کد خبر: 10812 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 اکتبر 2012 - 09:07

اهداف برگزاری مجمع مداحان وشاعران استان گیلان تشریح شد

از آنجاییکه ما استان مصرف گرایی هستیم یعنی اکثر دوستان ازکارهای بیرون می‌خوانند و این آثار نامطلوبی برجا می‌گذارد، این مبحث نیاز به کالبدشکافی داشت ومصوب شد کمیته ی آهنگ سازی که در راستای آهنگ‌های اسلامی‌وحلال باشد و کمیته شعر و نوحه که بتواند بانیازهای روز هم خوانی داشته باشد، راه اندازی و در آن با نگاه علمی‌کار شود.

به گزارش خوبان: ابوذربیوکافی مداح اهل بیت استان درخصوص برگزاری نشستهای مداحان وشاعران استان گیلان باعنوان مجمع مداحان وشاعران گفت: سلسله نشست هم اندیشی درحوزه مداحی پیش بینی شده است که دارای اهداف مشخصی می‌باشد و هدف از تشکیل آن تأمین منابع و مطالب علمی‌مداحان و شاعران در استان بود که بایستی ارتباط بین اینها برقرارشود،زیرا این ۲ قشر انتظارات متقابلی ازیکدیگر دارند،و همچنین نگاه نقادانه به حوزه شعرهایی که امروز خوانده می‌شود از رئوس برنامه‌های این نشست‌ها بود. بیوکافی اظهار کرد: : تصمیم براین شد که دوستان بیایند و کار علمی‌کنند، در این راستا نشست دوم مجمع برگزار گردید ودر آنجا بحث همه گیر “نوحه” مطرح شد؛ درحال حاضر تقریبا آنچیزی که امروزه با آن به عنوان چالش مواجه ایم نوحه‌هایی است که خوانده می‌شود، چه ازلحاظ شعر و چه ازلحاظ ملودی که استفاده می‌شود. وی در ادامه افزود: لذا از آنجاییکه ما استان مصرف گرایی هستیم یعنی اکثر دوستان ازکارهای بیرون می‌خوانند و این آثار نامطلوبی برجا می‌گذارد، این مبحث نیاز به کالبدشکافی داشت ومصوب شد کمیته ی آهنگ سازی که در راستای آهنگ‌های اسلامی‌وحلال باشد و کمیته شعر و نوحه که بتواند بانیازهای روز هم خوانی داشته باشد، راه اندازی و در آن با نگاه علمی‌کار شود. ابوذربیوکافی اعلام کرد: جلسه سوم این سلسله نشست با حضور آقای رجبی دوانی و با محوریت مقتل خوانی برگزار شد و جلسه چهارم نیز باحضور آیت الله رودباری بامحوریت آداب وآفات و همچنین پنجمین جلسه هم با حضور حاج قاسم رضایی برگزار خواهدشد. وی در پایان خاطر نشان کرد: این حرکت باتوجه به دغدغه مند بودن جمعی ازمداحان انجام شده و وابسته به کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی نیست ، و درآینده ممکن است به صورت یک تشکیلات عمل نماید و اولویت ما برای دعوت از مداحان اولاً جوان بودن این دوستان و مهمتر از آن داشتن حوزه اثر گذاری مناسب است.

منبع: 8دی

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads