کد خبر: 108334 - تاریخ: دوشنبه، 11 آوریل 2016 - 14:29

افسانه برنجکار مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار رشت:

افزایش مشاغل خانگی و عرضه به بازار ازجمله راهکارهای اقتصاد مقاومتی است

مشاغل خانگی را ابتدا از روستا شروع کرده‌ایم؛ زیرا بانوان روستایی از پتانسیل بسیار بالایی در توسعه مشاغل خانگی و بالابردن تولید برخوردارند؛ولی متأسفانه امروزه به سمت تجمل‌گرایی رفته‌ و دیگر کشاورز و تولیدکننده نیستند.

به گزارش خوبان: اولین جلسه امور بانوان و خانواده درسال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل درفرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

در جلسه این افسانه برنجکار مشاور امور بانوان و خانواده فرماندار گفت:این جلسه را به مناسبت  یادبود و بزرگداشت مقام زن تدارک دیده‌ایم؛ که مزین است به حلول ماه مبارک رجب و شروعی دوباره درسال جدید کاری با برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه بانوان که انشاءالله به ادامه کار بیش از سال گذشته با رویکرد اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل  بپردازیم .

وی در ادامه ضمن تشکر از همه بانوان که درسال گذشته فعال بوده‌اند،از مشاورین فعال در امور بانوان ادارات« ورزش و جوانان،میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی و گردشگری،اداره کل فنی و حرفه‌ای و بخشداری خمام» به‌ عنوان مشاور برتر و موفقدر سال 94 معرفی و به‌رسم یادبود هدایایی را تقدیم نمود .

برنجکار در ادامه اظهار داشت:در خصوص ایجاد بازار دائمی برای بانوان،دستورالعمل فراهم نمودن شرایط و زمینه ایجاد بازار بانوان ازمراجع ذیربط تهیه و تنظیم‌شده که به بخشداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ خواهد شد و در این خصوص انتظار می‌رود که درهمه بخش‌های توابع شهرستان رشت این بازار هفتگی مانند بخش خمام که به‌عنوان پایلوت درشهرستان رشت بوده؛افتتاح شود.

مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان رشت در ادامه اذعان داشت: افزایش مشاغل خانگی و عرضه به بازار ازجمله راهکارهای اقتصاد مقاومتی است و از اولین راهکارهای عملی و اقدام در سال جدید را می‌تواند به  عرصه عمل رساند.

او خاطرنشان نمود :مشاغل خانگی را ابتدا از روستا شروع کرده‌ایم؛ زیرا بانوان روستایی از پتانسیل بسیار بالایی در توسعه مشاغل خانگی و بالابردن تولید برخوردارند؛ولی متأسفانه امروزه به سمت تجمل‌گرایی رفته‌ و دیگر کشاورز و تولیدکننده نیستند.

وی معتقد است که بانوان در همه عرصه‌ها مدیران موفقی بوده‌اند؛بزرگ‌ترین و والاترین واژه‌ای که می‌تواند خانواده و جامعه را حمایت کند مادر است و مادران نقش موثر و کارآمدی در ایچاد جامعه‌ای سالم و نمونه دارند.

وی در پایان افزود:که بانوان دست در دست هم می‌توانند جامعه‌ای آباد و فرهیخته را با مدیریت والا در عرصه‌های  اقتصادی،فرهنگی و هنری و اجتماعی را به بارآورند.

منبع : روابط عمومی فرمانداری رشت

انتهای پیام/432


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads