کد خبر: 10504 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 اکتبر 2012 - 17:59

چرا نمایندگان گیلان ساکتند؟!!

بیان موضوع جداسازی بخشی از گیلان از زبان نماینده ای که مسئولیت ریاست مجمع نمایندگان استان را بردوش دارد، عجیب و غیر قابل قبول است.

به گزارش خوبان به نقل از گیلان آنلاین: چند روز پیش، شاهد سخنان مشعشع جناب رهبری املشی، نماینده محترم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی و نیز رییس مجمع نمایندگان استان پیرامون جدایی بخشی از گیلان و تشکیل استانی جدید بودیم.

بعد از این سخنان عجیب، که تعجب اکثر فعالان سیاسی استان ـ به دور از هرگونه جناح بندی های سیاسی ـ را برانگیخت، انتظار می رفت پاسخ مناسبی از سوی دیگر نمایندگان محترم گیلان به این اظهارات داده شود، اما در کمال تعجب، تاکنون هیچ یک از آقایان در این زمینه موضعی نگرفته اند.

از آنجا که نمایندگان محترم استان ـ به ویژه برخی از آنها ـ در طول ماه های اخیر در اکثر اتفاقات به وجود آمده در سطح استان و حتی کشور، اظهار نظر کرده و می کنند، (به عنوان مثال، چندی پیش یکی از نمایندگان گیلان، پیرامون خشک شدن دریاچه ارومیه اظهار نظر کرده بود) انتظار دلسوزان استان پیرامون صحبت های آقای رهبری املشی نیز غیر از این نبود.

اما متاسفانه تاکنون هیچ یک از نمایندگان محترم، موضعی پیرامون صحبت های رییس مجمع نمایندگان استان گیلان نگرفته و همگان ترجیح داده اند که سکوت اختیار کنند.
سکوتی که خود باعث بروز و تشدید شایعات فراوانی در حاشیه تشکیل استان جدید ـ که از قضا شهر زادگاه رییس دفتر ریاست محترم جمهور نیز در آن واقع است ـ می شود.

به نظر می رسد، نمایندگان محترم باید ضمن شکستن سکوت پیرامون این موضوع، ـ شاید مصلحت اندیشانه و یا شاید از روی رودربایستی و یا شاید … ـ دیدگاه خود را بیان کنند که قطعا بیان و نیز موضع گیری نمایندگان محترم، مهم و البته موثر خواهد بود.

نکته آخر اینکه بیان موضوع جداسازی بخشی از گیلان از زبان نماینده ای که مسئولیت ریاست مجمع نمایندگان استان را بردوش دارد، عجیب و غیر قابل قبول است.

ای کاش این جملات نه از زبان آقای املشی که از زبان دیگران شنیده می شد. چون با توجه به سوابق و نیز احترامی که برای آقای رهبری املشی قائلیم، کار ما در نقد جملات ایشان سخت خواهد بود.

به نظر می رسد، از آن جایی که ایشان تلاشش را معطوف به تشکیل استان جدید نموده اند، بهتر آن است که از ریاست مجمع نمایندگان استان گیلان استعفاء نموده تا شائبه هایی بیش از این پیش نیاید. در ضمن این طور ایشان بهتر می توانند پیگیر قضیه ی تشکیل استان جدید باشند.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. خزر
     | 2012/10/25 - 23:40
    پاسخ

    خیلی عجیبه .به نظر میرسد موضوع از جای دیگر مطرح و به این نماینده متعهد! واگذار شده برای به جریان انداختن ….

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads