی کشور، همکاری با گروه‌های ترورسیتی را بررسی و اظهار نظر می‌کند.

وی حمایت از دولت برای خدمتگزاری و اعتلای جمهوری اسلامی، جذب حداکثری و دفع حداقلی، تلاش برای همگرایی و هم‌افزایی مسئولان  هدایت و مدیریت مسئولان حراست‌های ادارات استان را از رویکردهای این اداره کل مطرح کرد و افزود:اعتماد سازی در بین مردم بزرگترین سرمایه بوده لذا سیاه‌نمایی درباره فعالیت دولت‌های قبلی و نادیده گرفتن خدمات دولت فعلی منجر به فرصت‌سوزی می‌شود.

مدیرکل اطلاعات استان با بیان اینکه با تغییر فضای اجتماعی رویکردهای سخت افزاری اداره کل اطلاعات نیز بیشتر نرم افزاری شده است گفت: البته این تغییر به معنای نفی برخوردها و رفتارهای سخت افزاری نمی‌باشد.

وی تاکید کرد:سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که برای سرمایه‌گذارای به استان وارد می‌شوند از لحاظ امنیتی قابل رصد بوده  و اگر کسی با سابقه تخلف اقتصادی وارد همدان شود به نحو احسن موضوع مدیریت شده تا تخلفات احتمالی آنها در استان تکرار نشود.

ابطحی گفت:ما نیازمند اطلاعات 80 میلیونی بوده  و چون خود را از مردم و برای مردم می‌دانیم آگاهی یافتن از دیدگاه  صاحب‌نظران و مشکلات مردم از وظایف اداره کل اطلاعات است لذا مردم می‌توانند جهت ارتباط با اطلاعات از شماره  تلفن 113 یا صندوق پستی 113 تماس گرفته و یا حضوری در اداره کل اطلاعات برای انتقال نظرات و موضوعات خود حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است مردم فرهنگ ارتباط با بیگانگان را که نشات گرفته از باورهای دینی ماست آموخته و به کار گیرند افزود: استان همدان در حوزه گردشگری فعال بوده لذا در آینده حضور گردشگران خارجی در استان افزایش می‌یابد.اسکان این گردشگران در منازل شخصی ممنوع بوده و باید در مکان‌های رسمی همانند هتل‌ها ساکن شوند.

مدیرکل اطلاعات استان با بیان اینکه مردم باید از ترویج شایعات و انتقال آن به دیگران پرهیز کنند،گفت: چراکه انتشار شایعات موجب سلب اعتماد مردم و  ندیده شدن خدمات مسئولان می‌شود.

وی از مطبوعات و اصحاب رسانه استان همدان نیز خواست در هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران و دستگاه‌های دولتی اداره کل اطلاعات را یاری کنند.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads