کد خبر: 10909 - تاریخ: چهارشنبه، 31 اکتبر 2012 - 14:37

جلسه شورای کشاورزی بخش خمام و خشکبیجار با حضور مدیر جهاد کشاورزی رشت+ تصاویر

در این جلسه که با حضور مهندس مهدوی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان رشت برگزار گردید مشکلات روستاهای خمام و خشکبیجار مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خوبان، به منظور بررسی و مسئله یابی، دسته بندی مسائل و اولویت بندی بخش کشاورزی دو روستای منتخب بخش خمام و خشکبیجار جلسه ای در روز دوشنبه هفته ی جاری با حضور مهندس مهدوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت و مسئولین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و با حضور بخشدارارن خمام و خشکبیجارو جمعی از مسئولین محلی، در سالن اجتماعات بخشداری خمام تشکیل گردید.

در این جلسه ابتدا حسینی بخشدار خمام با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: بخش خمام دارای 11625 هکتار اراضی کشاورزی برنج کار و یکی از قطب های مهم بخش کشاورزی است. وی ادامه داد: برنج یکی از اساسی ترین فرآورده های کشاورزی است و بخش کشاورزی دارای زیرساخت های مهمی است که اگر  تقویت شود دیگر نباید چالش اقتصادی داشته باشیم. لذا باید همه ی فرآورده های کشاورزی مد نظر قرار گیرد که این امر از طریق آموزش میسر خواهد شد. وی در پایان اظهار داشت: ما اعلام آمادگی می کنیم که چنانچه از سوی متولیان امر کشاورزی، مربی و کارشناس به بخش خمام اعزام شود شرایط برگزاری کلاس ها را فراهم می کنیم.

در ادامه جلسه پیرخندان بخشدار خشکبیجار طی سخنانی اعلام کرد: به علت پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی ، کشاورزان منطقه یکی بعد از دیگری در حال فروش زمین های خود می باشند، که می طلبد فکر اساسی نسبت به کشاورزان منطقه گردد . لذا نیاز است یک کارشناسی ای بین هزینه تولید و فروش محصولات کشاورزی ایجاد گردد تا انگیزه ای باشد که کشاورزان بتوانند کشاورزی نمایند.

مهندس مهدوی نیز با مفید خواندن این جلسه در ادامه اظهار داشت:  در شهرستان رشت رودخانه های زیادی داریم که نیاز به لایروبی دارند. چنانچه این رودخانه ها لایروبی نشوند در آینده با مشکل خشکسالی مواجه خواهیم شد. اما جهاد کشاورزی رشت در صورت تخصیص اعتبارات، آمادگی لازم برای اجرای این کار را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی رشت در ادامه سخنان خود اظهار داشت: زمانی که بنده مسئولیت جهاد کشاورزی رشت را بر عهده گرفتم ما 1/5 کیلومتر لاینینگ رودخانه و انهار کشاورزی داشتیم که اکنون این رقم به 60 کیلومتر رسیده است.  وی در پایان اظهار داشت: انتظار می رفت که استان گیلان در کمیسیون کشاورزی مجلس نماینده ای می داشت .

در پایان این جلسه هر یک از مسئولین و کارشناسان و اعضای شوراهای اسلامی روستای فشتکه دوم و پیرعلیده بخش های خمام و خشکبیجار به بیان مسائل و مشکلات روستاهای خود پرداختند.

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads