کد خبر: 106171 - تاریخ: جمعه، 11 مارس 2016 - 13:35

هویت شهید مفقودالاثر “علیرضا قاسمی” پس از ۳۲ سال شناسایی شد

هویت شهید والامقام علیرضا قاسمی که پیش از این در کوه نورالشهدای اراک به عنوان شهید گمنام تدفین شده بود، پس از ۳۲ سال شناسایی شد.

به گزارشخوبان، باشناسایی هویت بسیجی شهید علیرضا قاسمی از طریق آزمایش DNA مراسم استقال از خانواده این شهید سعید که سال 1387 به عنوان شهید گمنام به همراه 7شهیدگمنام در کوه نورالشهدای اراک دفن شده بود صبح شنبه 22اسفندماه در میدان کوهنورد تا مقبره شهدای گمنام در ارتفاعات کوه نورالشهدای اراک برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم باتایید خبر شناسایی هویت علیرضا قاسمی اظهار داشت: پیکر مطهر شهید قاسمی از رزمندگان شهرستان خمین لشگر17 علی بن ابیطالب(ع) بود که در کوه نور شهدا اراک دفن شده  بود و اکنون بعد از32سال مفقود الاثری، شناسایی شد.

سرهنگ محسن گلشن زاده افزود: مراسم استقبال از خانواده این شهید والامقام، از ساعت 8صبح روز شبه 22اسفند در میدان کوهنورد  باحضور نیرو های نظامی و انتظامی ،بسیجیان، واقشار مختلف مردم وارادتمندان به راه امام(ره) و شهدا  برگزار می گردد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: بعد از مراسم تشییع شهید علیرضا قاسمی  و استقبال از خانواده این شهید والا مقام  قرائت زیارت عاشورا و مداحی وسخنرانی  یکی ازمسؤلان بسیجیان  درجوار مقبره شهدای گمنام در ارتفاعات کوه نورالشهدای اراک انجام  می شود.

سرهنگ گلشن زاده خاطر نشان کرد: شهید علیرضا قاسمی درسن 19سالگی در عملیات خیبر، در سال62 به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

به گزارش تسنیم، شهید علیرضا قاسمی فرزند عزیز متولد 18اردیبهشت ماه 1345 درشهر خرمشهر است که همراه خانواده خود باآغاز جنگ تحمیلی به خمین آمده و ساکن این شهر شده اند.

شهید تازه تفحص شده، شهید قاسمی باعضویت بسیجی و درقالب لشگر 17 علی بن ابیطالب به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد که در منطقه مجنون و درعملیات خیبر در روز چهارم اسفندماه 62 به درجه رفیع شهادت نایل شد.

پیکرمطهر این شهید درحالی در 27خرداد 87 تفحص و همان سال در کوه نورالشهدای اراک به خاک سپرده شد که به دلیل عدم شناسایی پیکر مطهر این شهید، به عنوان شهید گمنام در مقبره نورالشهدا دفن شد.

پدر این شهید والامقام دار فانی را وداع گفته و فردا شنبه 22اسفندماه مادر پیر این شهید پس از 32سال به دیدار فرزندش می آید.

 

منبع : تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads