کد خبر: 11101 - تاریخ: شنبه، 3 نوامبر 2012 - 10:43

انتقاد آیت الله قربانی به جداشدن رودسر از گیلان

وی انتشار برخی اظهار نظرها در این روزها در گیلان، مبنی بر الحاق برخی از قسمت های گیلان به استان ها دیگر که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: اکنون زمان صحبت این اقدامات نیست و بهتر است به مشکلات مردم رسیدگی شود.

به گزارش خوبان به نقل از ایرنا: آیت الله ˈزین العابدین قربانیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت افزود: ملت ما ملتی شریف و بسیار ارزشمند است و حتی پیامبر اکرم (ص) و امیر مومنان علی(ع) هم امتی مثل امت ما نداشتند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در چند روز گذشته و تذکر معظم له از برخی رفتارهای سران قوا اظهار کرد: ممکن است گاهی به شکل عقلی هم مرتکب اشتباه شوند و حرکاتی انجام دهند که خوراک تبلیغاتی برای رسانه ها فراهم کنند؛ که در این میان، تذکر هوشمندانه ایشان بسیار بجا بود.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه اعلام کردند؛ انتخابات ریاست جمهوری اگر اختلافات را به میان مردم بکشید به کشور خیانت کرده اید و روسای قوا هم گفتند؛ ما تسلیم هستیم.

وی افزود: نقش رهبری یعنی همین؛ و جامعه ای که رهبری اینچنین ندارد یعنی بزرگتر ندارد و دچار مشکل می شود.

آیت الله قربانی با اشاره به عید غدیر خم و حوادث تاریخی آن اضافه کرد: غدیر یک واقعه تاریخی است که 110 صحابه رسول اکرم آن را نقل کرده اند و 364نفر از علما و دانشمندان اهل سنت نیز در کتاب های خود به آن پرداخته اند اما برخی تعصبات و جهالت ها موجب شده است تا این حقیقت نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: آنها که غدیر را انکار می کنند تحت تاثیر تبلیغ های انحرافی هستند و نمی توانند واقعیت را ببینند؛ و ما اهل شیعه اعتقاد داریم پس از پایان معرفی حضرت علی (ع ) از سوی رسول گرامی اسلام به جانشینی خود فرمودند خدا را شکر که با تعیین امامت دین اسلام تکمیل شده است.

وی گفت: اگر در جامعه ای دین در جای اصلیش قرار گیرد و از علی(ع ) و اهل بیت منشاء بگیرد دیگر افراد نادان دین را تفسیر نمی کنند و اگر جامعه ای رهبری آگاه داشته باشد دین کامل است و دشمنان ناامید می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار امیدواری کرد: حکومت اسلامی به دست حضرت مهدی موعود (عج) در دنیا بوجود آید که در آن وقت دیگر ظلم و ستمگر بر مردم حکومت نخواهد کرد.

وی به روز 13آبان و رویدادهای این روز اشاره کرد و افزود: الحمد الله پس از گذشت سال ها این حقیقت بزرگ در جامعه ما کمرنگ نشده است و هم دانش آموزان ما در صحنه هستند و هم امت انقلابی و اسلامی آماده اند؛ و دانشجویان مسلمان ما هم در راه پیشبرد انقلاب اسلامی با استکبار سیتیزی اعلام آمادگی کرده اند و می کنند .

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت به مشکلات گرانی در جامعه اشاره کرد و افزود: بالا رفتن نرخ ها و قیمت ها نگرانی های بزرگ جامعه است که بخشی مربوط به تحریم ها ، بخش بی انصافی فروشنده ها و برخی نیز مربوط به عدم کنترل مسوولان است که در این زمینه باید بیشتر دقت شود و دولت کنترل بیشتری داشته باشد.

وی انتشار برخی اظهار نظرها در این روزها در گیلان، مبنی بر الحاق برخی از قسمت های گیلان به استان ها دیگر که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده را مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: اکنون زمان صحبت این اقدامات نیست و بهتر است به مشکلات مردم رسیدگی شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads