کد خبر: 109703 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 آوریل 2016 - 19:08

فرمانده سپاه قدس گیلان ؛

مقام چهارم ایثار کشور متعلق به گیلان است

فرمانده سپاه قدس گیلان به نقش بی‌بدیل گیلانی‌ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مقام چهارم ایثار کشور متعلق به استان گیلان است.

به گزارش خوبان، سردار محمد عبدالله‌پور عصر امروز در مراسم غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس حضرت فاطمه اخری(س) این شهر در راستای برگزاری نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید استان گیلان اظهار کرد: 11 اردیبهشت ماه‌جاری نخستین اجلاسیه کنگره مذکور با سخنرانی علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

وی بر زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت‌طلبی در نسل جوان تأکید کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت موجب پویایی در جامعه می‌شود و آثار بسیاری برای کشور دارد.

دبیرکل نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان با بیان اینکه آثار معنوی شهدا غیرقابل شمارش است، تصریح کرد: انسان از طریق شهادت می‌تواند به کمال خداوند برسد.

عبدالله‌پور، امنیت جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا خواند و بیان کرد: یاد شهدا در جامعه تضمین‌کننده امنیت در کشور است ضمن اینکه جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بیمه می‌کند.

وی به حضور مستشاری رزمندگان ایرانی در دیگر مناطق اشاره کرد و گفت: شهدای مدافع حرم در مقابل نظام سلطه مقاومت کردند و اجازه ندادند خطوط نبرد دشمن به کشور ما نزدیک شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم از نسلی هستند که حتی دفاع مقدس را مشاهده نکردند، خاطرنشان کرد: شهدا می‌توانند خداوند را در زندگی به ما نشان دهند و از این طریق در مسیر کمال خداوند حرکت کنیم.

عبدالله‌پور، گیلان را دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی خواند و یادآور شد: سرسبزی گیلان موجب شده بسیاری از موضوع‌ها از جنس ایثار و شهادت کمتر دیده شود.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک جنگلی به تعبیر مقام معظم رهبری حکومت مینیاتوری اسلامی را در گیلان تشکیل داد، اظهار کرد: دوم فروردین ماه سال 42 قبل از واقعه 15 خردادماه، نخستین شهید انقلاب روحانی شهید سید یونس رودباری توسط رژیم سفاک ستم‌شاهی به شهادت رسید.

دبیرکل نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان به حضور رزمندگان گیلانی در لشکر قدس و لشکر 25 کربلا اشاره کرد و افزود: همزمان گیلانی‌ها در قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در جنگل‌های استان با منافقان مبارزه کردند.

عبدالله‌پور با بیان اینکه رزمندگان گیلانی در قالب تیپ 37 نور، تیپ 41 ثارالله، تیپ 22 بدر، گردان‌های ویژه تخریب، قرارگاه خاتم‌الانبیأ(ص) در دفاع مقدس حضور داشتند، تصریح کرد: بیشتر ارتشیان و سربازان در لشکر 92زرهی و لشکر 16زرهی قزوین را گیلانی‌ها تشکیل دادند و به دلیل کثرت در واحدهای دفاع مقدس آمار شهدای استان به 8 هزار نفر رسیده است.

وی، جمعیت فعال 15 تا 50 سال گیلان در دوران دفاع مقدس را 345 هزار نفر ذکر کرد و گفت: 70 هزار نفر از جمعیت گیلان در قالب بسیجی، ارتشی، پاسدار و جهادگر در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و این تعداد بیش از 20 درصد از جمعیت فعال استان در آن دوران است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه مقام چهارم ایثار کشور متعلق به این استان است، بیان کرد: جوانان گیلانی نقش بی‌بدیلی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

به گزارش فارس، 11 تا 14 اردیبهشت ماه جاری نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در قالب چهار اجلاسیه فرهنگیان، بانوان، ایثارگران و اصلی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads