کد خبر: 108492 - تاریخ: چهارشنبه، 13 آوریل 2016 - 13:59

توافق آمریکا با ایران بر سر موشک‌های بالستیک

توافق انجام شده اخیر که شامل برنامه موشک های بالستیک ایران نیز می شود، چیزی است که در توافق های قبلی بین مقامات مطرح نشده بود.

به گزارش خوبان، وب سایت آمریکایی یو اس نیوز (USnews) در گزارشی با عنوان “توافق بد ایران، بدتر شده است” در گزارشی انتقاد گونه از اوباما به این موضوع اشاره کرد و با صراحت کامل بیان کرد که اوباما هر کاری را انجام می دهد تا توافق هسته ای با ایران در جریان باشد.

این وب سایت آمریکایی در این گزارش نوشت: «اکنون ما شاهد منظره ای کاملا عجیب از سیاست خارجه آمریکا هستیم.

اوباما در تلاش است تا هر طور شده از توافق بد خود با ایران حفاظت کند و توافقات را یکی پس از دیگری می پذیرد تا هر طور شده تهران به توافق هسته ای پایبند باقی بماند.

بعد از توافق هسته ای انجام شده در ماه ژولای، این توافق با موانعی روبرو شد و تهران خواستار توافقات دیگری نیز بود که کنگره و جمهوری خواهان در باره آنها ابراز نگرانی کرده ولی این ابراز نگرانی بی فایده بود و مقامات دولتی آمریکا هر کاری را انجام دادند تا تهران از توافق هسته ای دور نشود.»

این پایگاه آمریکایی افزود: «توافق انجام شده اخیر که شامل برنامه موشک های بالستیک ایران نیز می شود، چیزی است که در توافق های قبلی بین مقامات مطرح نشده بود.

در حال حاضر به نظر می رسد که توافق انجام شده شامل گسترش توانایی های نظامی و افزایش توان اقتصادی ایران و محدود شدن متحدان آمریکا در منطقه نیز می شود.

 

گذشته از این ها دولت آمریکا یکسری از تعهدات در زمینه توافق هسته ای را به کنگره داده است، که به نظر می رسد تمامی آنها نادیده گرفته شده اند. چیزی که مشخص است این است که اوباما هر کاری را انجام میدهد تا تهران از توافق هسته ای کنار نکشد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز حرف هایی را از انجام توافقات در زمینه اقتصادی با ایران زده است که به نظر می رسد دولت آمریکا خواهان این است که به ایران اجازه تبادلات مالی با دلار را بدهد تا تمایل کشورهای غربی برای انجام معاملات با ایران نیز افزایش یابد.»

یو اس نیوز در ادامه افزود: این روند می تواند منافع گسترده ای را برای ایران رقم بزند و مشخصا ایران با رفع تحریم ها اکنون آزادانه برنامه های خود را دنبال می کند.

یو اس نیوز با تاکید براین نکته که “واشنگتن در حالی این شرایط را برای ایران فراهم آورده است که اصلا تغییری در رفتار ایران مشاهده نمی شود” اضافه می کند: «باید گفت توافق قبلی دولت آمریکا با ایران به اندازه کافی بد بود و اکنون زمان آن است که گفته شود دیگر کافی است و باید در مقابل ایرانی که همچنان به برنامه های خود در سوریه ادامه می دهد، ایستاد.»

 

 

 

 

منع : جهان نیوز

انتهای پیام/52


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads