کد خبر: 110240 - تاریخ: شنبه، 7 می 2016 - 09:08

«نیویورک‌تایمز» تشریح کرد

حال و هوای کاخ سفید هنگام دستگیری 10 نظامی آمریکایی در ایران

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، حال و هوای کاخ سفید را هنگام دستگیری ده نظامی آمریکایی متجاوز به آب‌های سرزمینی ایران تشریح کرد.

به گزارش خوبان، روزنامه «نیویورک‌تایمز»، در بخشی از گزارش مفصلی که به شرح زندگی «بن رودز»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا پرداخته، حال و هوای کاخ سفید را در زمان دستگیری 10 نظامی آمریکایی متجاوز به آب‌های سرزمینی ایران تشریح کرده است.

گزارش مفصل «نیویورک‌تایمز» به قلم «دیوید ساموئلز» با عنوان «رمان‌نویس» آرمان‌گرایی که راهبر سیاست خارجی اوباما شد»، نقش «بن‌رودز»، در شکل‌دهی به سیاست خارجی آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد 23 دی‌ماه پارسال ده تفنگدار آمریکایی که وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند را دستگیر کرد. ساعاتی بعد از اعلام خبر این حادثه، قرار بود باراک اوباما، آخرین خطابه سالانه‌اش را ایراد کند.

 «دیوید ساموئلز» در این باره می‌نویسد: «رودز در طول پنج هفته گذشته توجه رئیس‌جمهور را به سمت ارائه یک خطابه سالانه خوش‌بینانه و معطوف به آینده جلب کرده است. اما حالا، چالشی در برابر این روایت ایجاد شده و ایران دو قایق کوچک حاوی ده ملوان آمریکایی را توقیف کرده است.»

وی می‌نویسد: «رودز، ساعاتی قبل‌تر در آن روز از اقدام ایران باخبر بود، اما تلاشش این بود که اجازه ندهد این موضوع تا بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور، وارد خبرها بشود.»

رودز می‌گوید: «آنها (رسانه‌ها) نمی‌توانند یک راز را برای دو ساعت نگاه دارند.»

رودز، در مقام معاون مشاور امنیت ملی در امور ارتباطات راهبردی، وظیه تنظیم سخنرانی‌های رئیس‌جمهور، برنامه‌ریزی برای سفرهای او و اداره راهبردهای ارتباطی در سرتاسر کاخ سفید را به عهده دارد.

اما این وظایف، هرگز نمی‌توانند اهمیت نقش او را نشان بدهند، زیرا به نوشته نیویورک‌تایمز «او طبق گفته ده‌ها نفر از مقام‌های فعلی و سابق کاخ سقید، اثرگذارترین فرد، بعد از خود اوباما، از لحاظ شکل‌دهی به سیاست خارجی اوباما است.»

  «دیوید ساموئلز» در ادامه این گزارش، به شرح تلاش بن‌رودز برای تنظیم روایت کاخ سفید در برابر دستگیری نظامیان آمریکایی در ایران می‌پردازد و می‌نویسد: «او سه بار با انگشت روی صفحه رایانه‌اش می‌زند، بعد به سمت معاونش رو برمی‌گرداند و می‌گوید:” ما داریم این را حل می‌کنیم، چون (با ایران) رابطه داریم”.»

چند دقیقه بعد، همین جمله، در تمامی رسانه‌ها از قول «مقام ارشد کاخ سفید» (بدون افشای نام) در واکنش به دستگیری نظامیان آمریکایی نقل می‌شوند و تبدیل به روایت رسمی کاخ سفید می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/4154

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads