کد خبر: 109096 - تاریخ: چهارشنبه، 20 آوریل 2016 - 21:50

پارلمان بحرین خواستار اعلام جنگ علیه ایران شد

پارلمان بحرین با طرح این ادعا که ایران و حزب الله لبنان درگیر «راه انداختن حملات تروریستی مکرر علیه نیروهای امنیتی (بحرین) با هدف بی ثبات کردن این کشور» هستند از دولت بحرین خواسته است علیه ایران و حزب الله اعلام جنگ کند.

به گزارش خوبان ، پارلمان بحرین با طرح این ادعا که ایران و حزب الله لبنان درگیر «راه انداختن حملات تروریستی مکرر علیه نیروهای امنیتی (بحرین) با هدف بی ثبات کردن این کشور» هستند از دولت بحرین خواسته است علیه ایران و حزب الله اعلام جنگ کند.

پارلمان بحرین، روز سه شنبه با صدور بیانیه شدید اللحنی همچنین از ایران و حزب الله خواست به «خصومت علیه کشورهای عربی به طور عام و شورای همکاری خلیج فارس به طور خاص» پایان دهند.

در بیانیه پارلمان بحرین از نیروهای نظامی این کشور حمایت و اعلام شده است پارلمان از «موضع تاریخی شجاعانه نیروهای مسلح و اقدامات آنها برای محافظت از کشور» به طور کامل حمایت می کند.

پارلمان بحرین در این بیانیه تاکید کرد: «زمان آن رسیده برای جلوگیری از هر کسی که هدفش بی‌ثبات کردن کشور است با مشت آهنین، قاطعانه با تروریست ها برخورد کنیم».

بحرین از مهر ماه گذشته روابط خود با ایران را به بهانه‌های واهی و دروغین به پایین‌ترین سطح دیپلماتیک تنزل داد و با احضار مرتضی صنوبری، کاردار موقت ایران  تصمیم منامه برای قطع روابط با ایران را به وی اعلام کرد.

بحرین در سالهای اخیر برای سرکوب مردم این کشور از نیروهای نظامی عربستان استفاده و سیاست خارجی خود را با ریاض هماهنگ می کند.

دولت پادشاهی بحرین در اقدامی هم‌سو با مواضع عربستان سعودی مدتی بعد از کاردار موقت ایران در منامه خواست بحرین را ترک کند. مقامات بحرین همچنین پروازهای ایران و بحرین را از 24 دی ماه سال گذشته به حالت تعلیق درآوردند.

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه در عربستان سعودی و اعتراض ایران، ریاض روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرد و از همه کشورهای عربی خواست روابط خود را با تهران قطع کنند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/46


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads