کد خبر: 111300 - تاریخ: جمعه، 20 می 2016 - 10:45

حواشی متفاوت‌ترین جشن سیاسی کشور؛

گزارش مشروح از متفاوت‌ترین جشن سیاسی کشور/ غوغای «دکتر سلامی‌ها»

جشن تولد سه‌سالگی طنز سیاسی اجتماعی «دکتر سلام» با حضور چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشور در سالن کشتی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

به گزارش خوبان، بعد از ظهر پنج شنبه (۳۰ اردیبهشت) مراسم جشن سه‌سالگی طنز سیاسی «دکتر سلام» در سالن شهدای هفتم تیر و با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولان برگزار شد.

این مراسم در حالی آغاز شد که دقایقی پیش از شروع رسمی، سالن هفتم تیر با استقبال پرشور حاضران مملو از جمعیت بود.

 

 

طنز سیاسی «دکتر سلام» از سال ۹۲ در فضای مجازی و با هدف گسترش نقادی با زمینه طنز، کار خود را آغاز کرده است.

احمد توکلی، محمدباقر قالیباف، پرویز داوودی، عباسعلی کدخدایی،محمدمهدی زاهدی، سید محمد حسینی و محمدجواد لاریجانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی،حسن عباسی، محمدحسین صفار هرندی، سردار محمدحسین نجات، سعید قاسمی، حسین شریعتمداری، ابراهیم کارخانه‌ای، سردار فدوی و پسر سردار شهید ناظری از جمله مهمانان و سخنرانان این مراسم بودند.

 

 

*روایت قالیباف از عدم هماهنگی عزرائیل با شهرداری تهران/ برخی با کلیدشان برای کشور قفل درست نکنند

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در سخنانی در مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه گفت: برنامه دکتر سلام برنامه شاد و جذاب در حوزه دانشجویی است که با رویکرد طنز از نگاه امر به معروف و نهی از منکر به موضوعات می‌پردازد.

قالیباف با اشاره به نشاط، صراحت و امید در این ابزار که احساس مسئولیت در آن وجود دارد تصریح کرد: من به عنوان یک خدمتگزار و شهروند بسیار خوشحال هستم که این ابزار خوب در اختیار جوانان انقلابی قرار دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه طنز از شوخی و نشاط برخوردار بوده و در عین حال در دل خود نوعی از تعلیم و تربیت و تذکر را نیز به همراه دارد افزود: طنز مقوله‌ای تاثیرگذار است و من در این سه دوره افتخار همکاری با این مجموعه را داشته‌‌ام.

وی در ادامه به ذکر خاطراتی جالب از دوران فعالیت‌های خود در شهرداری تهران پرداخت و اظهار داشت: در جلسه‌ای بسیار رسمی به بنده تذکر دادند که شب گذشته جمعی از شهروندان در یک حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به من می گفتند چرا شما رسیدگی نکرده‌اید، موضع آن‌ها بسیار جدی و محکم بود و من نیز باید به آن‌ها پاسخ می‌دادم؛ بنده در پاسخ به آن‌ها گفتم من به دلیل این مسئله و این  اتفاق بسیار متاسف هستم اما طبق گزارشی که از بهشت زهرا گرفته‌ام غیر از آمار شما بوده و نشان می‌دهد که در تهران ۱۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ظاهرا عزرائیل با شهرداری تهران هماهنگ نبوده است.

وی با ذکر خاطره‌ای دیگر اظهار داشت: من در جمع برخی از جوانان حضور داشتم یکی از آنها از من پرسید زمانی که شما پرواز هستید و در شهر حضور ندارید چطور مسائل را کنترل و اداره می‌کنید من به او گفتم از طریق گوشی همراه و تماس با دفترم مسائل را زیر نظر دارم و وقتی این موضوع را گفتم به یاد خاطره‌ای افتادم.

شهردار تهران یادآور شد ۳۰ سال قبل و در دهه ۶۰ که وقتی همسن شما جوانان بوده و در جبهه حضور داشتیم، آن زمان برخی از مدیران تحت عناوین مختلف همچون مدیر، بازرس، یا مسئول سرهنگی کاروان به همراه کاروان‌ها به حج می‌رفتند، آن زمان گفتند که می‌خواهیم بخشنامه کنیم تا دیگر مدیران به حج نروند و به کارشان برسند اما من به آن‌ها گفتیم خواهشا این کار را نکنید زیرا وقتی مدیران نیستند کار بهتر پیش می‌رود لذا با ذکر این خاطره به آن جوانان گفتم من مطمئنم وقتی در شهر حضور ندارم شهر بهتر اداره می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند.

 

 

*شریعتمداری: همیشه دور، دور حزب‌الله است/ یکی از دستاوردهای برجام را بگویید 

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام شعبانیه و در پیش بودن میلاد حضرت بقیه‌الله اظهار داشت: بنده ۳ سالگی دکتر سالم را از ژرفای دل تبریک می‌گویم و از زمانی که پا به این عرصه گذاشت ضرورتش کاملاً معلوم بود.

شریعتمداری افزود: هرچند که دکتر سلام دیر آمد اما زود شناخته شد و نقشی بسیار مؤثر و تعیین‌کننده در این عرصه پیدا کرد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به تفاوت طنز و فکاهی تصریح کرد: فکاهی فقط برای خنداندن است در حالی که طنز دارای موضوع اجتماعی است که من از این جهت به دکتر سلامی‌ها تبریک عرض می‌کنم.

وی تأکید کرد: اجتماعات اینگونه تابلوی دقیق‌تری از فضای حزب‌الله را در عرصه نشان می‌دهد.

شریعتمداری با ذکر خاطره‌ای ادامه داد: زمانی که ما دانشجو بودیم با اتوبوسی به سمت اصفهان رفتیم؛ ما هرچه از راننده اتوبوس درخواست کردیم که برای نماز صبح نگه دارد او اتوبوس را متوقف نکرد تا اینکه بالاخره به او گفتیم ما را پیاده کن و برو؛ وقتی اینگونه گفتیم او برای نماز صبح نگه داشت و ما دیدیدم که به جز ما دو سه نفر، افراد بسیار دیگری نیز برای نماز پیاده شدند.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب تصریح کرد: ما به آن افراد گفتیم چرا شما هم که اهل نماز هستید این موضوع را اعلام نکردید و آنان پاسخ دادند که به هر حال ما می‌خواستیم قضای نماز صبح را به جای آوریم؛ بنابراین می‌خواهم بگویم که پرچم‌های خود را بالا نگهدارید چرا که حریف ضعیف‌تر از آن است که بخواهد مقابل شما قد علم کند.

وی با تأکید براینکه ما امروز به این جلسات بسیار نیاز داریم، افزود: دوستان دکتر سلام به من گفتند که تعداد متقضایان برای حضور در مراسم امروز به ۱۰ هزار نفر رسیده است که من این را به آنها تبریک می‌‌گویم.

شریعتمداری با اشاره به لزوم برگزاری چنین نشست‌هایی خاطرنشان کرد: ما با جمعی از دوستان از جمله آقای شایانفر و سیدمهدی شجاعی نشست‌هایی را با عنوان مجمع نویسندگان مستقل داشتیم و خدمت حضرت آقا رفتیم، ما درخواست کردیم که محلی را برای برگزاری جلسات ما اختصاص دهند اما زمانی که ما دور یکدیگر جمع شدیم برخی‌ها دچار تردید شدند و گفتند ما که اینجا می‌نشینیم و بحث می‌کنیم وقتی جدا می‌شویم هر کدام به یک سو می‌رویم؛ زمانی که این نکته را به آقا گفتیم ایشان فرمودند همین نشستن شما موضوعیت دارد چرا که هر کس سرریز نشست‌ها را به محل فعالیت خود می‌رساند و اهمیت این جلسات بسیار زیاد است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: ما با حریفی طرف هستیم که به هیچ چیزی پایبند نیست و آن چیز که حریف را نگران می‌کند همین اقتدار ما است؛ در مقابل این حریف هر قدر هم به عقب برویم حریف جلو می‌آید.

وی تصریح کرد: دوستان ما می‌گویند این برجام آفتاب تابان و فتح‌الفتوح و نه بزرگترین دستاورد در دوران انقلاب بلکه بزرگترین دستاورد در طول تمام تاریخ ایران است؛ در این فضا حزب‌الله نباید غرق شود و همیشه باید پرچمش بالا باشد و مطالبه کند.

شریعتمداری با انتقاد از عدم مطرح شدن دستاوردهای برجام گفت: من به جد معتقدم که به تدریج ابری که عده‌ای در فضا پراکنده‌اند کنار می‌رود و همیشه دور، دور حزب‌الله است.

 

 

*محمدجواد لاریجانی: طبق ملاک‌های آقای هاشمی رفسنجانی انقلابی زیر ۶۰ سال نداریم

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه قضائیه نیز در مراسم جشن سومین سال آغاز به کار برنامه «دکتر سلام» با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی از انقلابی بودن مفهوم تاریخی در ذهن دارد گفت: به تعبیر آقای هاشمی کسانی که از سال ۴۲ تا پیروزی انقلاب با انقلاب همراه بودند انقلابی هستند. که الان همه بالای ۶۰ سال سن داشته و نسل‌شان در حال انقراض است؛ لذا درباره جوانان انقلابی می‌گوید برخی تازه به دوران رسیده‌ها انقلابی شده اند.

وی به تعبیر دیگر از انقلابی بودن در بیان رئیس جمهور به معنی سر و صدا کردن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این تعابیر هیچکدام مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیست؛ انقلاب حادثه‌ای بزرگ بود که تجربه نشات گرفته از آن در دو جریان حکومت مدنی جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی متبلور شده است و انقلابی کسی که این دو جریان را باور داشته، در ان مشارکت دارد و همه وجود خود را وقف این مشارکت می‌گند.

لاریجانی با ذکر این نکته که با این مفهوم از انقلابی بودن یک جوان ۱۶ ساله می‌تواند انقلابی باشد و بسیاری از کسانی که در جریان انقلاب بودند می‌توانند انقلابی نباشند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای و یا در حقیقت تهاجم هسته‌ای برای آن بود که قد ما در تکنولوژی بلند شده بود و دشمن نمی‌توانست این قد بلند را ببیند؛ اما دشمنان باید بدانند که فرزندان این مرز و بوم و پیروان مکتب  اهل بیت (ع) و مریدان سیدعلی نمی‌گذارند که قد انقلاب کوتاه شود.

وی از امکان ورود مقوله طنز به مسائل مربوط به حکومت آل‌سعود و ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت و خاطرنشان کرد: از ترامپ مضحک‌تر کسانی در داخل هستند که به او و نظام سلطه چشم دوخته‌اند.

لاریجانی گفت دو استدلال درمورد برجام مذموم است؛ اول استدلال «استیصال» به این معنا که نفت ما را نمی‌خریدند و الان در نتیجه برجام نخ سوزنی باز شده است؛ این تئوری خطرناک است و می‌تواند همه چیز را با خود ببرد.

دبیر ستاد حقوق ‌بشر قوه قضائیه تصریح کرد: استدلال مذموم دوم «برهان اندراج» است یعنی اگر می‌خواهیم در دنیا قوی شویم باید در نظام غربی مندرج شویم؛ که باید این کژراهه‌ها را روشن کنیم.

 

 

*حسن عباسی: حوزه موشکی بی‌صاحب نیست که بخواهند آن را با بتن پر کنند

حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین طی سخنانی در این مراسم با اشاره به برخی جوسازی‌ها در حوزه توان موشکی گفت: موشک‌های ایران بی صاحب نیست که برخی ببرند آنرا با بتن پر کنند.

وی همچنین به موضوع دیدار فائزه هاشمی با برخی عناصر بهایی در کشور اشاره کرد و افزود: این بار رفتند با بهایی ها نشستند؛ جلسه بعد احتمالا می‌روند با همجنس بازها می‌نشینند.

وی قطع روابط مالدیو با ایران را «جوک سال» عنوان کرد و با کنایه به سیاست خارجی دولت، گفت: این جزیره که خودش در حال زیر آب رفتن است، ارتباطش با ما را قطع کرده حالا ما حتما انرژی هسته ای را برخواهیم گرداند اما در دولت آینده.

 

 

*سردار فدوی: شیطان بزرگ برای تحقیر ایران بعد از برجام برنامه‌ریزی کرده است/ مردم ما ترس از آمریکا را قبول نمی‌کنند

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران  نیز در این مراسم طی سخنانی اظهارداشت: اگر به ماهیت دعوای ایران با شیطان بزرگ پی ببریم، خیلی از مسائل مشخص خواهد شد.

وی با طرح این سوال که ماهیت دعوای ایران و آمریکا چیست، افزود: اگر چالش‌ها بین ایران با شیطان بزرگ قابل حل بود، در طی این ۳۷ سال حل می‌شد.

سردار فدوی با بیان اینکه دشمنی آمریکایی‌ها در طول ۳۷ سال اخیر همواره ادامه داشته است، گفت: ما باید به ماهیت این دشمنی توجه کنیم زیرا اگر به این مهم توجه نکنیم محاسباتمان دچار اشتباه می‌شود لذا ماهیت دعوای حق و باطل اینجا مطرح است و این دو در کنار هم نمی‌توانند قرار بگیرند.

وی افزود: اگر کسی ماهیت دعوای ما با آمریکا را کج سلیقگی سیاسی بداند در تحلیل‌های خود دچار اشتباه خواهد شد و مشکل اینجاست که برخی ماهیت حق را نمی‌دانند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ و اجرای برجام تأکید کرد: شیطان بزرگ بعد از برجام برنامه‌ریزی کرده بود که ما را تحقیر کند که سخنرانی آقای اوباما در کنگره نیز همین مسیر را دنبال می‌کرد ولی بحمدالله و با لطف خدا موضوع دستگیری آمریکایی‌ها اتفاق افتاد و این رخداد باعث شد آنها تحقیر شوند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی که در این جریان دستگیر شدند، افراد و نیروهای عادی نبودند بلکه آنان آموزش‌های بسیار حرفه‌ای دیده‌اند و از این باب می‌توان گفت از سربازان خبره آمریکایی به شمار می‌رفتند اما در زمان دستگیری حتی جرأت نکردند به سلاح‌های خود نگاه کنند.

سردار فدوی ادامه داد: ۲۰ روز پیش وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ما با همکاری تمام متحدانمان به دنبال ایجاد قدرتی هستیم که در برابر ایران بازدارنده باشد که این سخن مقام ارشد نظامی آمریکایی بیانگر آن است که قدرت جمهوری اسلامی ایران را به حدی می‌دانند که باید در برابر آن چنین قدرتی ایجاد کنند.

سردار فدوی با بیان اینکه ترس نباید بین مؤمنان وجود داشته باشد، گفت: مردم ما قبول ندارند کسی ۳۷ سال بعد از انقلاب اسلامی از آمریکایی‌ها بترسد و باید به این موضوع بسیار مهم، به زبان‌های مختلف و هنری، به صورت طنز یا فیلم و غیره پرداخته شود، کسانی که به خداوند متعال اتکا دارند ترس در وجود آنها نخواهد بود و به طور کلی ترس در وجود یک مسلمان انقلابی معنا ندارد.

وی ادامه داد: کسانی که به جای خداوند دیگران را منشأ قدرت می‌دانند، در شأن جمهوری اسلامی نیستند.

وی با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در جزیره فارسی، تصریح کرد: شیطان بزرگ در زمان دستگیری این تفنگداران در مدت زمان ۳۰ دقیقه فهمید که شبیه یک اعدامی است که پای دیوار اعدام قرار دارد. آنها بلافاصله تمام ناوها و هلی‌کوپترهایشان را دور کردند زیرا اگر یک شلیک از طرف آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت، همه ناوهای آمریکایی مورد اصابت و هدف ما قرار می‌گرفتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آقای ظریف وزیر امور خارجه درباره این موضوع می‌گفت صدای جان کری را می‌شنیدم که بر سر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا فریاد می‌زد که چرا چنین اشتباهی انجام دادید و همچین اتفاقی افتاده است.

 

 

کارخانه‌ای: بندهای ۳۶ و ۳۷ جانکاه‌ترین بخش برجام است

ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به بیش از هزار صفحه مصاحبه خود درباره برجام بیان داشت: آن چه بیش از همه برای من جانکاه بود بندهای ۳۶ و ۳۷ برجام به نام «ماشه تفنگ» است که اگر ما از ۱+۵ به شورای امنیت شکایت کنیم و شورا تا ۳۰ روز به آن رسیدگی نکند خود به خود تمام قطعنامه‌ها و تحریم‌ها بازمی‌گردد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با  اشاره به روزها و لحظات سخت و فشار سنگینی که در کمسیون ویژه بررسی برجام بر اعضای کمیسیون گذشت گفت: این فشار از آن جهت بود که می‌خواستند آنطور که دیگران درست می‌دانند گزارش دهیم.

وی با یادآوری ارائه گزارش کارشناسانه کمسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: از نظر من غیرقابل قبول‌ترین بند برجام آن بود که در بخشی از آن خرید ابزاری با اهداف دوگانه پیش‌بینی شده است که تا عمق صنایع نظامی ما را رصد می‌کرد که ما محکم ایستادیم و گفتیم نمی‌گذاریم عوامل آمریکا به داخل مراکز نظامی ما وارد شوند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسئولان دولتی در پاسخ به ما می‌گفت از آنجا که رهبر انقلاب تولید سلاح هسته‌ای را ممنوع کردند عوامل آژانس و امریکا به داخل مراکز نظامی رفته و از نزدیک مشاهده می‌کنند که ما سلاح هسته ای تولید نمی‌کنیم لذا این ورود اشکالی ندارد.

 

 

سعید قاسمی: جریان سازش ۲۰ سال انقلاب را عقب انداخت/ «برجام» در اجرا مطلقا شکست خورده است

سعید قاسمی فعال فرهنگی نیز در این مراسم با تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه که به زیباترین شکل یعنی هنر متعهد اعتراض خود را نسبت به انحراف جدید اعلام می‌کنند گفت: سال گذشته به ما و شما و رهبر انقلاب سخت گذشت چرا که هفته‌ای نبود که رفیقی ایرانی، افغانی، پاکستانی و یا لبنانی را دفن نکنیم.

وی با ذکر این نکته که به علت اشتباه اصولگرایان جریان انحرافی بر سر کار آمد که روند انقلاب اسلامی را ۲۰ سال به عقب انداخت اظهار داشت: بر اثر اشتباه و بی‌بصیرتی عده‌ای برجام امضا شد اما اجرا نشد و از همان اول رهبر انقلاب عاقبت امر را پیش‌بینی کرد و گفت که به آن خوش‌بین نیست لذا این طرح هم در ابتدا و هم در اجرا مطلقا شکست خورده است.

قاسمی با ابراز امیدواری نسبت به شکست جریان انحرافی جدید همانند شکست جریانات انحرافی گذشته از جمله بازرگان، رجبی، فرقان و … گفت: انشاءلله شاهد شکست جریان «استکبار بلیسی» و سازش با اساتید و ریشه‌های دانشگاه آزادی‌اش که عاشقان آمریکا و انگلیس هستند خواهیم بود.

 

 

*سلیمانی: اقتصاد ما را با بستن به برجام تحقیر کردند

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی با بیان اینکه داستان آقای روحانی و اقتصاد کشور داستان تحقیر شتر بوسیله بستن او به الاغ است؛ آقای روحانی اقتصاد ما را به برجام وابسته و ما را تحقیر کرد و اقتصاد کشور روحانی را نخواهد بخشید.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: به آقای سیمانی( صالحی) گفتم اینکه مسوولیت‌های برجام را می‌پذیری به درد عمه قزی می‌خورد!

 

 

*پرویز داوودی: امیدوارم آقایان حرف‌های شوخی دکتر سلام را جدی بگیرند و از خر شیطان پیاده شوند

پرویز داوودی نیز در اظهارات کوتاهی در این مراسم اظهار داشت: حرف های جدی ما را که آقایان جدی نمی‌گیرند و خود را به نفهمی زده اند؛ امیدواریم حرف های شوخی دکتر سلام را بشنوند و از خر شیطان پیاده شوند و با منافع ملت بازی نکنند.

منبع : فارس
 انتهای پیام/45

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads