کد خبر: 110126 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 می 2016 - 11:09

هوا که گرم مي شود / لباس ها از تمامي جهات آب مي روند

سال هاست این سریال دنباله دار در کشور جریان دارد؛ گرمای هوا مساوی است با شال هایی که تنها نقش نمادین بر سر ایفا می کنند،

به گزارشخوبان: اصولا سالي يک بار ياد مبارزه با بدحجابي مي افتيم و تهاجم فرهنگي را با گوشت و خون و پوست و تمام اعضا و جوارحمان احساس مي کنيم!!! آن هم وقتي است که هوا رو به گرمي مي گذارد و لباس ها از تمامي جهات آب مي روند!

نمي دانيم مقصر بنجليات چيني است که جنس هاشان نامرغوب است و بعد از يک بار شسته شدن طول و عرض کم مي کند، مقصر ستاد امر به معروف و نهي از منکر است که سه فصل سال را در خواب است و تابستان ها دوره کاري اش شروع مي شود، ايراد از ماهواره هاست که تا مي توانند برهنگي ترويج مي کنند، قصور از ويترين مغازه هاي داخلي است که لباس هاي تن مانکنشان در اوج قناعت تنها نيم تا يک متر پارچه مصرف کرده اند يا ايراد از هواست که غفلت مي ورزد و جهالت مي کند و در اقدامي نابخردانه گرم مي شود!!

اصولا و اساسا ما انسان هايي هستيم که تا اتفاقي نيفتد به فکر چاره و درمان نخواهيم افتاد. با مضموني با عنوان مديريت بحران کاملا بيگانه ايم و به شدت معتقديم ماهي را هر وقت از آب بگيريم تازه است! و چشم مي بنديم بر اين واقعيت که نوشداروي بعد از مرگ سهراب کارساز نيست.

سال هاست اين سريال دنباله دار در کشور جريان دارد؛ گرماي هوا مساوي است با شال هايي که تنها نقش نمادين بر سر ايفا مي کنند، مانتوهاي نازک بدن نما که سر جمع گاهي ارتفاعشان به نيم متر هم نمي رسد، صندل هايي که ناخن هاي لاک زده را يدک مي کشد، تيشرت هاي تنگ با صور قبيحه که گاها نوشته هاشان بسيار مذموم و زننده است و شلوار هايي که يا رنگ و رو رفته اند يا پاره در پاره اند و يا تنگ و کوتاه!

غافل از آنکه همه ي اين ها ريشه در يک اصل اساسي دارد! برويم بگرديم و کنکاش کنيم در خودمان در زندگي و منشمان ببينيم کجاي کار را خطا رفته ايم که اعتقاداتمان رنگ باخته! اين حقيقتي است که هرسال نهيب مي دهد؛ هواکه گرم مي شود، اعتقاداتمان سرد مي شود!

نویسنده :بهاره مقدم

انتهای پیام/154


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads