کد خبر: 110029 - تاریخ: چهارشنبه، 4 می 2016 - 13:58

اتفاق ناگواری که در بیمارستان کوثر آستانه رخ داد

مهلای ۱۴ ماهه قربانی یک اشتباه؛ به همین سادگی …!!!

در زیر شرح ماجرایی تکان‌دهنده از مرگ یک کودک ۱۴ ماهه را می‌خوانید که در این ماجرا با توجه به سابقه موجود در برخی کم‌کاری‌ها ضعف‌های مدیریتی مشهودی به چشم می‌خورد.

به گزارش خوبان، متأسفانه بامداد روز دوشنبه مهلا کودک ۱۴ ماهه‌ای که چند روز پیش به دلیل یک تب ساده مریض شده بود جان خود را پس رفتن به کمای ۱۲ روزه از دست داد.

در زیر شرح تکان‌دهنده ماجرا از زبان پدر مهلا آمده است.

شرح ماجرا از زبان پدر مهلا:

پدر مهلا در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر تصریح کرد: روز دوشنبه سی‌ام فروردین ساعت ۲۰:۳۰ مهلا فرزند ۱۴ ماهه‌ام را به دلیل تب و اسهال شدید و به دستور پزشک متخصص کودکان برای بستری شدن به بیمارستان کوثر آستانه‌اشرفیه بردم و نامه بستری شدن مهلا توسط پزشک متخصص کودکان را به پزشک کشیک آن روز تحویل و وضعیت کودک را مجدد برای وی تشریح کردم که وی در پاسخ گفت که چون کودک میل به غذا خوردن دارد نیاز به بستری کردن کودک نیست، سپس وی علاوه بر نسخه قطره استامینوفن و سرم خوراکی دستور خوراندن آب گوجه فرهنگی را تجویز کرد.

مهلای14ماهه

وی بابیان اینکه ما به خانه برگشته و به‌جز خوراندن آب گوجه‌فرنگی الباقی دستورات پزشک را انجام دادیم گفت: متأسفانه ساعت‌به‌ساعت حال بچه وخیم‌تر و تب و اسهال مهلا شدیدتر شد که ما نیز به همین علت در ساعت یک بامداد مجدد به بیمارستان مراجعه و وضعیت کودک را بازگو کردیم که همان دکتر کشیک در پاسخ گفت که چرا بر بستری شدن کودک مصر هستید و ما نیز به وی گفتیم که حداقل درجه تب کودک را بررسی کنید که وی در مقابل اصرار ما این کار را انجام داد.

پدر مهلا با اشاره به اینکه متأسفانه درجه تب کودک به ۳۹ رسیده بود افزود: وقتی دکتر درجه تب بچه را مشاهده کرد دستور بستری شدن مهلا را با مشورت تلفنی صادر کرد که متأسفانه در حین انتقال کودک ۱۴ ماهه‌ام به بخش، کودک دچار تشنج و کاملاً بی‌هوش شد و به کما رفت.

وی بابیان اینکه آنچه برای ما در آن اوضاع آشفته آزاردهنده بود رفتار پزشک بود که در کمال خونسردی مشغول کار با تلفن همراه خود بود گفت: ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد پزشک متخصص کودکان وارد بیمارستان شده و پس از معاینه مهلا گفت که کودک تنفس ندارد و با احیا نفس کودک را برگرداند و پس از نصب مجدد اکسیژن دستور اعزام کودک به بیمارستان ۱۷ شهریور رشت را داد.

وی با اشاره به اینکه مگر بستری کردن چه هزینه‌ای برای بیمارستان داشت افزود: چنانچه پرسنل و پزشک بیمارستان به اصرار بنده و البته به معرفی‌نامه پزشک متخصص ترتیب اثر می‌دادند فرزندم در دستان پدربزرگش به کما نمی‌رفت؛ مگر بستری کردن چه هزینه‌ای برای بیمارستان و پزشکان داشت که به همین راحتی کودک نازنینم را به خاطر کوتاهی عده‌ای از دست دهم.

پدر مهلا بابیان اینکه من شکایت خود به‌نظام پزشکی و حراست دانشگاه علوم پزشکی اعلام داشتم اظهار داشت: من نمی‌دانم مگر اجرای دستور پزشک متخصص و یا گرفتن درجه تب چقدر سخت است که به همین سادگی و به دلیل کوتاهی یک پزشک کودکی که چراغ خانه ما بود را باید از دست دهم آیا به‌راستی همین تمهیدات را برای فرزندان خودشان بکار می‌گیرند؟!

وی افزود: من به‌هیچ‌وجه از شکایت خود کوتاه نمی‌آیم و احساس می‌کنم این قضایا قطعاً با این وضع نابسامان برای دیگران نیز اتفاق خواهد افتاد و تنها یک پدر می‌تواند از حال من باخبر شود و باید برخوردی صورت گیرد تا هیچ پزشکی به خود اجازه رخ دادن چنین مصیبتی را ندهد.

هرچند به‌هیچ‌وجه درد از دست دادن فرزند برای خانواده‌ای از یاد رفتنی نیست اما امیدواریم که مسئولان علوم پزشکی گیلان با پیگیری جدی خود به وضعیت مدیریتی و پزشکی پیش‌آمده رسیده کرده تا شاید التیام‌بخش درد این خانواده شده و از رفتارهای مشابه قابل پیش‌بینی در آینده و البته در این بیمارستان جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/4521


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads