کد خبر: 108478 - تاریخ: چهارشنبه، 13 آوریل 2016 - 08:41

جنگ روانی “بی بی سی فارسی” علیه “انصار الله”/ادعای عجیب شبکه سلطنتی انگلیس + تصاویر

اخیرا اظهاراتی در شبکه سلطنتی انگلیس ضد “انصار الله” مطرح شد.

به گارش خوبان، شبکه سلطنتی “بی بی سی فارسی” متعلق به حاکمیت انگلیس در چند سال اخیر جنگ روانی گسترده ای  را علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در منطقه به  راه انداخته است.

در این مسیر، ادعاهایی اعم از اختلاف بین “دولت و سپاه پاسداران” ، دخالت جمهوری اسلامی ایران در منطقه  “غرب آسیا”، ادعای حضور نظامی ایران در سوریه (در حالی که مقامات کشورمان همواره تاکید داشتند نقش ایران در سوریه مستشاری است) و … از سوی شبکه سلطنتی “بی بی سی فارسی” مطرح گردیده است.

اما اخیرا روند صلح در یمن وارد مرحله جدیدی شده و “انصارالله” و رژیم سعودی سخنانی را برای مذاکرات صلح در یمن مطرح کرده اند که  خروجی آن منتج به یک آتش بس شکننده شده که طرف سعودی بارها آن را نقض کرده است.

**ادعای  “بی بی سی فارسی”  ضد  “انصار الله”

اما اخیرا شبکه سلطنتی “بی بی سی فارسی” گزارشی را درباره صلح در یمن پخش کرده و عنوان داشته که می توان روند صلح در این کشور را تسریع بخشید به شرطی که “انصار الله” آتش بس را نقض نکند.

جنگ روانی

جنگ روانی

در گزارش “بی بی سی فارسی” آمده است که  “انصار الله”  پس از آتش بس، یک شلیک موشک به سمت “مارب” شلیک کرده و نظامیان رژیم سعودی را هدف قرار داده که البته  صحت این موضوع جای سوال جدی دارد. البته شبکه سلطنتی انگلیس گفته که شاید تجزیه یمن راه حلی برای ثبات در این کشور باشد و ضمنا این شبکه از شیوه اداره مناطق تحت کنترل القاعده تمجید کرده است.

جنگ روانی

جنگ روانی

سوالی که مطرح می شود این است که  آیا  “انصارالله” روند ثبات در یمن را هدف قرار داده یا عربستان که پس از آتش بس هم بارها مناطقی را در استان های مختلف یمن بمباران کرده است و این موضوع جای بررسی بیشتر دارد.

جنبش مردمی انصارالله یمن درباره ادامه نقض آتش بس و پیامدهای آن هشدار داده است.   “محمدالبخیتی”  عضو شورای سیاسی جنبش  “انصارالله”  یادآور شده که ما بر ضرورت توقف جنگ تاکید کردیم.

برای مثال اخیرا جنگنده های ارتش سعودی با حمله به منطقه “صاله” در استان “تعز”، آتش بس را نقض كردند.  جنبش انصار الله و كنگره كل خلق یمن همواره بر پایبندی به آتش بس تاكید و از همه طرف ها خواستند تا به آن احترام بگذارند.

“شرف غالب لقمان،” سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بر پایبندی ارتش و كمیته های مردمی به آتش بس تاكید كرد، اما در عین حال گفت كه این نیروها حق خود را برای پاسخ به هرگونه نقض آتش بس محفوظ می دانند. منابع یمنی گفتند شبه‌نظامیان مزدور ائتلاف سعودی آتش بس را در چند استان بویژه “تعز” و “مارب” نقض كرده اند.

“صادق‌الشرفی” مسئول کمیته‌های مردمی مبارزه با تجاوز نظامی عربستان و عضو جنبش “انصارالله” در گفت‌وگو با   خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در این زمینه اظهار داشت: در روی زمین و عرصه‌های میدانی هیچ بشارت و نویدی از اتمام به نتیجه رسیدن مذاکرات از طرف مقابل یافت نشد و دشمن سعودی درصدد نقض آتش بس گام برداشت.

عضو جنبش انصار الله ادامه داد : آنچه که براین اساس از نتیجه مذاکرات صلح یافت می‌شود این است که در مرحله اول درسایه مذاکرات مذکور اقدامات تدریجی در طول زمان اتفاق می‌افتد.

**پشتیبانی شبکه سلطنتی انگلیس از رژیم سعودی و ادعای عجیب این شبکه درباره القاعده

به عبارت بهتر “بی بی سی فارسی”  به دنبال آن است تا با پشتیبانی از رژیم سعودی ، مقصر نقض آتش بس را “انصار الله ” معرفی کند و این در حالی است که  جنگنده های ائتلاف پادشاهی عربستان بارها آتش بس را در “تعز” و “مارب” نقض کردند.

جنگ روانی

جنگ روانی

در حقیقت پشتیبانی “بی بی سی فارسی” از رژیم سعودی در حقیقت امتداد سیاست های دوستانه “لندن-ریاض” را دنبال می کند؛ ضمن آنکه باز هم بی طرفی مورد ادعای این شبکه سلطنتی بریتانیا را زیر سوال می برد؟

اما نکته تامل برانگیز دیگری که در گزارش اخیر “بی بی سی فارسی” دیده شد، حمایت و ادعای عجیب  شبکه سلطنتی انگلیس از القاعده بود ؛ در حالی که شواهد بسیاری بر جنایت همپیمانان تروریست های القاعده در سوریه وجود دارد ، “بی بی سی فارسی ” سعی می کند که این گروه تروریستی را در یمن منجی مردم این کشور نشان دهد و این موضوع تائیدی است بر حمایت انگلیس و رسانه های این کشور از تروریست های تکفیری (“بی بی سی فارسی” در گزارش اخیر مدعی شده القاعده در مناطق تحت کنترل خود در یمن برای مردم خانه و بیمارستان می سازد!!!!!!).

در مجموع باید گفت مذاکرات یمن کلیدی است در آتش بس آتی در این کشور که البته پایبندی طرفین (ائتلاف پادشاهی عربستان و طرف های یمنی) و به خصوص  “رژیم سعودی”  به ادامه روند صلح در یمن  ضروری  است.

“بی بی سی فارسی”  با اتهام زنی به  “انصار الله”  و پشتیبانی از تروریست های تکفیری القاعده نشان داد که هر زمان فرصتی پیدا کند، از جریان سازی رسانه ای علیه مقاومت اسلامی در منطقه استفاده خواهد کرد.

 

انتهای پیام/32


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads