کد خبر: 10550 - تاریخ: شنبه، 27 اکتبر 2012 - 11:04

برگزاری نماز عید قربان در خمام + عکس

خداوند به پاس فداکاري حضرت ابراهيم(عليه السلام) و قطع علاقه اش از همه تعلقات دنيا به منظور اطاعت از دستور خداوند، امروز را براي تمام پيروانش تا روز قيامت، عيد قرار داده است .

به گزارش خوبان، همزمان با سراسر کشور نماز عید قربان با حضور پرشور مردم خمام صبح دیروز به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام، در محل مسجد جامع این شهر برگزار گردید.
حجت الاسلام عاشوری در ابتدای خطبه ی اول خود با اشاره به نقش مهم تقوا در ساخته شدن شخصیت انسان گفت: کسيکه قلباً، انساني متقي و وارسته باشد، جز اعمال شايسته و خداپسندانه از او سر نمي زند. انسان در طول زندگي خود هميشه در حال ساختن شخصيت خودش است. اگر در هنگام عصبانيت، پرخاشگري کند و ناسزا بگويد و به ديگران صدمه بزند، معلوم مي شود که شخصيت دروني اش، حيواني درنده است. ولي اگر گذشت کند و محبت و رحمت و مهرباني نشان دهد و خسارت احتمالي را جبران کند، معلوم مي شود که در درونش، فرشته اي نهفته است. انسان متقي، هميشه مراقب اعمال و رفتارش هست که مورد رضايت خداوند باشد.
ایشان در ادامه اجابت خداوند را منوط به درخواست خالصانه ی انسان از خدا دانستند و افزودند : کسيکه خالصانه حل مشکل خود را از خدا بخواهد، خداوند صحيح ترين و ساده ترين راه حل را پيش پاي او مي گذارد. فقط کافي است که در جزئيات گير نکنيد و خود را به خدا بسپاريد. همچون حضرت موسي(عليه السلام) که خسته از راه رسيده بود، گرسنه و بي پناه در محل غربت، بدون اينکه پولي، آشنايي، مسکني و شغلي داشته باشد؛ فقط از خداوند تقاضاي خير و نيکي کرد. «رب اني لما انزلت الي من خير فقير» (قصص/24). يعني «پروردگارا هر خير و نيکي بر من فرستي، به آن نيازمندم». امام صادق(عليه السلام) فرمود: «منظورش در آن لحظه فقط يک تکه نان بود». ولي اسمش را نبرد، خداوند هم همه آنچه را که مورد نيازش بود به او داد. از مسکن و غذا و شغل و همسر و امنيت که هيچکس تصورش را هم نمي تواند بکند. شايد اگر حضرت موسي فقط تقاضاي نان مي کرد، همان نان به دستش مي رسيد و از ساير نعمت ها محروم مي شد.
خطیب نماز عید قربان در خطبه ی دوم با تبریک عید سعید قربان، به فداکاری حضرت ابراهیم و قطع علاقه اش از همه ی تعلقات دنیا به منظور اطاعت از دستور خداوند اشاره کرد و ادامه داد: انسان شديدترين علاقه را به خود و خانواده اش دارد. کسيکه حاضر شود اين علاقه را براي رضاي خداوند قطع کند، بنده خالص خداوند خواهد بود. و خداوند، مقام جانشيني خود در روي زمين و امامت بر همه مردم را به او خواهد داد. کما اينکه به حضرت ابراهيم(عليه السلام) پس از آن امتحان هاي متعدد و سخت، اعطا کرد.

حجت الاسلام عاشوری در انتهای خطبه های خود با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم این عید را تجلی ولایت خداوند برای حاکمیت در روی زمین خواند و تصریح کرد: انبياء و ائمه و فقهاي جامع الشرايط نيز همان ولايت خداوند را اعمال مي کنند. يعني احکام خداوند را در امور مردم جاري مي سازند. و الّا هيچکس از ناحيه خود، اولويتي بر ديگران ندارد. هرکس که بخواهد منويات شخصي و جناحي و طايفه اي خود را بر ديگران اعمال کند، ظالم است و ولايت هم که همان پيمان الهي است، به ظالمين نمي رسد. به همین جهت خداوند اعمال ولايت و امامت را فقط بر عهده انسان هاي پاک و معصوم قرار داده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads