کد خبر: 102696 - تاریخ: دوشنبه، 25 ژانویه 2016 - 11:04

با یادی از مرحوم آیت الله امنیان/

امام جمعه آستانه شأن جایگاه روحانیِ محبوب گیلان را حفظ کند/ آستانه بر محور وحدت می چرخید نه کلید تفرقه!

زندگانی امام جمعه فقید آستانه بر محور وحدت می چرخید، وحدتی که امروز در این شهر مهم مذهبی گیلان بیش از همه توجه امام جمعه این شهر را می طلبد.

به گزارش خوبان، آستانه اشرفیه یکی از شهرهای مهم مذهبی گیلان است، شهری که وجود مقبره حضرت «سید جلال الدین اشرف» اهمیت آن را دو چندان کرده است.
آستانه اشرفیه در حالی به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در برنامه ششم توسعه به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور مطرح می شود که بی شک نقش امام جمعه فقید آن آیت الله مختار امینیان را در این مهم نمی توان نادیده گرفت، وزنه ای که جای خالی اش امروز بیش از همیشه به چشم می آید.
وزانت علمی، آراستگی اخلاقی، متانت و ادب رفتاری و همه همه از جمله صفاتی است

که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خویش آن را برازنده نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری می دانند، روحانیِ محبوبی که سرمایه ای معنوی برای گیلان بود و فقدان آن خلائی است که به توفیق الهی و به همّت دانشوران باید جبران شود.
روحانیِ محبوب گیلانی که همواره محور وحدت بود نه کلید تفرقه، روحانی محبوبی که با بصیرت و ولایتمداری خویش اشداء علی الکفار و رحماء بینهم را معنا می کرد، آنکه هوشمندانه فتنهِ فتنه گران را صرفا یک جریان انتخاباتی تلقی نمی کرد و همواره خود را سرباز ولایت، نظام و رهبری می دانست و بر تشخیص سره از ناسره، خودی از بیگانه، محرم انقلاب از نامحرمان و نااهلان تأکید داشت.
سخن کوتاه کنم، زندگانی امام جمعه فقید آستانه بر محور وحدت می چرخید، وحدتی که امروز در این شهر مهم مذهبی گیلان بیش از همه توجه امام جمعه این شهر را می طلبد.
حجت الاسلام ساجدی امام جمعه آستانه اشرفیه باید یادش بماند که در چه جایگاهی قدم گذاشته است.
خطیب جمعه آستانه‌اشرفیه در حالی در اظهارات خود رعایت اصول را به خط کشی امنیتی تعبیر می کند که خودش بیش از هرکسی می داند که مرزبندی حق و باطل اهم واجباتی است که امام جمعه هر سامانی بیش از هرشخص دیگری باید داعیه دار آن باشد.
در آخر ذکر این نکته قابل توجه است که حرمت امام زاده را متولی آن باید نگه دارد و مردم هر شهرستان انتظار دارند امام جمعه به عنوان پیشقراول شهر در خط مقدم روشنگری، ابهام زدایی و بصیرت افزایی به سخنزانی و تحلیل مسائل سیاسی روز بپردازد نه اینکه خود اسیر بازی های سیاسی و انتخاباتی شده در بیان حقایق یا دچار ضعف و اشتباه شود ویا خدای ناکرده غفلت کند.

 

منبع:8دی

انتهای پیام/3232


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads