کد خبر: 108592 - تاریخ: پنج‌شنبه، 14 آوریل 2016 - 10:53

با حضور سردار دهقان؛

وزارت دفاع داک شناور ۲ هزار تنی را به ناوگان شمال نداجا تحویل داد

داک شناور دو هزار تنی گیلان که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری‌اسلامی ایران تحویل داده شد.

به گزارشخوبان به نقل از افق انزلی ، باحضور حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر در رادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،دا شناور دو هزار تنی گیلان که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری‌اسلامی ایران تحویل داده شد.

 

امیر دریادار دوم افشین رضایی حداد فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی کشور در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مقامات نظامی و مسوولان عالی رتبه گفت: نيروي دريايي در دو برهه زماني در سال هاي ۱۳۱۰ و ۱۳۸۲ براي تقويت بنيه و توان شناوري – دفاعي خود تلاش كرد كه به دليل محدوديت دسترسي به اين دريا، اين مهم اتفاق نيفتاد.
وي خاطرنشان كرد: فرمانده معظم كل قوا كه تدابيرشان همواره راهگشا و بهترين چراغ راه براي نيروهاي نظامي است، دستور فرمودند كه نسبت به ساخت يگان هاي شناور جهت نيروي دريايي ارتش اقدام شود.
امير رضايي حداد افزود: در آن تاريخ، خوشبختانه به گونه اي اين تدابير به دست پرتوان دانشمندان و صنعتگران ايران اسلامي انجام شد كه بهترين اقتدار و صلابت را در خزر شاهديم.
فرمانده ناوگان شمال متذكر شد: كسب اشراف كامل عملياتي و اطلاعاتي، چشم انداز ما در سال ۹۵ است كه با تكيه بر نيروي انساني ولايتمدار و توانمند و تجهيزات به روز و كارآمد، بهترين شرايط براي تمامي فعاليت هاي تجاري، صنعتي، زيست محيطي و گردشگري در بستر امنيت در اين دريا مهيا شده است.

در ادامه  مراسم رسمی الحاق این شناور به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سردار دهقان طی سخنانی گفت: این دستاورد ملی با بهره مندی از دانش و توان عملی و فنی داخلی و همت و تلاش جهادی مدیران و متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مصلح به دست آمده است.

وزیر دفاع ضریب اتوماسیون بالای این شناور ، قابلیت اعتماد بالا ، استفاده از سامانه های کنترل و مانیتورینگ پیشرفته ، امکانات رفاهی مناسب به منظور امکان ماندگاری و کمک رسانی تعمیراتی به شناورهای نیازمند در دریا به مدت یک ماه بدون نیاز به پشتیبانی از ساحل را ویژگی های این شناور ذکر کرد و گفت:ایجاد یک زیرساخت تعمیرات و نگهداری متحرک به منظور مهار سوانح دریایی و جلوگیری از غرق شدن شناورها و آسیب دیدگی آنها ،جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی و ایجاد بستر همکاری در پروژه های نفت و گاز و تحقیقات و همچنین پشتیبانی از ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران در دریای خیز از اهداف ساخت و بهره برداری این شناور می باشد.

سردار دهقان تصریح کرد: داک شناور دو هزار تنی گیلان با سایر محصولات مشابه کشورهای مختلف هم تراز و برابری کرذه و با توجه به ضریب ایمنی بالای طراحی و استحکام سازه ای ، توانمندی حمل و بالابری شناورها تا دو هزار تن را دارا می باشد.

وزیر دفاع گفت: این پروژه کاملا بومی و طراحی و ساخت سازه ،سامانه های تاسیساتی ، دکوراسیون ، جرثقیل و پمپ های این شناور داخلی است.

سردار دهقان در پایان با قدردانی از تلاشهای مجدانه مدیران ،متخصصان و کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر میان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، قدرت دفاعی را به ویژه در حوزه دریایی برای پاسداری و حراست از مرزهای آبی کشورمان روز به روز افزایش دهیم.

 

اننتهای پیام/459


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads