کد خبر: 109541 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 آوریل 2016 - 13:13

با سخنرانی حجت الاسلام ساجدي امام جمعه آستانه اشرفیه ؛

مراسم بزرگداشت علامه عسکری لشت نشایی برگزار شد

یازدهمین سالگرد و بزرگداشت علامه فقیه زین العابدین عسکری لشت نشایی در حرم مطهر حضرت سلطان سید حمزه کیائی محله گنجامحله شهر لشت نشا برگزارشد.

به گزارش خوبان: یازدهمین سالگرد و بزرگداشت علامه فقیه زین العابدین عسکری لشت نشایی در حرم مطهر حضرت سلطان سید حمزه کیائی محله گنجامحله شهر لشت نشا برگزار گردید.

حجت الاسلام ساجدي امام جمعه آستانه اشرفیه در این مراسم گفت: عالمان ربانی جایگاه شان از بهشت خداوند متعال هم بالاتر است . عالی ترین مقامی که به استناد قرآن و روایت معصومین از جمله فرمایشات نورانی امیرالمومنین علی (ع) از لحاظ شعن و مرتبت عالمان ربانی هستند عالمان ربانی به تعبیری دانشمند منصوب به رب پروردگار عالم هستند.

وی افزود: مرحوم آیت الله عسگری در مسیر تعلیم کتاب و حکمت همه عمر خود را وقف کرد .علامه عسگری لشت نشایی با مقام بالا می آمده در یک روستا در کمال بزرگواری و تواضع به عنوان وظیفه اخلاقی و شرعی احکام میگفت اخلاق میگفت تفسیر میگفت.اعضای ستاد به برکت تبلیغ مخلصانه علامه عسگری لشت نشایی اینگونه بدون ریا یازده سال است که دارند برای ایشان بزرگداشت میگیرند .
حکیم لشت نشایی آن راهی که پیامبر بزرگوار اسلام ترسیم کرد آن راه را گرفت و جلو رفت معارف اسلام و قرآن و حکمت های الهی و معنوی را با جانش تلقی کرد و به میزانی که مقدورش بود این را نوشانید به طلبه هایش به مخاطبانش ایشان عالم اجتماعی و اهل اختلات بودند و صراحت لحجه داشت بزل و بخشش فراوان میکرد.

در این مراسم نیز رضا پورعسگری دبیراجرائی ستاد علامه حکیم زین العابدین عسگری لشت نشایی گفت:وظیفه ماست برای علامه عسگری نکوداشت بگیریم  زنده نگهداشتن نام علما دین وظیفه مسئولین است این کار مسئولین است . جوانان ما بجای اینکه از هنرمندان و ورزشکاران اروپایی و امریکائی الگو بگیرند بیایند از علما ما دانشمندان ما شهدای ما الگو بگیرند. زندگی عالمانه داشته باشند این کار مسئولین است.
متاسفانه بعد از گذشت 11 سال از ارتحال علامه عسگری در زادگاهش لشت نشا نه خیابانی بنامش زدند و نه تمثالی از ایشان نصب کردند .

گفتنی است مهندس خوش فطرت شهردار لشت نشاء در حاشبه این مراسم قول نامگذاری یک خیابان و ساخت مجسمه علامه عسگری لشت نشایی در شهر لشت نشا را دادند.

لازم بذکر است: علامه فقیه زین العابدین عسکری در سال ۱۳۰۸ در روستای نوحدان لشت نشا به دنیا آمدند و تا ۱۵ سالگی در آنجا زندگی میکردند.

 

20 30jpg 40 50 60

انتهای پیام/152


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads