کد خبر: 10545 - تاریخ: شنبه، 27 اکتبر 2012 - 09:33

مردم! وقتی بازار میروند ،مراقب باشند

جدیدترین انواع کلاهبرداری در رشت

یکی از جدیدترین شیوه های کلاه برداری وارداتی مربوط به محصولات بلورجات یک کارخانه خارج از استان است که نام “طرح رایگان” را برای محصولات خود انتخاب نموده و با زدن پرده روی کامیونت پر از این بلورجات که کار یک مغازه سیار را انجام می دهد همه مردم را به این سمت می برد که محصولات وی رایگان می باشد

به گزارش خوبان به نقل از 8 دی: در بازار پر فریب امروز ،گذشته از بعضی کاسبان و مغازه داران مومن و خداترس ، کسانی که با فریب و دروغ سعی در فروش کالای خود به مشتری دارند کم نیستند.این افراد هر روز با ابداع شیوه ای بدیع و نو چنان مشتری را فریب می‌دهند که باور کردنی نیست.

از میوه فروشان که با نوع نوشتن قیمت میوه به مشتری “دروغ” می‌گویند تا بعضی از کاسب کاران دیگر.

یکی از این شیوه‌های وارداتی مربوط به محصولات بلورجات یک کارخانه خارج از استان است که نام “طرح رایگان” را برای محصولات خود انتخاب نموده و با زدن پرده روی کامیونت پر از این بلورجات که کار یک مغازه سیار را انجام می‌دهد همه مردم را به این سمت می‌برد که محصولات وی رایگان می‌باشد . اما هنگام مراجعه متوجه قیمت آن می‌شود و خیلی از روی شرم و حیا اقدام به خرید می‌کنند.

البته چندی پیش این کار در زمینه همین بلورجات با طرح صلواتی انجام می‌شد.

اگرچه برخورد دولتی و نظارتی با این نوع فریبکاریها ضروریست اما بازاریها و فروشندگان ما نیز توجه کنند که اگر به خدا ایمان و اطمینان دارند بدانند که با فریب و حیله روزی انسان افزایش نمی‌یابد .

امیرالمؤمنین(ع) فرمود:

«إنّ الْعَبْدَ لِیُحْرِمُ نَفْسَهَ الرّزقَ الحَلالَ بِتَرکِ الصَّبْرِ وَ لاِیَزُدادُ عَلی ما قُدِّرَ لَهُ؛[۱۶] جز این نیست که بنده به سبب صبر نکردن و شتاب زدگی رزق حلال را بر خود حرام می‌کند؛ در حالی که بیش از آنچه مقدّرش بوده، به دست نمی‌آورد».

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads