کد خبر: 110206 - تاریخ: جمعه، 6 می 2016 - 22:40

واکنش پنتاگون به هشدار سردار سلامی درباره بستن تنگه هرمز

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به هشدار جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های تهدیدکننده ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خوبان، «پیتر کوک»، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به اظهارات سردار «حسین سلامی»، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بستن تنگه هرمز به روی کشتی‌های تهدیدکننده ایران واکنش نشان داد.

سردار «سلامی» روز سه‌شنبه در بخش خبری 21 سیما گفته بود: «براساس کنوانسیون 1982 دریاها، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداری اتفاق بیفتد، قاطعانه با‌ آن مقابله کنیم. به آمریکا، شرکا و متحدان منطقه‌ای‌اش هشدار می دهیم اگر بخواهند از ادبیات تهدید استفاده کنند و ما را تهدید کنند، از قانون عبور بی ضرر استفاده کرده و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی و شناوری که بخواهد ما را تهدید کند، نمی‌دهیم.»

به گزارش خبرگزاری کویت، «پیتر کوک»، پنجشنبه در نشست خبری پنتاگون به سوال یک خبرنگار در این باره اینطور پاسخ داد: «آمریکا به پرواز، دریانوردی و فعالیت در هر مکانی که قوانین بین‌المللی اجازه آن را بدهد، ادامه خواهد داد.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه درباره اظهارات سردار «سلامی» گفت: «ما از اظهارنظرهای این‌چنینی نگرانی داریم. هر گونه تلاش برای قطع یا بستن آبراهی که از اهمیت حیاتی برای اقتصاد جهان برخوردار است، موضوعی است که با نگرانی زیاد به آن نگاه می‌کنیم.»

«کوک» تصریح کرد: «بدیهی است که ما نیروهایمان را در آن نقطه از دنیا حاضر خواهیم داشت تا اطمینان حاصل کنیم که جریان آزاد بازرگانی تأمین می‌شود و اینکه منافع آمریکا حفظ می‌شوند.»

منبع:فارس

انتهای پیام/ *


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads