کد خبر: 103335 - تاریخ: چهارشنبه، 3 فوریه 2016 - 09:27

سنای آمریکا به دنبال تصویب تحریم‌های تازه علیه برنامه موشکی ایران

گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در حال تدوین طرح‌هایی هستند که هدف از آن‌ها اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه جلوگیری از توسعه برنامه موشکی تهران است.

به گزازش خوبان، گروهی از سناتورهای آمریکایی به دنبال تدوین طرحی هستند که هدف از آن اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران است.

به نوشته پایگاه خبری هیل، روز سه‌شنبه سناتورهایی از هر دو حزب سیاسی آمریکا گفتند در حال کار بر روی طرح‌های جداگانه برای اعمال فشار بر ایران هستند.

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکایی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد طرح پیشنهادی‌اش علیه برنامه موشکی ایران، گفت: «ما هنوز داریم روی چارچوب آن کار می‌کنیم.»

به گفته این سناتور ایالت تنسی، این طرح احتمالا در قالب یک بسته لوایح مرتبط با ایران، از جمله طرح تمدید ده ساله تحریم‌های وضع شده علیه تهران، ارائه خواهد شد.

«کلی آیوت» دیگر سناتور جمهوری‌خواه هم چند روز قبل گفته بود که او به همراه گروهی از هم‌حزبی‌هایش در حال کار بر روی طرحی جداگانه علیه ایران هستند.

با این حال، گروهی از سناتورها که اغلب آن‌ها دموکرات هستند، می‌گویند تحریم‌هایی که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته علیه برنامه موشکی ایران اعمال کرد، کافی است و نیازی به طرح جدید وجود ندارد.

«کریس مورفی» دموکرات یکی از این سناتورهاست که می‌گوید: «تصور می‌کنم که ما باید به ایران نشان دهیم که اگر به آزمایش (موشکی) ادامه دهند، تحریم‌های تازه‌ای اعمال می‌شوند، اما از گام‌هایی که دولت برداشت حمایت می‌کنم.»

 کاخ سفید دو هفته قبل بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، یازده فرد و شرکت را به اتهام ارتباط با برنامه موشکی ایران، در فهرست تحریم قرار داد. این اقدام به بهانه آزمایش موشک بالستیک عماد صورت گرفت.

«تیم کین» دیگر سناتور دموکرات هم می‌گوید که این طرح‌ها را بررسی می‌کند، «اما مطمئن نیستیم که دیگر نیازی به تحریم‌های جدید باشد.»

اما حمایت از تحریم‌های جدید علیه ایران تنها به جمهوری‌خواهان محدود نیست و گروهی از دموکرات‌ها هم به حمایت از این اقدام پرداخته‌اند و همین امر موجب شده در هم‌حزبی‌های رئیس‌جمهور آمریکا در این رابطه با یکدیگر دچار اختلاف شوند.

«باب منندز» روز سه‌شنبه گفت که او آماده است روی طرح پیشنهادی کورکر کار کند، اما در عین حال او هم در حال تدوین طرحی در ارتباط با تحریم‌های هسته‌ای است. وی همچنین با همراه «مارک کرک» جمهوری‌خواه طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را، که در سال 2016 به پایان می‌رسند، به سنا برده است.

«بن کاردین» عضو ارشد سنا و «جو منچین» که هر دو دموکرات هستند هم می‌گوید در صورت ارائه پیشنهاد تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران، دموکرات‌ها از این طرح حمایت خواهند کرد.

روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان آمریکا هم برای دومین بار طرحی را تصویب کرد که هدف از آن دشوار کردن رفع تحریم‌های ضد ایرانی است. (جزئیات بیشتر)

منبع:فارس

انتهای پیام/ق


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads