کد خبر: 10245 - تاریخ: دوشنبه، 22 اکتبر 2012 - 20:44

دانش آموزان مخترع گیلانی حمایت می شوند

رئیس پارک علم و فن آوری گیلان: خبرگزاری رویترز ماه قبل با انتشار خبری مبنی بر”ویزای ویژه ایی به فکرهای برتر و مبتکرین تعلق می گیرد و مخترعان و خانواده آنها برای جذب جهت فرآوری کردن افکار برتر و در نهایت تجاری سازی آن مورد حمایت ویژه قرار می گیرند”

به گزارش خوبان به نقل از شبستان: مجید متقی طلب، رئیس پارک علم و فن آوری گیلان، امروز(1 آبان) در آئیین افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی فکر برتر با بیان اینکه سرمایه گذاری ها به دو بخش محسوس و نامحسوس تقسیم می شود، گفت: در سرمایه گذاری نامحدود، طرح خام نیازمند فرآوری است و وقتی که این مرحله انجام شد، طرح قابل استفاده می شود.

وی با بیان اینکه در طرح سرمایه گذاری محسوس طرح فرآوری شده تجاری سازی می شود، بیان کرد: در این مرحله طرح به اجرا در آمده و قابل عرضه در بازار است.

متقی طلب ادامه داد: ایده ها و افکار هر اندازه هم که نوین و ابتکاری باشد تا کارشناسی نشود یک طرح خام است و ارائه طرح خام هم خطر آفرین است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری رویترز ماه قبل با انتشار خبری مبنی بر”ویزای ویژه ایی به فکرهای برتر و مبتکرین تعلق می گیرد و مخترعان و خانواده آنها برای جذب جهت فرآوری کردن افکار برتر و در نهایت تجاری سازی آن مورد حمایت ویژه قرار می گیرند” به دنبال ترفندی برای جذب دانمشندان جوان است.

رئیس پارک علم و فن آوری گیلان با اشاره به اینکه باید با همه وجود از مخترعان حمایت ویژه شود، افزود: پارک های علم و فن آوری برنامه های گسترده ای در حمایت از این قشر دارند.

وی تصریح کرد: در چهار دوره گذشته جشنواره و نمایشگاه فکر برتر، آثار مبتکران گیلانی در معرض دید عموم قرار گرفت و بعد از اتمام جشنواره نیز گام های موثری در راستای حمایت از صاحبان ایده و اختراعات برداشته شد.

متقی طلب با بیان اینکه 17 استان در این جشنواره حضور دارند، اظهار کرد: حضور دانش آموزان مخترع در این جشنواره از ویژگی های بارز پنجمین دوره نمایشگاه است.

وی از حمایت از دانش آموزان مخترع بعد از فراغت از تحصیل برای همکاری دوجانبه با پارک علم و فناوری اذعان داشت: در جهت حمایت از دانش آموزان مخترعی که به سن قانونی نرسیدند با والدین آنها قرارداد بسته می شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads