کد خبر: 107792 - تاریخ: جمعه، 1 آوریل 2016 - 22:09

صدای آمریکا نتایج نظرسنجی دانشگاه مریلند درباره ایران را تحریف و وارونه کرد+عکس

پایگاه خبری شبکه ضدایرانی صدای آمریکا در گزارشی نظرسنجی دانشگاه مریلند درباره ایران را تحریف و وارونه منتشر کرد.

به گزارش خوبان، دانشگاه مریلند و موسسه ایران‌پل بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در نظرسنجی‌ به بررسی نظر مردم ایران درباره توافق هسته‌ای، شخصیت‌های سیاسی، فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، وضعیت مجلس و آزادی‌های مدنی پرداختند.

گروه بین الملل خبرگزاری فارس بامداد جمعه متن این نظرسنجی را به طور کامل ترجمه و در دسترس مخاطبان قرار داد.(اینجا)

پایگاه خبری صدای آمریکا نیز که خط خبری آن به طور کامل ضدایرانی است و همواره به دنبال سیاه نمایی و دروغ پردازی از شرایط داخلی سیاسی و اجتماعی ایران می‌باشد بخشی از این نظرسنجی را در گزارش خود پوشش داده که کاملا با واقعیت و آنچه که در متن اصلی نظرسنجی وجود دارد در تضاد است.

صدای آمریکا در گزارش خود با تیتر «نظرسنجی دانشگاه مریلند: ایرانی‌ها به پایبندی آمریکا به توافق اطمینان دارند»، آورده است: “برپایه جدیدترین نظرسنجی دانشگاه مریلند آمریکا که از بیش از هزار نفر در ایران صورت گرفت، بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفته‌اند به پایبندی ایالات متحده به تعهداتش در توافق جامع اتمی با ایران اعتماد دارند.”

 

 

این آمار در متن اصلی نظرسنجی دانشگاه مریلند کاملا برعکس است. در این نظرسنجی آمده است؛ “اجرایی شدن توافق هسته‌ای نه تنها از حجم بی‌اعتمادی ایرانی‌ها به آمریکا نکاسته، بلکه موجب افزایش بدبینی شهروندان ایرانی به نیات واشنگتن شده است. در حالی که در ماه ژانویه 34% شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته بودند که به اجرای تعهدات از سوی آمریکا اعتماد دارند، در نظرسنجی اخیر تنها 29% افراد گفته‌اند که اطمینان دارند که واشنگتن تعهدات خود در برجام را اجرا می‌کند. مطالعه اخیر نشان می‌دهد که 66% مردم ایران مطمئن نیستند که آمریکا تعهدات خود را اجرایی کند.”

 

 

انتهای پیام/م


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads