کد خبر: 105539 - تاریخ: چهارشنبه، 2 مارس 2016 - 01:47

سرنوشت امام موسی صدر معلوم شد

یکی از افراد نزدیک به فرزند دیکتاتور معدوم لیبی، مدعی شد که امام موسی صدر به فرمان قذافی کشته شده و جنازه‌اش به دریا افکنده شده است. به گزارش «خوبان خبر»؛ به نقل  از رأی الیوم،  “محمد اسماعیل،” معاون سیف الاسلام قذافی که دست راست وی نامیده می شود، اخیرا در گفتگویی که  در نیویورک […]

یکی از افراد نزدیک به فرزند دیکتاتور معدوم لیبی، مدعی شد که امام موسی صدر به فرمان قذافی کشته شده و جنازه‌اش به دریا افکنده شده است.
به گزارش «خوبان خبر»؛ به نقل  از رأی الیوم،  “محمد اسماعیل،” معاون سیف الاسلام قذافی که دست راست وی نامیده می شود، اخیرا در گفتگویی که  در نیویورک تایمز منتشر شد، ادعا کرده که “موسی صدر” رهبر شیعیان لبنان پس از درگیری لفظی شدید با معمر قذافی درباره وضعیت آن دورۀ لبنان و نقش مقاومت در آن، به دستور قذافی به قتل رسید و جنازه‌اش به دریا انداخته شد.

اسماعیل در بخشی از این گفتگوی طولانی تحت عنوان “لیبی پس از قذافی”، در اظهاراتی متناقض، مدعی شده که افراد خانواده قذافی نقشی در قتل موسی صدر نداشتند، اما سران رژیم قذافی او را کشتند.

وی تاکید کرده که در آن زمان گفتیم که او لیبی را به مقصد ایتالیا ترک کرده. این دروغ بود و او از لیبی خارج نشد؛ بلکه کشته شد و جنازه اش را به دریا انداختند.

اخبار مربوط به شهادت امام موسی صدر و همراهانش تا کنون تأیید نشده و خانواده‌های آنان همچنان پیگیر سرنوشت سه شخصیت ربوده شده لبنانی هستند.

امام موسی صدر که در خرداد 1307 در قم به دنیا آمد و در دهه 1340 برای رهبری جامعه شیعیان لبنان به این کشور رهسپار شده بود، آخرین بار در ظهر روز 31 اوت 1978 (9 شهریور 1357) در طرابلس پایتخت لیبی و در حالی دیده شد که به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین، سوار بر خودروهای تشریفات دولت لیبی، برای ملاقات با قذافی می رفتند.

رژیم سابق لیبی در سناریویی مضحک، مدعی شد که آنها پس از دیدار با قذافی، شامگاه همان شب در پرواز شماره 881 هواپیمایی آلیتالیا، به رم رفته‌اند!

فردای آن شب، دو نفر از جاسوسان قذافی، چمدان‌های امام و همراهانش را به هتل هالیدی این شهر رم بردند و به همراه گذرنامه‌های آنان در اتاقی رها کردند، اما تحقیقات دولت ایتالیا نشان داد که آنان هیچوقت به ایتالیا نیامده بودند و در خاک لیبی ناپدید شدند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads