کد خبر: 102385 - تاریخ: جمعه، 22 ژانویه 2016 - 16:41

حجت الاسلام عاشوری؛

«نفوذ»، «فتنه» و «حق‌الناس» سه کلید واژه مهم در بیانات رهبر معظم انقلاب است

اينکه مقيد باشيم کساني به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهاي کشور را قبول داشته باشند، يک حق عمومي است که در سلامت انتخابات مؤثر است

به گزارش خوبان؛ حجت الاسلام عاشوری در خطبه دوم امروز در مسجدجامع خمام گفت:رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست اندرکاران انتخابات، ملت و جمهوري اسلامي ايران را برنده پرافتخار برگزاري اين «مسابقه ملي» خواندند و فرمودند: در اين رقابت، برد و باخت براي ملت مفهومي ندارد زيرا در هر صورت، ملت ايران برنده واقعي و نهايي است. مهمترين شرط يک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرايط رأي دادن و حتي آن کساني است که نسبت به نظام مسئله دارند. اين سخن به معناي آن نيست که بخواهند کساني که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند. در هيچ جاي دنيا، افرادي را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصميم گيري راه نمي دهند و حتي در امريکا که خود را نماد آزادي معرفي مي کند و عده اي ساده لوح هم آن را قبول و ترويج مي کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرايش سوسياليستي، کنار مي گذاشتند. اينکه مقيد باشيم کساني به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهاي کشور را قبول داشته باشند، يک حق عمومي است که در سلامت انتخابات مؤثر است.

وی افزود: عده اي کمين کرده اند که با حضور نيافتن مردم در انتخابات، با تحريم و يا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوري اسلامي مچ گيري کنند؛ اما ملت در مقابل اين کمين کرده هايِ نابکار، کارآمدي خود را نشان خواهد داد. بايد افرادي را برگزيد که بعد از نشستن بر مسند مسئوليت، خود را سپر بلاي مشکلات کشور قرار دهند و فاني در خدمات و مصالح و منافع عمومي مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمي فروشند، مصالح ملي را به دليل رودربايستي زير پا نمي گذارند. تمکين همه دستگاههاي دست اندرکار انتخابات به قانون و رعايت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهاي قانوني»، «مشوش نکردن اذهان عمومي»، «ندادنِ و عده هاي غيرعملي و غيرقانوني»، از جمله معيارها و آداب لازم براي يک رقابت سالم انتخاباتي است. به تعبير امام صادق(عليه‌السلام) حتي اگر امکان تشخيص فرد عادل، صادق و باتقوا از ميان دو نفر ممکن نبود، «ببين مخالفان آيين ما کدام را بيشتر مي‌پسندند او را کنار بگذار و کدام، بيشتر خشمگين‌شان مي‌کند، او را برگزين».

امام جمعه خمام گفت: «نفوذ»، «فتنه» و «حق‌الناس» سه کليد واژه مهم در بيانات رهبر معظم انقلاب است که در هفته‌هاي اخير در فضاي سياسي کشور به آنها پرداخته شد. اين سه واژه در کلام رهبري بر گرفته از سه واژه «منافق» ،«فتنه» و «امانت» در قرآن کريم است که‌ نقشه هاي دشمنان را افشاء مي کند. دشمن با نفوذ و ايجاد فتنه مي‌تواند امانت مردم را به يغما ببرد، آن گونه که در فتنه 88 با نفوذ در دستگاهها و اشخاص مختلف چنين قصدي داشت. برخي اشخاص و گروه‌هاي سياسي با ارائه تعابير خودساخته از «حق الناس»، مصاديق «نفوذ و فتنه» را به حاشيه فراموشي سپردند!. رهبر معظم انقلاب: «ايستادگي در مقابل اصرار عده‌اي براي ابطال نتيجه انتخابات 88 »؛ «نظارت استصوابي شوراي محترم نگهبان»؛ «احراز صلاحيت ها» و «پذيرش نتايج انتخابات» را هم از مصاديق حق الناس برشمردند.

حجت الاسلام عاشوری تصریح کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب درباره برجام افزودند: البته همه خواستهاي جمهوري اسلامي برآورده نشده اما مسئولان در اين قضيه انصافاً زحمت کشيدند که انشاءالله خداوند اجر مي دهد. دستاوردهاي هسته اي، حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ايران، از جمله چهار شهيد ارزشمند هسته اي و حمايت و ايستادگي ملت بوده است؛ البته معتقدم از اين بهتر هم مي شد کار را انجام داد؛ اما به هر حال توانايي، فرصت و امکانات، همين نتايج را به همراه آورد که کار مهم و قابل توجهي هم هست. مسئولان مراقب باشند آمريکايي ها در اجراي برجام به تعهداتشان واقعاً عمل کنند و در غير اينصورت حتماً مقابله به مثل کنند. در برابر آنچه در اين معامله به دست آمده، هزينه‌هاي سنگيني پرداخت شده است.

امام جمعه خمام گفت :علت اصلي فشارهاي گوناگون دنياي استکبار به ايران، به خاطر حاکميت جمهوري اسلامي است؛ نه به خاطر داشتن فناوري هسته اي!. عده‌اي ناآگاهانه در پي جابجايي علت و معلول در اين ماجرا هستند. اين عده توجه ندارند که تحريم به بهانه فعاليت هسته‌اي معلول يک علت ريشه‌اي است و آن علت چيزي نيست جز ماهيت انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي به عنوان مولود اين انقلاب. برجام تا حد بسيار زيادي فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي ايران را به محاق برد و به دنبال آن تحريم‌هايي که به اين بهانه وضع شده بود رفع شده است. اما نبايد از ياد برد که علت اصلي عصبانيت دشمن از ملت ايران همچنان پابرجاست و از همين رو گمان اينکه وارد دوره‌اي از ترک مخاصمه و بهبود روابط شده‌ايم، ساده انگارانه است.

وی افزود: حوزه‌هاي ديگري مانند حمايت از تروريسم، حقوق بشر و فعاليت موشکي نيز وجود دارد. : آمريکا، همان آمريکاي قديمي است، مراقب خدعه هايش در اجراي همين نتايج مذاکرات هسته اي باشيد. از زماني که اتحاد جماهير شوروي از يک نظام معارض غرب، به يک نظام درگير مشکلات داخلي خود تبديل شده است، يعني از اوائل دهه 1360 تاکنون، ايران و اسلام‌گرايي مشکل اصلي آمريکا بوده است و تاکنون هيچ واقعه‌اي نتوانسته‌است جاي مشکل ايران و اسلامگرايي را براي آمريکا بگيرد. در هيات حاکمه آمريکا درباره ايران اجماع وجود دارد و بحث برخورد و کنترل ايران در آنجا يک مسئله اختلافي نيست و از اين روست که طرح‌هاي ضد ايراني در مجلس نمايندگان آمريکا تقريبا مخالف ندارد و با اجماع به تصويب مي‌رسد.

انتهای پیام/5211


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads