کد خبر: 109688 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 آوریل 2016 - 16:26

امیری در ستاد انتخابات کشور:

حداقل زمان رأ‌ی‌گیری 10 ساعت است/ اعلام نتایج انتخابات حداکثر تا 48 ساعت

سخنگوی وزرات کشور از آغاز رأی‌گیری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از 8 صبح فردا با دستور وزیر کشور خبر داد و گفت: حداقل زمان رأی‌گیری 10 ساعت است که اگر لازم باشد تمدید می‌شود.

به گزارش خوبان، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ظهر امروز در محل ستاد انتخابات کشور طی سخنانی اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 55 حوزه انتخابیه در 21 استان برای تصاحب 61 کرسی خانه ملت فردا جمعه 10 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه احکام مربوط به دور دوم انتخابات مجلس به جز دو مورد همانند دوره نخست است، افزود: یکی از این موارد مربوط به ساعت رأی‌گیری است که بر اساس قانون رأی‌گیری از فردا از ساعت 8 صبح با دستور وزیر کشور آغاز می شود که به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا زمان رأی‌گیری تمدید می‌شود یا خیر، تأکید کرد: بر اساس قانون امکان تمدید رأی‌گیری به تشخیص وزیر کشور وجود دارد که بر اساس گزارشاتی که استانداران می‌دهند اگر در حوزه‌هایی نیاز به تمدید رأی‌گیری باشد مطمئنا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دور دوم انتخابات بیشترین کرسی متعلق به استان آذربایجان شرقی است که شامل 9 کرسی می شود، گفت: به ازای هر کرسی 2 نامزد به رقابت می‌پردازند و امیدواریم که یک انتخابات خوب و سالم همانند دور نخست برگزار شود.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که چه زمانی نتایج انتخابات اعلام می‌شود، اظهار داشت: تأکید وزیر کشور این است که نتایج انتخابات در اسرع وقت اعلام شود و فکر می‌کنم حداکثر تا 48 ساعت بعد از اتمام رأی‌گیری نتایج را اعلام کنیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads