کد خبر: 106023 - تاریخ: یکشنبه، 13 مارس 2016 - 18:00

شهردار لشت نشاء در گفتگو با خوبان خبر:

با توسعه لشت نشاء تلاش می کنیم از مهاجرت مردم جلوگیری کنیم/ بازارچه هفتگی لشت نشاء جز شگفتی های این شهر است

ابراهیم خوش فطرت شهردار لشت نشاء: در پی آن هستیم تا با ایجاد امکانات زیرساختی و توسعه شهر لشت نشاء از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ جلوگیری کنیم.

به گزارش خوبان: با توجه به این که مدتی است ابراهیمخوش فطرت سکان شهرداری لشت نشاء را بر عهده گرفته است خبرنگار ما به سراغ ایشان رفته تا نقطه نظرات وی را در خصوص لشت نشاء جویا شود، با ما همراه باشید:

خوبان خبر: به منظور توسعه شهر لشت نشاء چه اقداماتی را در دست اجرا دارید؟

به منظور توسعه مدیریت شهری و توسعه یافتگی هرشهر لازم است که آن شهر یک طراحی و شهرسازی درست را داشته باشد و شهرداری لشت نشاء نیز از این قاعده مستثناء نیست،سعی می کنیم با توسعه شهر لشت نشاء از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ جلوگیری نماییم.

یکی از مشکلاتی که شهر لشت نشاء با آن دست به گریبان است بحث اوقافی بودن زمین های آن است، فی النفسه کار اوقاف و وقف کار خیلی مقدسی است ولی متاسفانه به نظر بنده چون مکانیزم مشخصی وجود ندارد مردم استقبال نمی کنند، از این جهت آن توسعه، جهش و شهرسازی که ایده آل است متوقف شده است.

ما هم اکنون در حال رایزنی با مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان هستیم تا یک کارگروه اختصاصی برای شهر لشت نشاء در نظر گرفته شود و همچنین از فرماندار رشت دعوت شده است که عضو این کارگروه باشند تا با این اقدام بتوان بخشی از مطالبات بخش را حل نمود.

همچنین درسال جدید ما قصد داریم یک سری از فعالیت خود را در بخش شهرسازی پیگیری کنیم که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بحث اول توجه به کمربندی امام رضا (ع) است که بسیاری از مشکلات ترافیک شهر لشت نشاء را کم می کند. اقدام بعدی احداث میدان امام است که ساخت آن را بعد از فرودین ماه سال 95 آغاز می کنیم.

مهمترین پروژه ای که ما به جد پیگیر آن هستیم احداث کمربندی بزرگ به طرف  فخر آباد می باشد، کارهای اولیه این طرح انجام شده و هماهنگی های لازم نیز در این زمینه صورت گرفته و تاکنون اعتباری بالغ بر 430 میلیون تومان به آن اختصاص یافته.

همچنین با توجه به که ایام عید نوروز را در پیش داریم تدابیری در این خصوص اندیشیده شده تا هنگامی که مسافرین نوروزی وارد شهر لشت نشاء می شوند با خاطراتی خوش به شهر و دیارشان بازگردند.

خوبان خبر: آیا ساماندهی بازارچه هفتگی لشت نشاء جزء برنامه های شهرداری می باشد؟

به نظر بنده یکی از شگفتی های لشت نشاء همین بازارچه های هفتگی آن می باشد با توجه به این که قالب مردم آن درآمدهای پایداری ندارند.

ما با کمک اعضای شهرداری لشت نشاء تا این لحظه پرونده 270 نفر را ساماندهی نموده ایم و الحمدالله با توجه به این که یکی از اهداف ما در این مقوله حل مسایل ترافیکی و سد معبر است به نظر بنده کسبه و مردم شهر از این طرح راضی می باشند.

25646o

خوبان خبر: با توجه به این در طول چند سال گذشته توجه به مقوله ورزش و احداث اماکن ورزشی جزئی از سیاست های شهرداری لشت نشاء بوده آیا حضرتعالی نیز همین روند را دنبال می کنید؟

برنامه های ورزشی برای شادابی، سلامت و پویایی هر شهر و مجموعه ای نیاز است و ما نیز از آن مستثناء نیستیم، دوست داریم جوانان شهر ما هم از پسر و دختر شادابی های لازم را با انجام ورزش داشته باشند، در این راستا شهرداری لشت نشاء زمین چمن فوتبالی را تاسیس کرده که به لحاظ کیفیت در سطح استان ممتاز می باشد.

همچنین زمین والیبال را احداث نموده ایم که با تخفیف مناسب در اختیار ورزشکاران قرار داده شده و اگر منابع مالی و اعتبارات لازم به بخش اختصاص داده شود در نظر داریم سالن ورزشی را تاسیس نماییم.

خوبان خبر: با توجه به در پیش بودن ایام عید نوروز چه اقداماتی را در دست اجرا دارید؟

مجموعه شهرداری لشت با انجام اقداماتی از جمله احداث کمپین در سطح شهر و ساماندهی سرویس های بهداشتی، آماده استقبال از میهمانان نوروزی می باشد.

همچنین برای اولین بار جشنواره نوروزی با 35 غرفه در محوطه شهرداری لشت نشا با محوریت مجموعه شهرداری برگزار شده که مورد استقبال مردمی واقع شده.

 

خوبان خبر: در انتها اگر صحبتی دارید خوشحال می شویم که شنونده باشیم:

در پایان لازم می دانم تقدیر و تشکر نمایم از شما و همچنین برای توسعه شهر و مدیریت آن استمداد می طلبم از مردم خوب لشت نشاء تا با مشارکت هایی که صورت می گیرد بتوانیم آن چیزی که شایسته مردم است انجام دهیم.

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads