کد خبر: 110253 - تاریخ: شنبه، 7 می 2016 - 10:08

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت با سخنرانی آیت‌الله جنتی در فومن

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) با سخنرانی آیت‌الله جنتی 23 اردیبهشت ماه جاری در فومن خبر داد.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در آستانه هفتمین سالروز عروج عالم ربانی و فقیه صمدانی آیت‌الله‌العظمی بهجت فومنی(ره)، اظهار کرد: با گذشت هر سال از فراق آن سالک واصل و مرجع عارف، با تأمل و کشف لایه‌های پنهان این شخصیت برجسته و عالم دینی، خسارت فقدان جبران‌ناپذیر وی آشکارتر می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجا که علما تا همیشه تاریخ زنده‌اند، ضروری است با یادآوری خصایل اخلاقی والای ایشان بتوان الگوی مناسبی را به جامعه کنونی معرفی کرد.

این مسئول زندگی زاهدانه و حضور آگاهانه را از جمله خصال والای آیت‌الله بهجت عبد صالح خدا دانست و افزود: ایشان این خصلت را در طول عمر پربرکت خود به یادگار گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه علاقه وافر نسل‌های متفاوت به ایشان حاصل سال‌ها مجاهدت و تهذیب نفس و تحصیل علم بوده است، گفت: برخی فقط به سلوک عرفانی آن عبد صالح خدا می‌پردازند و وجه حضور در صحنه‌های سیاسی به‌ویژه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی را مغفول می‌نهند و شخصیت جامع ایشان را محصور به زهد و اخلاق علمی، عملی و سلوک عرفانی صرف برمی‌شمارند.

اشجری اضافه کرد: توجه به سیره زندگی این عالم برجسته نشان می‌دهد که آیت‌الله بهجت در هیچ دوره‌ای از زندگی خود نخواستند از وجه سیاسی و حضور در صحنه‌ها کناره‌گیری کنند.

وی حمایت صریح و آشکار آیت‌الله بهجت از ولایت فقیه و توصیه‌های ایشان به دبیرکل حزب‌الله لبنان و کارگزاران نظام، دعاهای ایشان برای رزمندگان و… را نشانه آگاهی به امور روزانه حاکمیت عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان همراهی با آرمان انقلاب به‌ویژه علاقه وافر به معمار کبیر انقلاب اسلامی، اشارت و بشارت‌های معنوی، حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیت ایشان را گویای تمام ویژگی‌های منحصر به فرد آیت‌الله بهجت دانست.

وی تصریح کرد: بی‌تردید هدف سخنوران و نویسندگان الگوسازی شخصیت والای حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت است و باید به تمام بخش‌های سلوک زندگی وی پرداخته شود.

اشجری با بیان اینکه کمال چنین شخصیت‌هایی به واسطه رهروی در امتداد خط سرخ پیامبران الهی است، خاطرنشان کرد: حدیث مشهور «العلما ورثه‌الانبیا» نشان می‌دهد که توجه ما نباید معطوف به یک جانب از شخصیت پیامبر و ائمه اطهار(ع) باشد بلکه وجوه مختلف زندگی آنها، الگوهای عملی برای همه انسان‌هاست و انبیای الهی نیز به امور دنیای مردم و هم به امور آخرت آنها اهتمام داشتند.

به گفته وی، پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) به همان اندازه که تهجد داشتند، در امور سیاسی و بصیرت بخشی نیز اهتمام می‌ورزیدند.

این مسئول بی‌توجهی به وجه مذکور از شخصیت حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت را جفای به ایشان خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم نزدیکان و شاگردان آن مرجع عالیقدر خاطراتی از دغدغه‌های سیاسی و سخنان ارزشمند ایشان در مناسبت‌های انقلاب اسلامی را بیشتر از گذشته به قلم آورند تا این وجه از شخصیت آن عارف فرزانه ماندگار شود.

وی با تصریح بر اینکه بی‌تردید مشی سیاسی حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت از ظرایفی برخوردار است که حقیقت زندگی زاهدانه ایشان را برجسته‌تر می‌کند، یادآور شد: در سال‌های اخیر فعالیت‌های فرهنگی شایسته و متفاوتی از سوی ستاد بزرگداشت این عالم ربانی صورت گرفته است.

اشجری اظهار کرد: حًسن سلیقه و حرکت ارزشمند ستاد بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بهجت«ره» به‌ویژه دعوت فرزند برومند ایشان جناب حجت‌الاسلام علی بهجت درباره دعوت از حضرت آیت‌الله جنتی «دبیر محترم شورای نگهبان» برای سخنرانی در جمع مردم مشتاق و دلسوختگان آن عالم فرزانه موجب خوشحالی جوانان انقلابی علاقه‌مند به آن مرجع عارف است.

وی حضور آیت‌الله جنتی در مراسم سالروز ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت را تأکیدی بر وجه آگاهی‌بخش ایشان در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی بیان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یادآور شد: تأکید شایسته حجت‌الاسلام علی بهجت در دعوت از آیت‌الله جنتی برای سخنرانی در مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله بهجت فرصت مغتنمی است تا آحاد شاگردان، نزدیکان، نویسندگان و سخنوران که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از فضایل اخلاقی ایشان برخوردارند، بر گفتمان تلفیقی حضور سیاسی و عرفانی ایشان تأکید کنند.

وی برگزاری مراسم ارتحال آیت‌‌الله العظمی بهجت را ۲۳ اردیبهشت ماه جاری در مسجد ولی‌عصر(عج) بالامحله فومن ذکر کرد و متذکر شد: امیدواریم حضور گسترده مردم عصر روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت در مسجد ولی‌عصر(عج) «بالا محله» شهرستان فومن مانند سال‌های گذشته معنادار، پرشکوه و غیرتمندانه باشد.

منبع:فارس

انتهای پیام/416353


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads