کد خبر: 108097 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 آوریل 2016 - 13:11

به اتهام حملات سایبری صورت گرفت

طرح جدید سناتور آمریکایی برای تحریم ایران

یکی از قانونگذاران آمریکایی طرحی را به مجلس سنا ارائه کرده که در صورت تصویب، رئیس‌جمهور آمریکا را به تحریم اشخاص ایرانی به بهانه حملات سایبری ملزم می‌کند.

به گزارش خوبان، «مایک راوندز»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز چهارشنبه (6 آوریل) طرحی با عنوان «قانون تحریم سایبری ایران» را معرفی کرد.

این طرح که خلاصه‌ای از آن بر روی صفحه شخصی این سناتور آمریکایی در سایت مجلس سنا قرار گرفته، در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون، رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم به ارائه گزارشی به کنگره درباره برخی فعالیت‌های ایران که مطابق ادعاها برای تضعیف امنیت سایبری آمریکا انجام می‌شوند، می‌کند.

«راوندز» در اظهاراتی برای توضیح این طرح، با متهم کردن ایران به انجام حملات سایبری علیه مواضع آمریکایی گفت: «ایران و سایر دشمنان ما، در حال حاضر از فناوری‌های پیشرفته برای حمله سایبری به شرکت‌ها و دولت کشور ما استفاده می‌کنند. ما با گزارش‌دهی و تحریم کردن کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند می‌توانیم از وقوع حملات سایبری بیشتر جلوگیری کنیم.»

در یکی از بندهای «قانون تحریم سایبری ایران»، رئیس‌جمهور آمریکا ملزم شده نام اشخاص مورد اشاره در گزارشش به کنگره را به فهرست سیاه تحریم وزارت خزانه‌داری این کشور اضافه کند. نفرات اضافه شده به این فهرست، اجازه دسترسی به دارایی‌هاییشان در آمریکا را نخواهند داشت و مبادلات تجاری اشخاص آمریکایی با آنها منع خواهند شد.

گزارشی که رئیس‌جمهوری آمریکا تقدیم کنگره می‌کند باید علاوه بر این موارد به تشریح راهبرد آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های دسته‌ای از اشخاص ایرانی بپردازد که مطابق ادعاها امنیت سایبری آمریکا را تضعیف می‌کنند.

وزارت دادگستری آمریکا اخیراً با متهم کردن هفت ایرانی به هک نزدیک به 50 موسسه مالی و یک سد در نیویورک، علیه آنها کیفرخواست صادر کرده است.

منبع : فارس


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads