کد خبر: 105609 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 مارس 2016 - 15:53

افزایش دما و کاهش رطوبت نسبی هوا در گیلان

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از افزایش دما و کاهش رطوبت نسبی هوا در استان تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارشخوبان، مازیار غلامی عصر پنجشنبه بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت جریانات جنوبی و فعالیت آن تا عصر شنبه هفته آینده در سواحل جنوبی دریای خزر می باشد.
وی ادامه داد: براین اساس شرایط برای افزایش دما بین هشت تا 12 درجه سلسیوس، کاهش رطوبت نسبی هوا و وزش باد گرم (گاهی شدید) در بعضی نقاط استان بویژه ارتفاعات و دامنه ها مهیاست.
غلامی افزود: انتظار می رود سرعت وزش باد در بعضی نقاط بطور لحظه ای بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت باشد، همچنین طی این مدت، گاهی (صبح و شب) با شمالی شدن جریانات، در بعضی نقاط جلگه ای با افزایش رطوبت نسبی، مه آلود بودن هوا مورد انتظار است.
وی با تاکید بر خودداری از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی، از گلخانه داران و مرغداران خواست نسبت به تهویه و تنظیم دمای سالن های خود اقدام کنند.
وی همچنین از بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، منابع طبیعی و جنگل داری، جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و کشتی رانی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها و آتش نشانی ها و … خواست تمهیدات لازم را به عمل آورند.
غلامی آسمان امروز گیلان را ابری و مه آلود، بتدریج کاهش ابر و وزش باد گرم (گاهی شدید) و در ارتفاعات صاف تا قسمتی ابری، وزش باد گرم (گاهی شدید) عنوان و برای فردا (جمعه) آسمان را کمی ابری تا نیمه ابری، احتمال مه، وزش باد گرم(گاهی شدید) و افزایش ابر پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را مربوط به منجیل با 22 درجه سلسیوس و کمینه دما را مربوط ماسوله با شش درجه سلسیوس عنوان کرد.
غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 15 و 10 درجه سلسیوس ثبت شده است.

 
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads