کد خبر: 109658 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 آوریل 2016 - 11:57

دموکرات‌ها مانع از تصویب لایحه جمهوریخواهان علیه خرید آب سنگین از ایران شدند

دموکراتها سعی کردند با انجام مانورهایی سد راه تصویب یک اصلاحیه جمهوریخواهان شوند که دولت اوباما را از خرید آب سنگین از تهران باز می‌دارد.

به گزارش خوبان، با 50 رای مخالف در مقابل 46 رای موافق، دموکرات ها و چهار سناتور جمهوریخواه گردهم آمدند تا مانع از تصویب اصلاحیه ای شوند که در طرح هزینه انرژی در سال مالی 2017 که از سوی سناتور جمهوریخواه ‘تام کاتن’ پیشنهاد شده بود.

این طرح قانونی برای پپشرفت کار در مجلس سنا به 60 رای موافق نیاز داشت . باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به کنگره هشدار داده بود که بشدت مخالف هرنوع حرکتی برای جلوگیری از طرح خرید آب سنگین از ایران به ارزش 6.8 میلیون دلار است.

آب سنگین یک بخش غیر رادیوآکتیو برای ساخت سلاح های هسته ای و انرژی هسته ای است.

دیک دوربین سناتور آمریکایی روز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: دولت آمریکا به روشنی اعلام کرده است که آنها این لایحه را به خاطر مخالفت سنا، وتو خواهد کرد و ما نیز می دانیم که این مساله انگیزه سیاسی دارد.

دموکراتها نسبت به اصلاحیه این لایحه هشدار داده بودند، اصلاحیه ای که خواستار جلوگیری از تلاش دولت آمریکا برای استفاده از منابع مالی فدرال با هدف خرید آب سنگین از ایران شده است. از آب سنگین برای رآکتورهای اتمی استفاده می شود.

دوربین در جمع خبرنگاران گفت: دولت آمریکا به روشنی اعلام کرده است که آنها این لایحه را، وتو خواهند کرد و ما نیز می دانیم که این مساله انگیزه سیاسی دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دموکراتها با این قانون مخالفت خواهند کرد، گفت: دموکراتها در موضعی قوی برای مخالفت با این قانون قرار دارند.

دموکراتها روز چهارشنبه برای مذاکره در خصوص لایحه انرژی و آب تشکیل جلسه دادند. جمهوریخواهان برای مخالفت با این لایحه نیاز به حمایت 6 دموکرات داشتند.

قبل از رای گیری، سناتور چاک شومر مرد شماره دو دموکرات ها در سنا به خبرنگاران گفت: اگر دمکراتها اجازه پیشبرد این طرح قانونی را بدهند بالقوه راه تصویب اصلاحیه کاتن را فراهم کرده و جمهوریخواهان ‘ به طور پیاپی ‘ جسارت پیدا خواهند کرد به لایحه های هزینه، متمم هایی اضافه کنند که در واقع ‘ قرص سمی ‘ بوده و کاخ سفید با آنها مخالف است.

کاتن گفت می خواهد ‘ اطمینان بدهد که مالیات دهندگان آمریکایی یارانه یک بخش حیاتی صنعت هسته ای ایران را پرداخت نخواهند کرد و من اضافه می کنم که طبق توافق هسته ای با ایران لازم نیست که ما این کار را انجام دهیم. ‘

این نخستین باری نیست که کاتن تهدید کرده است که به تلاش دو حزب آمریکا برای دستیابی به یک قانون لطمه می زند. کاتن و مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه نیز سال گذشته سعی کردند تا ایران را در چارچوب توافق هسته ای با قدرت های جهانی، موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

 

منبع :تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads