کد خبر: 10200 - تاریخ: یکشنبه، 21 اکتبر 2012 - 19:13

مخالفت صریح رئیس قوه قضائیه با درخواست احمدی نژاد

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به نامه رئیس جمهور در خصوص بازدید از زندان اوین و رسانه ای شدن آن گفت: رئیس قوه قضائیه این نامه را خوانده و به آن پاسخ داده است. در شرایط کنونی انجام این کار به مصلحت نمی باشد.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه رئیس جمهور در خصوص بازدید از زندان اوین و رسانه ای شدن آن افزود: رئیس قوه قضائیه این نامه را خوانده و به آن پاسخ داده است. هر کاری باید بر اساس ضوابط و مقررات صورت گیرد. به ویژه در شرایط کنونی شاید انجام این کار به مصلحت نباشد.
وی گفت: در شرایط خاصی که اکنون هستیم و با توجه به اولویت مسائل کشور به ویژه مسائل اقتصادی و معیشت مردم و اینکه همه‌ مسئولان باید هم و غم خود را برای رفع نگرانی‌های مردم در مورد گرانی، بازار و کنترل ارز معطوف کنند، باید حواسمان به مسائل اصلی باشد. رسانه‌ها، ما و دیگران ذهن خود را مشغول مسائل فرعی نکنیم. حتما بازدید از یک زندان در این شرایط مساله‌ای فرعی است.

دادستان کل کشور افزود: همانطور که پیش از این اعلام کردم، رفتن به زندان مقرراتی دارد و طبعا باید از طریق ضوابط عمل کرد و همه به‌ویژه مسئولان عالی باید ملتزم به قوانین باشند. رییس قوه قضاییه به این نامه پاسخ دادند و اگر لازم باشد صحبت دیگری خواهند داشت. هر زمانی ممکن است یک اقدام یا حرفی بازتابی داشته باشد. امروز در این شرایط توصیه می‌شود کشور را آرام نگه داریم، به ویژه اینکه نزدیک به زمان برگزاری انتخابات هستیم. مقام معظم رهبری نیز همیشه تاکید داشته‌اند که باید از هر مساله‌ای که باعث تنش می‌شود اجتناب کرد.

وی خاطرنشان کرد: ‌از اول انقلاب تا کنون اگر کسانی خواستند از زندان اوین یا هر زندانی بازدید کنند طبق ضوابط اگر شرایط اقتضا کرده، اقدام کرده‌اند و اگر خلاف ضوابط بوده انجام نشده است البته ما در سطح رییس‌جمهور کسی را نداشتیم که تقاضایی در این راستا کرده باشد و از زندان بازدید کند.

وی یادآور شد: حدود هفت سال و خرده‌ای از دوره ریاست‌جمهوری ایشان گذشته و در طول این مدت تقاضایی نشده بود اما اکنون که در ماه‌های پایانی دوره دهم یکی از منتسبین آنها در زندان هستند، ممکن است شائبه سیاسی ایجاد کند که چرا اکنون و چرا از زندان اوین بازدید شود و حتی اگر در این زمینه مصلحت‌اندیشی داشته باشیم در این شرایط مناسب نیست. ممکن است ذهن مردم به این سمت برود که اکنون مگر مساله اصلی بازار، گرانی، کنترل ارز و تحریم نیست؟ لذا ممکن است شائبه سیاسی ایجاد شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads