کد خبر: 10644 - تاریخ: یکشنبه، 28 اکتبر 2012 - 13:11

خرید و فروش کاخ در شمال تهران! +عکس

خرید و فروش کاخ شاید در زمانه فعلی، آن هم در شهری مثل تهران کمی غیرقابل باور و رویایی به نظر بیاید.با این حال اما باید باور کنید که در همین تهرانی که خرید یک مسکن ۷۰ متری امری بسیار بسیار دشوار به نظر می‌آید خانه‌هایی در شمال شهر خرید و فروش می‌شوند که نمی‌توان بر آنها اسم «مسکن» گذاشت.

به گزارش خوبان به نقل از بولتن نیوز، خرید و فروش کاخ شاید در زمانه فعلی، آن هم در شهری مثل تهران کمی غیرقابل باور و رویایی به نظر بیاید.با این حال اما باید باور کنید که در همین تهرانی که خرید یک مسکن ۷۰ متری امری بسیار بسیار دشوار به نظر می‌آید خانه‌هایی در شمال شهر خرید و فروش می‌شوند که نمی‌توان بر آنها اسم «مسکن» گذاشت.

بنابراین فروشنده‌ها و خریداران اینطور به اصطلاح مسکن‌ها هم از این اسم فراری‌اند و املاکشان را به اسم کاخ خرید و فروش می‌کنند.

بیشتر ما کاخ‌ها را یا در فیلم‌های تاریخی دیده‌ایم و یا در بازدیدهای عمومی از کاخ‌هایی که اکنون تبدیل به موزه شده‌اند نگاهی به آنها انداخته‌ایم.

12 10 19 ID162009 خريد و فروش كاخ در شمال تهران! +عکس

غافل از اینکه اکنون در مناطق شمالی شهر از جمله نیاوران کاخ‌هایی نوساز و به‌روز در حال ساختند. البته بازدید از این خانه‌ها به ساده گی بازدید از کاخ‌ موزه‌ها نیست زیرا قبل از ورود به آنها باید ثابت کنید که پول خرید آنرا خواهید داشت.

آگهی این کاخ‌ها را می‌توان در سایت‌های مجاز و یا بنرهای تبلیغاتی خیابان در شمال شهر مشاهده کرد.

برخی از این کاخ‌ها بر اساس نرخ دلار فروخته می‌شوند و نرخ‌های ریالی برای آنها آنچنان معنایی پیدا نمی‌کند.

 

12 10 19 ID340932 خريد و فروش كاخ در شمال تهران! +عکس

دلیل فروشنده‌ها هم برای فروش کاخ‌ها براساس نرخ دلار این است که بسیاری از مصالح و مبلمان این خانه‌ها از کشورهای خارجی و به صورت مستقیم وارد شده‌‌اند و نمی‌توان به راحتی برای آنها قیمت ریالی در نظر گرفت.

نمونه‌ای از این کاخ‌ها که اکنون شرح داده‌ شد در محله نیاوران تهران قرار دارد. این ساختمان به گفته سازنده آن ۷ طبقه است و هر طبقه آن ۲ واحد دارد. این واحدها ۲۴۰ متری هستند و به گفته فروشنده دیدی منحصر به فرد دارند.

البته آنچنان مشخص نیست که کاخی ۷ طبقه در نیاوران چگونه می‌تواند دیدی منحصر به فرد بر تهران داشته باشد. چون تهران نه دریا و جنگلی دارد و نه از فراز کاخی ۷ طبقه می‌توان چشم‌اندازی از تهران مشاهده کرد.

 

12 10 19 ID203057 خريد و فروش كاخ در شمال تهران! +عکس

از سوی دیگر این کاخ مجهز به استخر بزرگسالان و استخر کودکان است. همچنین لابی مجللی دارد که از خصوصات منحصر به فرد آن می‌توان به سقف بسیار بلندش اشاره کرد.
صاحب این ملک که خود آنرا کاخ خطاب می‌کند می‌گوید که تمام امکانات و مصالح این خانه خارجی و وارداتی هستند و از ابزارآلات و مبلمان نامرغوب به هیچ عنوان در آن استفاده نشده است.

او عنوان می‌کند که اگر قیمت هر متر از واحدهای کاخ را از دلار به ریال تبدیل کند برای خرید هر متر آن باید ۱۶ تا ۱۷ میلیون تومان پول هزینه شود. یعنی برای خرید هر واحد ۲۴۰ متری باید به فروشنده ۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان و برای کل آن باید بیش از ۵۳ میلیارد تومان پرداخت کرد .

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads