کد خبر: 10840 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 اکتبر 2012 - 11:27

در راستای سیاست های آزادی بیان در غرب؟!

رادیو فردا باز هم صدای مخاطب خود را قطع کرد.

در ابتدای برنامه با جوِ روانی ای که از پخش سریالی اخبار تصادفات قبلیِ کاروان های راهیان نور به وجود می آمد، تلاش می شد تا احساسات مخاطب برانگیخته شود و در نهایت همه قصورها به سمت ریاست سازمان بسیج دانش آموزی متوجه گردد و تمام تنفر حاصله به سمت وی نشانه رود…

به گزارش خوبان به نقل از رادیو دیروز، برنامه ساعت ششم برنامه ای است که اخیراً بارها و بارها توسط مخاطبینی که کم کم درحال بیدار شدن می باشند، به عرصه ای برای مناظره و معمولاً زیر سوال بردن جدی رادیو فردا تبدیل شده است.
برنامه ساعت ششم مورخ ۵ آبان، که از ابتدا به شکل ضعیفی ارائه شد، در قسمت های انتهایی خود، نمایشگر یکی از بدترین اجراهای نیوشا بقراطی بود.
این برنامه با موضوع واژگون شدن اتوبوس دختران دانش آموز بروجنی اجرا می شد و تنها از یک کارشناس که جامعه شناس مقیم فرانسه معرفی شد استفاده می کرد. در ابتدای برنامه با جوِ روانی ای که از پخش سریالی اخبار تصادفات قبلیِ کاروان های راهیان نور به وجود می آمد، تلاش می شد تا احساسات مخاطب برانگیخته شود و در نهایت همه قصورها به سمت ریاست سازمان بسیج دانش آموزی متوجه گردد و تمام تنفر حاصله به سمت وی نشانه رود، و رادیو فردا اثبات کند که جان دانش آموزان شهیده بروجنی، برایش حکم ابزاری را دارد که فقط به درد تسویه حساب با بسیج و بیداری ناشی از زیارت سرزمین های مقدس عملیاتی جنوب می خورد.
این رادیو از هر حربه ای برای بیشتر کردن پیاز داغِ موضوع استفاده کرد و حتی تحریم ها را هم در این واژگونی دخیل دانست! اما بر خلاف مجری برنامه، مخاطبان در موارد متعددی از عامل انسانی، بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و دلائلی از این دست سخن به میان آوردند.
نکته جالب تر آنکه کارشناس برنامه هم (فردی به نام پیوندی) اردوهای غیر مرتبط به موضوعات درسی را امری کاملاً متعارف در سطح جهان معرفی نمود و به عنوان مثال بازدید دانش آموزان ژاپنی از صحنه های به جا مانده از حمله غیر انسانی آمریکا به هیروشیما را ذکر نمود که این مسأله ظاهراً تمام رشته های رادیو فردا را پنبه کرد!
اما در بین مخاطبان فردی به نام رضا از مشهد با این برنامه تماس گرفت که با نزدیک شدن به دقائق انتهایی برنامه، پایان جالبی را برای این نمایش کودکانه رقم زد. وی در تماس خود اینگونه استدلال نمود:
رضا: سلام علیکم آقای بقراطی خسته نباشید
بقراطی: درود بر شما،نظر شما رو هم بشنویم وقت زیادی نداریم
رضا: با توجه به همین وقت کم، من یکی از مخاطبای شما هستم که یا برنامه رو اینترنتی دنبال می کنم یا توی سایت نگاه میکنم، یه مشکلی برا من پیش اومد که یه قضیه رو من نمیتونم در این مورد حل کنم اینکه اگر نمره اجباری می بود خب تعداد دانش آموزایی که می رفتن برای بازدید از این مناطق باید خیلی بیشتر از این تعدادی می بود که ما الان شاهد هستیم بعد شما برای اثبات این مسأله می فرمایید روی نمره انضباط تاثیر میگذاره، این یه خورده در ذهن من نتونستم برا خودم حلش کنم…
بقراطی: البته دوست عزیزم من همچنین ادعایی نکردم کسانی که برا ما پیام دادند گفتن…
رضا: خب شما فرمودین کسی که تماس گرفت نخواست نامش فاش بشه، این در ذهن من تحصیل کرده فوق لیسانس، یه خورده قابل قبول نیست، محکمه پسند نیست یکی اینه، یکی اینکه اصلاً آمادگی دفاعی واقعا برا من سواله، حالا نمیخوام جدل کنم اما اصلاً این درس مال دختراست؟ یا مال آقایون؟
یک نکته دیگه گاهاً احساس می کنم با این مسأله یه خورده سیاسی برخورد میشه …. الان اگه یه اردوی مختلط بود تو یه سایتی که نقد می کنه ظاهراً مطالب رایو فردا رو به نام رادیو دیروز، گفته اگه این اردو مختلط بود توی دانشجوها اتفاق می افتاد می اومدن میگفتن راههای مواصلاتی مشکل داره، امنیت خودروها تو ایران ضریبش پایینه امنیت جاده فلانه ولی این یکی رو فقط اومدن به هدفه گیر دادن در صورتی که اینا کنار شهرشون بودن، نزدیک بروجن من از این واقعه واقعاً ناراحتم یعنی اون راننده اگه زنده مونده باید دارش بزنن، و یا کسی که پشت قضیه بوه و کوتاهی کرده ولی به نظر شما در ذهن مخاطب …. این چند تا سوال رو اگه جواب بدید ممنون میشم …لطف کردید …..
بقراطی: البته من در مورد این که اسم کسی فاش نشد اون مصاحبه ای که ما کردیم که اصلاً کسی با ما تماس نگرفت ما خودمون اون شخصو پیدا کردیم و مثل اخلاق رسانه ای هر رسانه دیگری وقتی شخص مصاحبه شونده نخواد که هویت خودش رو فاش بکنه ما هم به عنوان رسانه احترام میذاریم و هویت اون فرد رو فاش نمیکنیم ….. متشکرم از شما که به هر حال نظرتون رو با ما در میون گذاشتید در مورد تعداد هم آقای نقدی گفته که ۱۰ میلیون نفر تقریباً جا به جا میشن در اردوی راهیان نور و میتونه که بیشتر از این تعداد باشه….
و صدای مخاطب باز هم قطع شده بود.
اما سوال رادیو دیروز: رادیو فردا که مدعیست اصلاً در ایران خبرنگار ندارد، چگونه بستگان دانش آموزان را پیدا کره؟ اصلا چرا باید به رادیو فردا اعتماد کرد که این فردِ آگاه وجود خارجی هم داشته و یا صحت و سقم گفته های چنین خویشاوند خیالی ای چگونه اثبات می گردد؟ به راستی چگونه می توان اثبات نمود که از ۲۰ نمره انضباط، ۱۰ نمره اش به اردوی آمادگی دفاعی مرتبط است؟
مخاطبان بسیاری در بین خوانندگان رادیو دیروز وجود دارند که در بین افراد خانواده و خویشاوندانشان، دختران دانش آموزی وجود دارند و با مرجعه به هریک از آنان کذب بودن ادعای رادیو فردا به سهولت اثبات می گردد.
باز هم مثل همیشه قضاوت با مخاطبین فهیم رادیو دیروز.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads