کد خبر: 111086 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 می 2016 - 12:41

روایتی از زندگی یه کودک؛

سامان، دانش آموز امروز، گیله مرد فردا/ کودکی ده ساله ای که زمین شخم می زند+ تصاویر

کودک ده ساله قصابمحله ای پا به پای پدرش در مزارع برنج مشغول کشت و کار است و از سرسبز کردن مزارع لذت می برد و خود را گیله مرد خطاب می کند.

به گزارش خوبان، به نقل از صبح شفت، این روزها شفتیها روزهای پایانی کشت و کار در مزارع شالی کاری را پشت سر می گذارند.

روزهای طولانی و کمبود نیروی کار و وقت کم برای کشاورزان یکی از دغدغه های همه ساله است و این امر مساعدت و کمک همه ی اعضای خانواده را می طلبد.

احتمالا از پدر و مادر بزرگ ها شنیده اید که پیوسته در بهار می گویند” پرش قورباغه از یک جا به جای دیگر کمکی است به شالیکار” و این ضرب المثل مصداقی است برای برنجکاران و کشاورزان که یاور دهی و یاورگیری در پیشبرد کار برایشان بسیار حائز اهمیت است.

سامان حق شناس کودک و دانش آموز ده ساله، اهل روستای قصابمحله شفت است که به گفته خودش دو سال است برای کمک به پدرش مشتاقانه به کمکشان می رود.

وی از علاقه اش به کار کشاورزی می گوید که از سبز کردن مزارع برنج لذت می برد و معتقد است که اگر در سن بالاتر بود الان چندین هکتار از مزارع برنج را آباد کرده بود.

سامان که کلاس پنجم دبستان است و در مدرسه امام محمد تقی میرمحله به تحصیل مشغول می باشد، می گوید: ای کاش مدارس در ایام کار تعطیل بود تا می توانست وقت بیشتری برای کمک به پدرش می گذاشت اما حیف که ایام مدرسه و امتحانات است و باید فقط چند ساعتی را در خدمت پدرش باشد.

این کودک گیله مرد که بسیار شیرین زبان و باهوش نیز است در پاسخ به اینکه سنگینی موتور را چگونه تحمل می کند، می گوید که ای کاش سنگینی موتور بیشتر از زحمتی بود که پدر و مادرمان برای ما می کشید.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads