کد خبر: 10627 - تاریخ: یکشنبه، 28 اکتبر 2012 - 11:20

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

افزایش انصرافی‌های مسکن مهر گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از افزایش انصرافی‌های مسکن مهر طی سه ماه گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، خلیل حنیف در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل گیلان با اشاره به وضعیت بسیار ضعیف سهم آورده مسکن مهر مردم در ماه‌های گذشته اظهار کرد: اقشار ضعیف جامعه عضو تعاونی‌های مسکن مهر هستند اما ماه گذشته رقم بسیار بالایی را به حساب تعاونی‌ها واریز کردند.

وی واریز سهم آورده مردم در تعاونی‌های مسکن مهر رشت را بیش از 14 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: واگذاری واحدهای مسکن مهر مردم را در واریز سهم آورده آنها تشویق می‌کند.

حنیف با بیان اینکه تعاونی‌های مسکن مهر تلاش می‌کنند سهم آورده مردم بیشتر شود، تصریح کرد: تعداد انصرافی‌های مسکن مهر گیلان در مدت 3 ماه گذشته افزایش پیدا کرده است و تعاونی‌ها ابتدا باید وجوه انصرافی‌ها را پرداخت کرده و باقی مانده را به حساب مسکن مهر واریز کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد 30 درصدی سهم آورده مردم در تعاونی‌های مسکن مهر خبر داد و ابراز کرد: پروژه‌های مسکن مهر به دلیل سهم آورده مردم با مشکل مواجه نیست و مسئولان اتحادیه‌ها تلاش می‌کنند تا تعاونی‌ها سهم آورده مردم را واریز کنند.

وی با اشاره به واریز میلیاردها ریال سهم آورده مردم به حساب تعاونی‌ها در ماه گذشته، خاطرنشان کرد: روند واریز سهم آورده مردم ادامه دارد و اگر تعدادی از واحدهای مسکن مهر در شهرستان‌ها واگذار شود، مردم نسبت به واریز سهم آورده خود رغبت بیشتری پیدا می‌کنند.

حنیف به 800 میلیون تومان باقی مانده سهم آورده مردم در مسکن مهر صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان از مبلغ 3 میلیارد و 600 میلیون تومان سهم آورده مردم در پروژه مسکن مهر صومعه‌سرا پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه تعدادی از مردم سهم آورده خود در مسکن مهر شهر صومعه‌سرا را به طور کامل پرداخت کرده‌اند، اذعان کرد: افراد مذکور هنوز واحدهای خود را تحویل نگرفته‌اند و این امر در سهم آورده مردم تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: تعداد 140 نفر در مسکن مهر 896 واحدی لنگرود نیز سهم آورده خود را واریز کردند ضمن اینکه ماه گذشته هر نفر به طور میانگین یک میلیون تومان واریز کرده است.

حنیف ثبت‌نام کنندگان در مسکن مهر را از اقشار ضعیف جامعه و اجاره‌نشین توصیف کرد.

*انصرافی‌ها به دنبال مسکن مهر تکمیل‌تر هستند

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در جلسه مذکور با تاکید بر اینکه انصرافی‌ها به معنای انصراف آنها از مسکن مهر نیست، گفت: مردم به دنبال مکان بهتری هستند و 10 درصد از افرادی که انصراف می‌دهند در پروژه دیگر مسکن مهر که تکمیل‌تر است، ثبت‌نام می‌کنند.

حجت شعبانپور به اتمام 96 واحد مسکن 896 واحدی لنگرود اشاره کرد و افزود: آب، برق و گاز واحدهای این شهرستان وصل شده است اما پیمانکار مبلغ 4.5 میلیارد تومان برای دیگر واحدها طلب دارد.

وی با بیان اینکه بحث ارزش افزوده در واحدهای مسکن مهر لنگرود مطرح است، تصریح کرد: دولت مالیات را معاف کرده است و اداره مالیاتی باید آن را اجرایی کند.

به گفته شعبانپور هر واحد مسکن مهر لنگرود مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان ارزش افزوده دارد و اگر معافیت مالیاتی اعمال نشود، مردم باید مبلغ 20 میلیون تومان واریز کنند.

این مسئول هزینه آماده‌سازی و بسترسازی هر واحد مسکن مهر لنگرود را بیش از 6 میلیون تومان اعلام کرد.

*مشکلی در سهم آورده مردم وجود ندارد

سرپرست فرمانداری لنگرود نیز در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل گیلان با اشاره به واگذاری 96 واحد مسکن مهر این شهر به مردم اظهار کرد: واگذاری‌ها طبق امتیازبندی به افراد انجام شده است.

سعید ابراهیم‌پور اعلام رقم‌های متفاوت را یکی از دلایل عدم پرداخت سهم آورده مردم عنوان کرد و افزود: رقم سهم آورده مردم در مسکن مهر لنگرود از 6 میلیون تومان به 19 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی یک میلیون تومان مبلغ مازاد را سبب رکود سهم آورده مردم دانست و تصریح کرد: مشکلی در سهم آورده مردم وجود ندارد و مردم از 26 تا 29 مهر گذشته مبلغ 270 میلیون تومان را با استقبال واریز کردند.

*تمام طرح‌های مسکن مهر معاف از مالیات هستند

نادر تقی‌زاده معاون ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی گیلان نیز در جلسه مذکور با تاکید براینکه تمام طرح‌های مسکن مهر از بابت مالیات معاف هستند، اظهار کرد: بحث مالیات بر مسکن مهر برطرف شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads