کد خبر: 107694 - تاریخ: پنج‌شنبه، 31 مارس 2016 - 10:10

“مشت آهنین ملت” در حذف “طاغوت”

12 فروردین نماد استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران بود.

به گزارش خوبان “12 فروردین”  در تاریخ انقلاب اسلامی یک “نقطه عطف”  به حساب می آید که در آن اقتدار ملی و انسجام درونی به نمایش گذاشته شد.

تعریفی که در باور عمومی از کلمه “نقطه عطف” مطرح می شود این است که نقطه ای بوده  که از آن زمان به بعد یا همه شرایط  “ایده آل” خواهد شد و یا همه شرایط  به ضرر شخص یا آحاد ملت تمام می شود.

ملت بزرگ ایران در 22 بهمن 57 با بیرون راندن  “طاغوت ” ( نظام وابسته شاهنشاهی) که خود را  “آریا مهر” می نامید ، انقلاب اسلامی را برگزیدند و با پیگیری آن توانستند پس از 37 سال آن را به تمام جهان معرفی کنند.
تلاش و کوشش در جهت ارج نهادن این روز بزرگ مهم بوده که این روز حقایق منطقه غرب آسیا و دشمنی بلوک غرب با جمهوری اسلامی و توطئه پرشمار آمریکا علیه ایران را نشان می‌دهد اما نظام اسلامی استوار در مسیر خود در حال حرکت است.

**روز جمهوری اسلامی در تقویم انقلاب

در روز 10 و 11 فروردین 58 انتخابات سراسری و همه‌پرسی به منظور تأیید یا عدم تأیید جمهوری اسلامی انجام شد و بیش از 20 میلیون نفر که معادل جمعیت بیش از 98 درصدی شرکت‌کنندگان بود به آن آری گفتند و بدین ترتیب نظام سلطنتی سرنگون و جمهوری اسلامی جایگزین گردید.

در روز ۱۲ فروردین نتایج اعلام شد و این روز را روز جمهوری اسلامی نامیدند. طبق اعلاميه دولت موقت، در رفراندم 20 ميليون و 288 هزار تن (98 و دو دهم درصد آراء) به حذف سلطنت و برقراري نظامی اسلامی «بله» و 241 هزار تن «نه» گفته بودند.

امام خمینی قدس سره در تاریخ 12 فروردین 1358 پس از تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی طی پیامی رادیو تلویزیونی فرمودند: “خداوند تعالی وعده فرموده است كه مستضعفین ارض را به امید و توفیق خودش، به مستكبرین غلبه دهد و آن ها را امام و پیشوا قرار دهد. وعده ی خداوند تعالی نزدیك است. من امیدوارم كه ما شاهد این وعده باشیم و مستضعفین بر مستكبرین غلبه كنند چنان كه تاكنون غلبه كردند… من از عموم ملت ایران تشكر می كنم كه در این رفراندوم شركت كردند و رأی قاطع خودشان را كه باید گفت صددرصد پیروزی بوده است دادند و به جمهوری اسلامی هم رأی دادند… جمهوری اسلامی است كه احكام مترقی او بر تمام احكامی كه در سایر قشرها و سایر مكتب هاست تقدم دارد.”

یعنی برگه های رای مردم نشان داد که ملت به دنبال  “استقلال” ، “آزادی” و “مردمسالاری دینی” هستند و بیش از 37 سال است که این روند در کشور ادامه می یابد و ده ها انتخابات با موفقیت در کشور برگزار شده است.

در حقیقت نیروی محرکه اقتدار ملی و سازندگی جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین شکل گرفت و پس از آن ملت بزرگ ایران بر تمام مشکلات فائق آمدند که دلیل آن انتخاب جمهوری اسلامی ایران بود.

**چه توطئه هایی پس از 12 فروردین توسط ملت ایران خنثی شد؟

همانطور که گفته شد ، 12 فروردین (روز جمهوری اسلامی) آغازی شد بر پایان طاغوت، استکبار، وابستگی، استعمار، خرید کالاهای بیهوده، هدر دادن ثروت ملی و شروعی بود برای خودکفایی و رشد اقتصادی.
همچنین پس از 12 فروردین بود که رفته رفته جنبش های مقاومت در منطقه به تبعیت از انقلاب اسلامی تکامل یافته و در برابر اسرائیل صف آرایی کردند که نمونه آن را می توان به تشکیل و گسترش جنبش حزب الله از دهه 80 اشاره کرد.

امپریالیسم که نمی توانست پیروزی های ملت ایران را درک کند ، توطئه های مختلفی را ترتیب داد تا روز جمهوری اسلامی را کمرنگ و نظام نوپای جمهوری اسلامی را سرنگون کند که آمریکا پس از 37 سال همچنان در پیشبرد اهداف خود ناکام است.

کودتای نوژه، حمله نظامی به ایران در اوایل انقلاب،  برنامه ریزی حمله عراق به ایران و پشتیبانی همه جانبه از “صدام حسین” ، تلاش برای نابودی زیرساخت های ایران، شروع جنگ نفتکش ها علیه نیروهای مسلح و اقتصاد کشور، تحریم اقتصادی ، سیاسی و نظامی ، برنامه ریزی برای سرنگونی نظام از طرق مختلف، تلاش برای تجزیه ایران و تهدیدات نظامی حد فاصل سال های 2003 تا 2016 نمونه های از توطئه های آمریکایی علیه ایران بود که با پیروزی جمهوری اسلامی دشمنان آن را عملیاتی کردند که البته هیچکدام از این توطئه ها با موفقیت همراه نشد و شکست خورد.

کشورهای منطقه و جنبش های مقاومت پس از به ثمر رسیدن روز جمهوری اسلامی از انقلاب ایران الهام گرفتند و حد فاصل سال های 2000 تا 2016 شکست های سنگینی را به اسرائیل وارد آوردند که نمونه آن شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه سال 2006 و جنگ 51 روزه  سال 2014 بود.

عظمت جمهوری اسلامی ایران  و اهمیت روز جمهوری اسلامی نشان می دهد دشمنان در عملیاتی کردن اهداف خود به نتیجه نرسیده اند و ایران امروز یک کشور مقتدر و با ثبات در منطقه غرب آسیاست که بنیان آن در روز 12 فروردین و آری ملت به جمهوری اسلامی ایجاد  شده است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیانم/2135


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads