کد خبر: 102530 - تاریخ: یکشنبه، 24 ژانویه 2016 - 13:44

در پی حضور سالار عقیلی در شبکه "من و تو"

شبکه “من و تو” جای سالار عقیلی نیست!

سوء استفاده از جایگاه هنری اساتیدی چون سالار عقیلی که سالهاست با تولید قطعات فاخری در کشور و آلبومهای متعدد به رشد و غنای فرهنگی کشور کمک کرده است نباید از چشمها پنهان بماند.

به گزارش خوبان، روز گذشته سالار عقیلی هنرمند کشورمان در اقدامی غیر منتظره در استودیو شبکه ماهواره ای من و تو حضور پیدا کرد و دقایقی را به بیان برنامه هایش و نکات دیگری از موسیقی ایرانی پرداخت. حضور این هنرمند از روز گذشته در این برنامه با حواشی بسیاری همراه بوده است.

خواننده تیتراژ سریال معمای شاه که برای برگزاری کنسرت به لندن سفر کرده است به بیان توضیحاتی درباره کنسرت مزبور و مقایسه امکانات موسیقی در داخل و خارج کشور پرداخت. موضوعی که از چشم رسانه ها و مردم نیز دور نماند.

فارغ از دلایل این اتفاق ذکر این نکته ضروری است که حضور در شبکه ای که پایه و اساس برنامه های آن ضدیت با اصول و ساختارهای فرهنگی کشورمان است به نوعی آب به آسیاب دشمن ریختن می تواند تلقی گردد. هرچند چنین حضوری با اصرار فراوانی از سوی مسئولین این شبکه همراه بوده باشد نباید فراموش کنیم که حضور در این شبکه ها می تواند شرایط را برای استفاده ابزاری چنین شبکه هایی فراهم کند.

بر اساس قوانین طبیعتا حضور در شبکه ای همچون من و تو  می تواند تایید محتوای چنین شبکه هایی تلقی شود. شبکه ای که محتوای مجرمانه و منافی عفت آن و همچنین برنامه ریزی های دقیق و موشکافانه آن برای ضربه زدن به هویت ایرانی و اسلامی در بخش های مختلف آن مشهود است نمی تواند ابزار مناسبی برای معرفی یا گزارش دهی تلقی شود.

farhangnews_174887-505184-1453613384

سوء استفاده از جایگاه هنری اساتیدی چون سالار عقیلی که سالهاست با تولید قطعات فاخری در کشور و آلبومهای متعدد به رشد و غنای فرهنگی کشور کمک کرده است نباید از چشمها پنهان بماند. از سویی دیگر کسب چنین جایگاهی که در اعتلای آن نهادهای فرهنگی و رسانه ای کشور قطعا در آن مؤثر بوده اند نباید مورد بی توجهی و غفلت قرار بگیرد.

هر چند حضور تعدادی از بازیگران رده چندم در تلویزیونها و شبکه های ماهواره ای و بستن قرارداد با آنها با اتفاق مزبور و مصاحبه ای کوتاه قابل مقایسه نیست، اما از اشتراکات آن می توان به این نکته اشاره نمود که حضور در چنین برنامه هایی را می توان به منزله مهر تاییدی بر محتوای آن متصور شد که این موضوع شاید از دید استاد سالار عقیلی پنهان مانده باشد.

شایان ذکر است ضمن حفظ شأن برای هنرمندانی همچون سالار عقیلی با برنامه ریزی و مدیریت و گاه تشویق ها و توبیخ ها می توان از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری نمود.

منبع :فرهنگ

انتهای پیام/345


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads