کد خبر: 111084 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 می 2016 - 12:38

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد:

ضرورت توجه منتخبان مجلس دهم به دغدغه‌های مقام معظم رهبری

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در آستانه تشکیل دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، توجه منتخبان این مجلس به رهنمودها، فرامین و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در دهه چهارم انقلاب را ضرورت دانست.

به گزارش خوبان، آیت‌الله رضا رمضانی در آستانه تشکیل دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با تبریک به منتخبان این مجلس از حوزه‌های انتخابیه گیلان، اظهار کرد: مرحله دوم دهمین دوره انتخابات با حضور حماسه‌ای مردم با هدایت داهیانه مقام معظم رهبری به مهر پیروزی نقش بست.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی را به عنوان یکی از مهم‌ترین قوای نظام در کنار دیگر قوای کشور خواند و افزود: مجلس باید نقش ویژه‌ای در تحقق قوه عاقله نظام داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تدبیر امور اجتماع با قانون‌گرایی جامع و نظارت بر اجرای صحیح قوانین در تمام ابعاد امکان‌پذیر می‌شود، گفت: توجه به عقلانیت، خردورزی و برخورد متخصصانه و متعهدانه با مسائل کشور نقش ویژه‌ای در نهادینه‌سازی امور مختلف کشور دارد.

وی با قدردانی از مردم نجیب، آگاه و انقلابی استان که با هوشیاری و درک بالای سیاسی ناشی از ولایت‌مداری، دین باوری و انقلابی‌گری خود، بار دیگر حماسه حضور خلق کردند، ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیق خدمتگزاری صادقانه و بی‌پیرایه را به منتخبان آنها در مجلس شورای اسلامی عنایت فرماید.

رمضانی آغاز فعالیت مجلس دهم را فرصت طلایی برای خدمت به مردم دانست و اضافه کرد: امیدواریم منتخبان مجلس دهم بیشترین اثرگذاری را در ارتقای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر جای گذارند.

وی پاسداری از امانت مردم به منتخبان مجلس دهم را سنگین خواند و گفت: امیدواریم منتخبان از این امانت پاسداری کرده و به رسالت قانونی خود به شایسته‌ترین نحو عمل کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری توجه خاص به رهنمودها، فرامین و دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب در دهه چهارم نظام که از جانب ایشان دهه پیشرفت و عدالت معرفی شده تا با همت جمعی تمام کارگزاران نظام حرکت در مسیر سند راهبردی نظام با تعیین راهکارهای مناسب سرعت بیشتری بیابد، را ضرورت دانست.

وی با بیان اینکه وفاداری منتخبان به سوگندنامه خود که عدول از آن موجب سلب مشروعیت آرای مردم می‌شود، امری مهم است، خاطرنشان کرد: هر کدام از نمایندگان باید این باور را داشته باشند که نه تنها نماینده حوزه انتخابیه خود بلکه نماینده ملت شریف ایران اسلامی در خانه بزرگ ملت هستند.

رمضانی بررسی مسائل مربوط به گیلان را مورد تأکید منتخبان مجلس دهم قرار داد و افزود: منتخبان باید در سطح کلان و کشوری و نیز در عرصه بین‌المللی قوانینی در شأن و تراز نظام جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار دهند و با اقتضائات و شرایط موجود، قوانین لازم را وضع کنند و در حسن اجرای آن دقت لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی رهبر فرزانه انقلاب، فراهم کردن بستر تحقق این امر مهم با همت جهادی دولت­مردان و هموار شدن مسیر قانونی توسط نمایندگان با مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید به دور اندیشی رهبر فرزانه و آسایش مردم مقاوم پاسخ مناسب و درخور شأن داده شود، اضافه کرد: ضرورت دارد موضوعاتی مانند نظارت بر ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، تولید با کیفیت کالای ایرانی و جلوگیری از واردات بی‌رویه و… مورد توجه ویژه نمایندگان منتخب قرار گیرد.

وی ایجاد بستر آرامش، وفاق و وحدت ملی، وضع قوانین در شأن نظام اسلامی ارزشمند و اثرگذار را مورد تأکید منتخبان مجلس دهم در حوزه انتخابیه گیلان قرار داد.

رمضانی با بیان اینکه نمایندگان منتخب با توجه به اوضاع معیشتی مردم باید نظارت دقیقی بر بودجه‌های تصویب شده در بخش‌های کشاورزی، صنعت و عمران حوزه انتخابیه خود اعمال کنند، یادآور شد: مردم گیلان باید آثار عدالت را به عنوان یک ضرورت نظام اسلامی برای تحقق نظام آرمانی به معنای دقیق و واقعی مشاهده کنند.

وی با تصریح بر اینکه بودجه بخش فرهنگی به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه باید همواره باید مورد توجه، دقت و نظارت نمایندگان منتخب استان قرار گیرد، یادآور شد: باید صرف هزینه‌ها در این بخش هدفمند و آثار آن مشهود باشد، زیرا امکان حیف و میل، جابه‌جایی و اسراف در این بخش بیش از بخش‌های دیگر است.

نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: منتخبان مردم گیلان می‌دانند که این استان به لحاظ نیروی انسانی به‌ویژه جوانان کارآمد و تأثیرگذار و سرمایه‌های مختلف ملی، از غنای بالایی برخودار است.

وی افزود: گیلان باید جایگاه واقعی خود را با توجه به ظرفیت‌های فراوان از نظر پیشرفت در عرصه‌های مختلف مانند توسعه کشاورزی، گردشگری، صنعت توریسم و برای جذب درآمد ملی کشور به دست آورد.

رمضانی تعامل منتخبان مردم با بخش اجرایی استان و کشور و بررسی ضرورت‌ها و اولویت‌های کنونی گیلان را در فراهم کردن زمینه رشد علمی و فناوری و استفاده از نیروهای کارآمد برای دستیابی به توسعه‌ای همه جانبه را مهم عنوان کرد.

وی گفت: پیش‌بینی طرح و برنامه و تصویب قوانین برای جلوگیری از گرانی و بیکاری و افزایش قدرت اداره معیشت مردم در اعتمادسازی جامعه بوده و هرگز نباید از نظر نمایندگان منتخب مغفول بماند.

نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید توجه داشت که برطرف شدن مشکلات اقتصادی با فشارهایی را که بر مردم وارد می‌شود از اولویت‌های نظام اسلامی برای اعتمادسازی مردم به عنوان یکی از ارکان نظام است.

وی از منتخبان مردم گیلان در مجلس دهم خواست تا ضمن پرهیز از ورود به مسائل جزئی و حاشیه‌ای، در انتخاب مشاوران خود تنها به تعهد، توانایی، لیاقت و شایستگی افراد توجه کنند تا این استان با نهضت خدمت‌رسانی تمام مسؤولان به جایگاه واقعی خود نایل آید.

رمضانی مبارزه با هر نوع فسادی به‌ویژه در نظامی که مدعی عدالت‌محوری در تمام عرصه‌ها است، را یک امر دائمی خواند و خاطرنشان کرد: این مبارزه صرفاً با نطق و سخنرانی در صحن علنی مجلس و یا در جاهای دیگر قابل مهار نیست، بلکه با نظارت مستمر بر قوانین موجود و پیگیری و سماجت بر اجرای آنها می‌توان بر ضریب اعتماد مردم افزود و زمینه توسعه در امر فرهنگ، سیاست و اقتصاد را فراهم کرد.

وی متذکر شد: امیدواریم منتخبان مردم گیلان در مجلس دهم با صیانت از ارزش‌ها و دفاع از حقوق مردم در بهارستان موجب بهاری شدن قلوب مردم مسلمان و وفادار ایران اسلامی شوند.

منبع:فارس


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads