کد خبر: 105621 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 مارس 2016 - 21:46

محسن رضایی در یادواره شهدای صومعه سرا:

مشاوره نظامی گیلانی ها در آزاد سازی نوبل و زهرا بسیار چشمگیر بود

محسن رضایی در یادواره سرداران و فرماندهان و ۵۴۰ شهید و شهدای گمنام شهرستان صومعه سرای گیلان گفت: مشارکت مردم در انتخابات در شکست توطئه ها علیه امنیت ایران، موثر بود.

به گزارش خوبان، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصلی شهر صومعه سرا گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را، امامی که ما را از گمنامی در دنیا وملکوت کرد و در پر اوازه کرد درجوانان ما تحول  به وجود آورد و جوانان ما را به راه راست رهنمون شد. سلام و درود می فرستیم به شهدای مظلوم شهرستان صومعه سرا.

رضایی به نقش آفرینی مردمان گیلان در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: منطقه گیلان و صومعه سرا تاریخ پر افتخاری در ایران و اسلام دارد. اولین علمای تشیع در ایران از همین منطقه برخاستند و در دفاع از سرزمین ایران، بارها و بارها از سراسر شهرستان های ایران، دلاوران در گیلان جمع می شدند و در دفاع از ایران به عرصه های نبرد می رفتند.آذری ها ، کردها و لرها، همه و همه می آمدند همراه با جوانان این استان از ایران دفاع می کردند. خاطره میرزا کوچک در ذهن همه مردم ایران جاویدان شده است. امروز هم دو هزار کیلومتر آنسوی مرزها مردم دلاور گیلان شجاعانه می جنگند.

سرلشکر محسن رضایی گفت: این ۵۴۰ شهید عزیز شما هر کدام کارنامه درخشانی دارند در ابعاد معرفت دینی و قرآنی و دیگر ابعاد. وصیت نامه هاشان فراتر از ایران است و توصیه شان دفاع از مظلومین در مقابل مستکبرین جهانی بوده. این شخصیت و آرمان در جوانان شما دیده می شود. مطالعه کنید وصیت نامه هاشان را و آرمان هاشان را.

رضایی گفت: اگر ایثار این عزیزان و شهادت طلبی نبود، امروز از امنیت و پیشرفت چیزی نداشتیم و نامی از ایران نبود. امروز آوازه مقاومت اسلامی در دنیا به برکت شهدای این سرزمین است. فرزندانی را از دست دادید اما آثارشان همچنان هست. از قطره قطره خون آنها، امنیت ایران تامین شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور پرشور مردم گیلان در انتخابات هفتم اسفند گفت:  حدود نود درصد مشارکت نردم صومعه سرا در انتخابات برای این منطقه مایه مباهات است . این حضور و این آرا در شکست توطئه ها علیه امنیت ایران، موثر است. نشاط و شادابی و آزادسازی سرزمین ها، مربوط به همان روحیه شهادت طلبی ملت ایران است.
استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در منطقه ما هم اکنون چهار جنگ بزرگ در حال وقوع است. جنگ عربستان با یمن، روسیه با ترکیه. روسیه و اروپا و جنگ تکفیری ها در عراق و سوریه. این اولین بار است که این جنگ های بزرگ در یک نقطه در حال انجام است. عده ای تحلیلشان این است که این جنگ ها بیشتر می شوند و کشورهای درگیر هم بیشتر می شوند. ممکن است زمینه ساز جنگ جهانی سوم شود. شعاع این درگیری ها از افغانستان تا لیبی است و ما در میانه این جنگ ها قرار داریم و مردم ما الان احساسی از این نبرد ها ندارند. حادثه بزرگی است و نتایجش نامعلوم است. تحلیل گران سیاسی از پیش گویی روزهای آینده منطقه ناتوان هستند. آمریکایی ها هم در تردید به سر می برند. بعضی مسوولان ترکیه می گویند ما باید وارد جنگ شویم. نخبگان ترکیه برعکس. عربستان هم در چنین سردرگمی ای گرفتار است. مردم ما اما زندگی خود را در این اقیانوس متلاطم پی گرفته اند در یک کشتی که با خون شهدا امنیت یافته است. در واقع ما اقتدار، سلاح سازی، لشکرها و فناوری های نظامی و دانش دفاعی ما ن را در همین جنگ پیدا کردیم.

دکتر محسن رضایی گفت: عربستان با تحریک دیگران به ما اهانت هایی کرد. یکسال مرتب دست می گذاشت روی احساسات ما تا تحقیرهایش موجب درگیری شود. اما حادثه دستگیری تکاورهای دریایی آمریکا، موجب عزت ما شد. صحنه حساسی بود که ممکن بود به درگیری منجر شود.  نیروی های مجهز آمریکا در خلیج فارس با تاکتیک ماهرانه تفنگداران سپاه پاسداران و تدبیر و شجاعت اسیر شدند. این هم از ثمره خون شهدا است. چند ساعت بعد همه خبرگزاری ها عکس ها و فیلمها را  منتشر کردند و عربستان ساکت شد. چون دیدند ایرانیان، ارباب آنها را به اسارت گرفتند. اگر ایرا ن امروز اقتدار دارد از همان خون شهداست.
وی افزود: به فرموده قرآن، خریدار خون شهدا، خداست. شهادت یک عروج بالاست و معامله ای که خانواده شهدا صورت داده اند، با خداست. شهادت طلبی رمز حیات بخش مسلمانان  است. بی دلیل نیست که ما حضرت اباعبدلله را سرور آزادی خواهان عالم می دانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شرایط ایران بسیار مهم است. هم در داخل و هم در خارج. از یک طرف باید راه گذشته را ادامه بدهیم و از طرفی موانع را حل کنیم. نیمه دوم را باید طی کنیم. نیمه اول امنیت، اقتدار و سیاست بوده است. نیمه دوم صنعت، اشتغال، علم و فناوری است. یک عده در همان دعواهای نیمه  اول مانده اند. ما امروز سیاست و رهبری داریم. اگر کسانی ادعایی دارند  بیاید نیمه دوم را حل کند.اقتصاد را حل کند. مساله صنعت را حل کند. مردم انتظارشان از دولت و مجلس این است که نیمه دوم راه را ادامه بدهند. شهدا سهم خود را در استقرار نظام سیاسی و اقتدار بوده را انجام داده اند. برای حل مساله اقتصاد الان دیر شده است. این تاخیر را دولت خدمتگزار و دلسوز حل کنند.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه مساله امروز ما یک بخشش ادامه راه شهدا است گفت: مساله دیگر امنیت بیرون مرزهاست. اگر این جنگ ها که در اطراف ما هست ممکن است وارد ایران شود. ما نباید بگذاریم که نا امنی به نفع جنگ افروزان منطقه تمام شود. باید ازتجزیه عراق و سوریه و یمن جلوگیری کنیم. باید احساس مسوولیت کنیم. نمی توانیم بگوییم به ما چه! اگر به مرزهای ما نزدیک شوند، این آقایان مخالفین نظام می توانند پاسخگو باشند؟ به یاد داریم که در همین منطقه گیلان و انزلی و در تهران ناامنی بود. با مجاهدت مردم و شهدا این ناامنی را به مرزها فرستادیم. امروز هم خط ناامنی دو هزارکیلومتر دور شده. این را باید حفظ کرد.

سرلشکر رضایی گفت: ادامه انقلاب در اقتصاد می شود اقتصاد مقاومتی و ادامه امنیت در آنسوی مرزها، مسوولیتی است که دولتمردان، جوانان و مردم ما باید در آن تلاش بکنند. چای گیلان، پیله ابریشم، صید ماهی بخشی از مسوولیت ما در این منطقه است. تلاش کنید و این مسائل را حل کنید. وقت مردم را با دعوا نگیرید. مردم نیز مطالبه گری کنند. اقتصاد مقاومتی و امنیت را از مسوولان مطالبه کنید. امروز روز بیداری است و تلاش های چند برابر را می طلبد. با روحیه رفع تکلیف نمی توانیم مشکلات را رفع کنیم. نباید دچار شک و تردید بشویم. آینده را باید با قدرت طی کنیم.

اگر دیروز موهبت امام خمینی را داشتیم. امروز هم نعمت امام دیگری داریم که در برابر همه قدرت های بین الملل سکان  را در دست گرفته است. مشکل سیصد سال ما نبود رهبری بوده که خداوند این نعمت را به ما عطا فرمود. نعمت دیگری که داریم جوانانی هستند که داریم.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور موثر و معنوی مرحوم آیت الله احسان بخش گفت: در دفاع مقدس جوانان گیلان در لشکر قدس درخشیدند. مشاورین نظامی  شما در نوبل و زهرا بسیار چشمگیر بوده و بیش از پنجاه هزار شیعه را از محاصره نجات داده اند و حالا با نعمت رهبری و این جوانان، مسوولیت ما بیشتر می شود. دست امام زمان ما را نجات داده، امیدواریم ایشان از ما راضی باشند تا در ادامه راه موفق باشیم.

 

منبع:واران نیوز

انتهای پیام/322


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads