کد خبر: 10771 - تاریخ: دوشنبه، 29 اکتبر 2012 - 14:55

واکنش مرسی به انتقادها از نامه ‘فدایت شوم’ به پرز

این نامه یک نامه تشریفاتی بود که از ۴۷ سال قبل در سطح جهان وجود دارد و این نامه از زبان انگلیسی به زبان عربی ترجمه شده است و هر کشوری در زمان اعزام سفیر خود این نامه را ارسال می‌کند.

به گزارش خوبان به نقل از جهان، «محمد مرسی» در دیدار با نمایندگان سابق و کنونی مجلس الشعب و شورا در منزل خود در الزقازیق در خصوص ارسال نامه به «شیمون پرز» گفت: این نامه یک نامه تشریفاتی بود که از ۴۷ سال قبل در سطح جهان وجود دارد و این نامه از زبان انگلیسی به زبان عربی ترجمه شده است و هر کشوری در زمان اعزام سفیر خود این نامه را ارسال می‌کند.

محمد مرسی اخیرا در نامه ای، شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی را “دوست عزیز و بزرگوار” خواند و برای صهیونیست‌ها نیز آرزوی رفاه، شکوفایی و آسایش طلب کرد.

مرسی همچنین اظهار داشت که آفریقا عمق استراتژیک برای مصر است و تاکید کرد که بدون اهتمام به آفریقا بویژه کشورهای حوزه رود نیل از جمله اتیوپی، هیچ گونه پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

مرسی در ادامه تصریح کرد که نسبت به اصلاح جامعه و فسادهای بر جای مانده از دوره «حسنی مبارک» حریص است.

وی افزود که فساد در طول ۶۰ سال در مصر ریشه دوانیده است و اصلاح آن در مدت یک یا دو سال دشوار است و نیاز به زمان و تلاش همه جانبه دولت دارد.

وی افزود که مصری‌های مقیم خارج در اولویت اهتمام دولت وی در آینده قرار دارند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads