کد خبر: 104777 - تاریخ: یکشنبه، 21 فوریه 2016 - 13:36

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد

وحدت و هم‌دلی بین سنی و شیعه/ شاخصه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، اخلاق است

ایت الله رمضانی گفت:شاخصه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، اخلاق است و مقام معظم رهبری الگوی اخلاق در دنیا و بین مسلمین است.

به گزارش خوبان، آیت الله رضا رمضانی شب گذشته در مسجد جامع رضوانشهر اظهار داشت: وحدت و هم‌دلی بین سنی و شیعه بسیار مهم است و وحدت بین مسلمین الزامی و حائز اهمیت است.

وی گفت: آنچه که مهم است این اتحاد است که یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در بین مردم این منطقه وجود دارد چرا که دین اسلام دارای قانون اجتماعی است و اخلاق در کنار سیاست در این دین رابطه‌ای  تنگا تنگ دارد؛ اگر اخلاق را از دین جدا کنیم اسلام کارایی خود را از دست خواهد داد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در دین مبین اسلام، اخلاق آنقدر مهم است که پیامبر(ص) فرموده است من برای اخلاق مبعوث شده‌ام و شاخصه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، اخلاق است و مقام معظم رهبری الگوی اخلاق در دنیا و بین مسلمین است.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه ولی فقیه یعنی کسی که سرپرست و رهبر است، علاقه او نسبت به مردم مضاعف است و این علاقه دو طرفه است، در مورد مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری می‌تواند اسلام را مدیریت کند و کسی را که در جایگاه مدیریت و رهبری کل جهان است تعیین کند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی نظام کرامت محور است و در این نظام به تک تک شهروندان عزت و احترام گذاشته می‌شود و لذا سیاست از اخلاق به هیچ وجه جدا نیست و نمی‌توان اخلاق را از سیاست جدا کرد، افزود: امروز علاوه بر داخل کشور، در خارج از مرزهای اسلامی نیز اسلام نیاز به معرفی و تبلیغ مهربانی دارد و بنده نیز به‌عنوان یک سرباز افتخار دارم جهت معرفی اسلام در خارج از کشور انجام وظیفه کنم.

 

منبع : پیک  دانشجو

انتهای پیام/66


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads