کد خبر: 108685 - تاریخ: جمعه، 15 آوریل 2016 - 17:59

حجت الاسلام صفری در نمازجمعه خشکبیجار:

امروزه خیلی از خواص اعتقادی به ولایت فقیه ندارند و چون اعتقادی به ولایت فقیه ندارند می بینید که جامعه ما دارای التهاب است

امام جمعه خشکبیجار برای نظام بندی جامعه ، برای نظام بندی گفتمان انقلاب اسلامی. که امروزه شما می بینید مقام معظم رهبری یک سخنرانی می کنند فردای آن روز یک آقایی می آید و یک سخنرانی علیه سخنان مقام معظم رهبری می کند.

به گزارش خوبان: امام جمعه بخش خشکبیجاردرخطبه های این هفته نماز جمعه خشکبیجار ضمن عرض تبریک بمناسبت میلاد حضرت امام محمد تقی(ع) و حضرت علی اکبر(ع) و گرامیداشت تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام (ره) فرمودند: در دین مبین اسلام سفارش های زیادی مبنی بر تقویت و تجهیز قوای نظامی گردیده است. عقل سلیم به ما می گوید اگر می خواهید آزادانه زندگی کنید و جامعه آبادی داشته باشید وجود یک نیروی قوی نظامی برای وجود امنیت لازم است. اگر ما در جامعه از نعمت امنیت برخورداریم نشانه این است که مرزداران ما دقت میکنند.

امام جمعه خشکبیجار افزود: این مرزها یک بار مرز جغرافیای سیاسی است، یکبار مرز اعتقادی.. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش وجود داشت که این ارتش دست نشانده دوران طاغوت بود و نیاز به تغییراتی داشت، امام(ره) یک ارتش دیگری در کنار این ارتش قرار داد، یعنی یک ارتشی باید باشد که مرزبان عقاید و سیاست های ما باشند.

23
حجت الاسلام و المسلمین صفری گغت: سپاه با تشکیل یک ارتش بیست میلیونی در کنار آن ارتش در جبهه های جنگ و عرصه های مختلف الحمدالله کارنامه خوبی از خود بجا گذاشت.این را بایدشاکرخداوند متعال و مدیون حضرت امام(ره) و مدیون سربازان گمنام سپاه باشیم.
وی افزودند: قدرت سپاه پاسداران در عرصه های مختلف آنقدر زیاد است که خود آمریکا و اسرائیل برنامه دارند آن را از بین ببرند. در یک دوره ای بحث ادقام سپاه و ارتش را دنبال کردند،ولی مقام معظم رهبری زیر بار این موضوع هیچوقت نرفتند و محکم درر مقابل این مسئله ایستادند.بسیاری از موضوعات امنیتی را امروز سپاه پاسداران خنثی می کند،بعنوان مثال داعش در چند کیلومتری ماست اما موفق نشده در یک نقطه از ایران نفوذ بکند،این نشاندهنده هوشیاری بالای نیروهای انقلابی سپاه است.
امام جمعه خشکبیجار تصریح کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های سازندگی هم می بینیم کارهای فوق العاده بزرگی انجام داده است، ما از سپاه نمی خواهیم که بیاید برای ما جاده بسازد، سد بسازد، همین که سپاه در حوزه امنیتی و نظامی کارهای خود را صحیح انجام بدهد توقع بیش از این نداریم…اما می بینیم سپاه پاسداران در برخی از حوزه ها ناچار است وارد شود! مثل عرصه سازندگی،برای اینکه می بیندکه برخی اعتقادی به این ندارند.

24

حجت الاسلام صفری گفت:برخی از دوستان انتقاداتی از ما میکنند و بصورت دوستانه به بنده می گویند: که شما نسبت به برخی از مسائل تند و افراطی برخورد می کنید. اما بنده به آنها می گویم:خیر، افراطی نیست ، برای آنکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند: (به اینها تندرو نگویید) امر , امر خیری است و ما باید در امر خیر ازهم سبقت بگیریم.اینجایی که ما حمله می کنیم یک قائده و فلسفه ای دارد: در قرن شانزدهم میلادی یک اعتقادی بوجود آمد بنام اصلاح دینی(پروتستانیسم )که به این اعتقاد دارند خدایی وجود ندارد و دین را باید بگذاریم کنار.و این را عملا هم اعلام کردند. در جامعه ما در حدود ۲۰۰ سال پیش افرادی برای تحصیل به کشورهای اروپایی سفر می کردند. در اروپا این دانشجویان را شست و شوی مغزی می دادند و این اعتقاد اصلاح دینی و غربگرایی را در آنها بوجود می آوردند. آنها پس از بازگشت به ایران باور غربگرایی را در ایران رواج دادند و گفتند که ما برای پیشرفت باید دین را از سیاست جدا کنیم.

26
وی در پایان خطبه افزود: مقام معظم رهبری سالیان سال است که بحث تحول در حوزه های علمیه را مطرح می کنند ، اما خیلی از آقایون اجازه نمی دهند به اینکار، تا اینکه حضرت آقا در سال گذشته در جمع سپاه پاسداران خیلی از حرف ها را می زنند و می گویند : ای پاسداران من اینها را از شما می خواهم…ایشان افزودند: ما ۲ کار بزرگ کردیم :۱-پیروزی انقلاب اسلامی و ۲- تثبیت انقلاب در هر دو مردم پای کار بودند. اگر مردم نبودند انقلاب پیروز نمی شد. و اگر مردم پای کار نبودن انقلاب تثبیت نمی شد.مرتبه سوم تشکیل دولت اسلامی است، حضرت آقا می فرمایند: تشکیل دولت اسلامی از آن دو مرحله هم سخت تر است. اینجا هم مردم باید بیایند سرکار . چه کسی مردم را باید بیاورد : مسئولین . مردم هروقت احساس خستگی کردند بعمنای این است که مسئولین ما گرفتارند. لذا ۳۸ سال از انقلاب گذشت و این حرف حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری عملی نشد که : ای آقایان ، دولتمردان و نخبگان جامعه فضا را آماده بکنید.برای نظام بندی جامعه ، برای نظام بندی گفتمان انقلاب اسلامی. که امروزه شما می بینید مقام معظم رهبری یک سخنرانی می کنند فردای آن روز یک آقایی می آید و یک سخنرانی علیه سخنان مقا معظم رهبری می کند. امروزه خیلی از خواص اعتقادی به ولایت فقیه ندارند و چون اعتقادی به ولایت فقیه ندارند  می بینید که جامعه ما دارای التهاب است.

 

 

انتهای پیام /455


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads